سباستین فتل: ما در یک افتضاح کامل هستیم


فرمول یک ایران – سباستین فتل، مکس ورشتپن را مقصر برخورد امروز دانست، برخوردی که می تواند به معنی پایان رقابت قهرمانی باشد و در ادامه از شرایط فعلی گفت و آن را یک افتضاح کامل دانست! با وجود نتیجه نا امید کننده دیروز، فتل خیلی زود جایگاه هشتمی خود را ترک کرد و یکی پس از دیگری از رانندگان پیش رو سبقت گرفت و خود را به جایگاه پنجم رساند تا شاهد برخورد...

فرمول یک ایرانسباستین فتل، مکس ورشتپن را مقصر برخورد امروز دانست، برخوردی که می تواند به معنی پایان رقابت قهرمانی باشد و در ادامه از شرایط فعلی گفت و آن را یک افتضاح کامل دانست!

با وجود نتیجه نا امید کننده دیروز، فتل خیلی زود جایگاه هشتمی خود را ترک کرد و یکی پس از دیگری از رانندگان پیش رو سبقت گرفت و خود را به جایگاه پنجم رساند تا شاهد برخورد مکس با هم تیمی خود یعنی کیمی رایکونن باشد که برای راننده ردبول پنج ثانیه جریمه به همراه داشت.

اما فتل به جای مدیریت این موضوع و استفاده از پنالتی مکس، پس از مدت کوتاهی آماده سبقت از این راننده هلندی بود. در پیچ اسپون تصمیم به سبقت گرفت اما با مکس برخورد کرد و پس از اسپین شدن، خود را در جایگاه 16ام یافت.

هیچکدام از رانندگان جریمه نشدند ولی فتل کاملا مطمئن بود که مکس مقصر این حادثه است.

سباستین در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت:

من در تلاش برای سبقت بودم هرچند نیازی به آن نداشتم چرا که می دانستم مکس پنج ثانیه پنالتی دارد، اما احساس کردم که ما سریع تریم. سپس مکس مشغول به شارژ کردن باتری اش شد و من هم به او نزدیک تر شدم و خروج خوبی داشتم، سیفتی کار هم در نزدیک شدن من تاثیر داشت و شرایط برای سبقت محیا شد ولی مکس به محض دیدن من، دفاع کرد. من داخل را داشتم و به نظر من وقتی کسی به مکس نزدیک می شود، او شروع به جنگندگی بی مورد می کند و زمانی می جنگد که دیگر نباید بجنگد.

برای مثال به برخورد او و کیمی دقت کنید، مکس از پیست خارج شد و دوباره وارد شد و اگر کیمی مسیرش را عوض نمی کرد، تصادف حتمی بود. این استدلال که همیشه راننده های دیگر باید مسیر خود را تغیر دهند، درست نیست.

ما همه در حال رقابتیم و رقابت طولانی داریم، من فضای کافی داشتم، اگر شرایط مناسب نبود سبقت را انجام نمی دادم. فکر می کنم تمام رقابت را بدون مشکل خاصی پشت سر گذاشتم، گاهی رقابت نزدیک و گاهی اختلاف زیاد است.

این عادی است که بعضی مواقع به هم نزدیک شویم ولی همیشه باید کمی فضا در اختیار یکدیگر بگذاریم و در این مورد خاص من هیچ فضایی نداشتم و با مکس برخورد کردم.

سباستین فتل: ما در یک افتضاح کامل هستیمسباستین فتل: ما در یک افتضاح کامل هستیم سباستین فتل – ژاپن 2018

سباستین در مورد نامناسب بودن زمان دفاع مکس گفت:

ما همه در حال رقابتیم، این بخشی از رقابت است، برداشت بدی از حرف هایم نکنید، من از حرکتم پشیمان نیستم اما مشخصا با دیدن نتیجه کار، باید به گونه دیگری عمل کرد.

از بیرون به نظر راحت است اما داخل ماشین، من فضای کافی داشتم و او باتری اش را شارژ می کرد، من از ذخیره باتری ام استفاده می کردم و سرعت بیشتری داشتم، من پیچ را پشت سر گذاشتم و کنار او قرار گرفتم اما در نهایت مکس راه را بر من بست و ما به هم برخورد کردیم.

سباستین فتل: ما در یک افتضاح کامل هستیمسباستین فتل: ما در یک افتضاح کامل هستیم مکس ورشتپن و سباستین فتل – گرند پری ژاپن 2018

راننده آلمانی توانست رقابت را در جایگاه ششمی به پایان برساند اما امتیازات بیشتری را نسبت به رقیب قهرمانی یعنی لوییس همیلتون از دست داد و اختلاف امتیازی این دو به 67 امتیاز رسید در حالی که فقط 100 امتیاز در رقابت باقی مانده.

فتل اما اصرار دارد که با وجود مشکلات فعلی که آن را “یک افتضاح کامل” می داند، گاراژ تیم همچنان به مسابقات امیدوار است:

همه در تیم با وجود سختی ها امیدواری خود را حفظ کرده اند و به نظرم این خیلی ارزشمند است.

زمانی که وارد گاراژ می شوم همه در حال تکاپو و تلاش اند و این بسیار دلگرم کننده است. این چند وقت اصلا آسان نبود و با وجود سختی های چند هفته اخیر، تیم همچنان روحیه خود را حفظ کرده. ما در جایگاه بدی هستیم و چیزی برای از دست دادن نداریم، پس هرچه در چنته داریم رو می کنیم.

فکر می کنم هنوز هم چیزهایی در مورد ماشین وجود دارد که باید به آن دست یابیم و بعد از هر مسابقه ای کمی آن را بهتر درک می کنیم.

ما نهایت تلاشمان را می کنیم و منتظر رقابت های بعدی خواهیم ماند.فکر می کنم ما در یک افتضاح کامل هستیم و شرایط از این بدتر نخواهد شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی