شناسایی 660 کانون فرهنگی هنری الگو در مساجد کشور


شناسایی 660 کانون فرهنگی  هنری الگو در مساجد کشور

معاون منابع انسانی و پشتیانی ستاد عالی کانون‌های مساجد از شناسایی 660 کانون الگو در مساجد کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 310 کانون به عنوان کانون شاخص معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهندس مهدی نصر، معاون منابع انسانی و پشتیانی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور امروز (دوشنبه، 16 مهر) در آیین اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در مجتمع خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت با تاکید بر ضرورت درک جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور گفت: هم‌اکنون 24 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعالیت می‌کنند.

وی خواستار برنامه‌های خلاقانه و نوآور در کانون‌های مساجد شد و افزود: در راستای تقویت جایگاه کانون‌های مساجد سند تحول و اساسنامه ستاد تدوین شد.

*جایگاه کانون‌های مساجد در جامعه باید شناخته شود

نصر با تاکید بر ساماندهی کانون‌های مساجد در سطح کشور بیان کرد: با ابلاغ اساسنامه، کانون‌های مساجد شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه جایگاه کانون‌های مساجد در جامعه باید شناخته شود اظهارکرد: 660 کانون الگو در کشور شناسایی که از این تعداد 310 کانون به عنوان کانون شاخص معرفی شدند.

معاون منابع انسانی و پشتیانی ستاد عالی کانون‌های مساجد اضافه کرد: با آموزش کانون‌های شاخص، فعالیت کانون‌های مساجد بصورت شبکه‌ایی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه خواستار بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در حوزه مسجد شد و اذعان کرد: باید نگاه خود را از اعتبارت تغییر و به دنبال جذب مشارکت باشیم.

نصر با بیان اینکه ظرفیت برخی کانون‌ها برون مرزی است گفت: در تلاش برای انعقاد تفاهم نامه‌ایی با کانون‌های برون مرزی جهت انتقال دستاوردهای کانون‌ها هستیم.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان خواستار توجه کانون‌ها به این ظرفیت شد و گفت: بچه‌های مسجد بر اکوتوریسم تمرکز کرده و محور چنین فعالیت‌هایی شوند.

*برپایی ۴ موکب اربعین کانون‌های مساجد در عراق

معاون منابع انسانی و پشتیانی ستاد عالی کانون‌های مساجد در ادامه به فعالیت کانون‌های مساجد در اربعین حسینی اشاره و اذعان کرد: به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 6 موکب در چهار شهر نجف، کربلا، کاظمین و سامرا دایر می شود.

وی همچنین از احداث اردوگاه فرهنگی و هنری بچه‌های مسجد خبر داد و بیان کرد: این اردوگاه‌ها در هشت نقطه کشور دایر می‌شود.

در ادامه حسن وحدتی پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از فعالیت ۹۰۰ کانون در طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰۰ کانون به طور ویژه برگزار کننده کلاس‌های تابستانی بودند.

*حضور ۶۰ هزار نوجوان و جوان گیلانی در طرح اوقات فراغت مساجد

وی از حضور ۶۰ هزار نوجوان و جوان گیلانی در طرح اوقات فراغت مساجد خبر داد و بیان کرد: حدود چهار هزار مربی آموزش در این کلاس ها را برعهده داشتند.

در ادامه این مراسم از ۲۰ کانون فرهنگی و هنری فعال استان تجلیل شد.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی