بارکلی: شاید اگر سال‌ها قبل یک مربی مثل ساری داشتم، خیلی بیشتر از الان پیشرفت می‌کردم


بارکلی: شاید اگر سال‌ها قبل یک مربی مثل ساری داشتم، خیلی بیشتر از الان پیشرفت می‌کردم

طرفداری (/fa/component/roojanews/frame.html?href=https://www.tarafdari.com/)- راس بارکلی می‌گوید اگر در مقطعی زودتر از دوران حرفه‌ای خود با یک مربی همانند مائوریتزیو ساری...

طرفداری- راس بارکلی می‌گوید اگر در مقطعی زودتر از دوران حرفه‌ای خود با یک مربی همانند مائوریتزیو ساری کار می‌کرد، احتمالا بازیکن بهتری می‌شد.

به گزارش ESPN، با شرکت در ۶ بازی از ۷ بازی ابتدایی چلسی در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر، بارکلی نقش مهمی در تیم ساری بازی کرده است. او که زیر نظر آنتونیو کونته از فرصت محدودتری برخوردار بود، در مصاحبه خود گفته است:

به نظرم فلسفه ساری در حال حاضر خیلی به من کمک می‌کند چون در طول سالیان واقعا خیلی تعلیم ندیدم. حالا در سنی هستم که فوتبال را خیلی بیشتر درک می‌کنم و می‌دانم که دریافت تاکتیک‌های مختلف از سوی مربیان متفاوت چه‌قدر اهمیت دارد. باید تنها نیم ساعت با رییس باشید تا به مقدار ذکاوت او پی ببرید. توجه او به جزییات برای این که همه از خواسته او مطلع شوند، خیلی مهم است. با خودم فکر کردم اگر یک مربی در سن پایین‌تر چنین رویکردی را در قبال من پیش می‌گرفت، آنگاه شاید خیلی بیشتر پیشرفت می‌کردم. اما این چیزها در فوتبال اتفاق می‌افتند و به نظرم حالا در جایی هستم که باید باشم. برای نشان دادن ظرفیت خود در مکان درستی هستم.

به باور بارکلی، اودر تله‌ای افتاده است که بازیکنان جوان با قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم‌شان در سنین پایین، به دام آن می‌افتند.

هنگامی که در رده‌های پایه هستید، همیشه به دنبال ارزیابی کارتان و پیدا کردن هر راهی برای پیشرفت کردن می‌گردید. مربیان هم همیشه کنارتان هستند. به محض رسیدن به تیم اصلی، اوضاع کمی تغییر می‌کند چون مربیان بازی به بازی رو نتایج مسابقات تمرکز می‌کنند و نه پیشرفت خود بازیکنان. روال کار همین است. برخی بازیکنان خوش شانس‌تر هستند که مربیانی دارند که تماما روی پیشرفت آنان تمرکز می‌کنند.

با این حال بارکلی با این ایده که اگر زودتر از اورتون جدا می‌شد الان بازیکن بهتری بود، مخالف است:

جدایی برای من سخت بود. آنجا باشگاه دوران بچگی من بود و من از سنین خیلی پایین از آن‌ها طرفداری می‌کردم. این انتخاب برای من خیلی سخت بود اما حس کردم زمان درستی برای برداشتن گام بعدی فرا رسیده است. باور داشتم برای تبدیل شدن به باشگاهی بزرگ و رقابت کردن بر سر جام‌ها، در مسیر درستی قرار داریم ولی اوصاع این گونه پیش نرفت و سپس حس کردم که باید از فرصت استفاده کنم (و به چلسی بپیوندم).

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی