فعالیت 39پایگاه اورژانس هوایی در کشور/ جابجایی 23هزار مصدوم با بالگرد طی امسال


فعالیت 39پایگاه اورژانس هوایی در کشور/ جابجایی 23هزار مصدوم با بالگرد طی امسال

سرپرست اورژانس کشور گفت: در حال حاضر اورژانس هوایی خدمات گسترده‌ای در سطح کشور دارد و درصدد کاهش فواصل خدمات رسانی هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید از پد بالگرد اورژانس هوایی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع ) اراک در جمع خبرنگاران گفت: اورژانس هوایی استان مرکزی قبلا راه‌اندازی شده است، اما پد بالگرد نیازمند اصلاح است که در این امر به دانشگاه کمک خواهد شد و همچنین لازم است یک آشیانه مخصوص نیز در مجاورت بیمارستان مستقر شود.

وی با اشاره به راه اندازی ستاد هدایت درمان mcmc گفت: این ستاد در استان مرکزی به عنوان یکی از بهترین مراکز کشور فعال است.

کولیوند افزود: مباحث آموزشی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و نشستی در این راستا با دانشجویان جهت تقویت کار و ساخت شهرک‌های اورژانس به منظور مهارت افزایی دانشجویان و آموزش شهروندان برگزار و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اینکه اوژانس کاری است که امکان تعلل در آن وجود ندارد، خدمات رسانی به موقع در این راستا را یکی از مطالبات و دغدغه‌های اصلی وزیر بهداشت دانست و گفت: درصدد رفع این دغدغه و کیفیت بخشی خدمات هستیم.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به فعالیت ٣٩ پایگاه اورژانس هوایی در کشور بیان کرد: در سال جاری تا به امروز ٢٣ هزار مصدوم جابجا شده که ٦٥ درصد مصدومان مستقیما به اتاق عمل اعزام شده‌اند و تمام این خدمات رایگان و از برکات طرح تحول نظام سلامت بوده است که حاصل یکی از تصمیمات شجاعانه، جدی و مهم وزیر بهداشت جهت توسعه اورژانس هوایی بوده است و همچنان در جهت توسعه این مهم عمل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اورژانس هوایی خدمات گسترده‌ای در سطح کشور دارد و درصدد کاهش فواصل خدمات رسانی هستیم، گفت: ٣٩ بالگرد در کشور فعال است و لازم است که این تعداد به ٥٤ برسد و استانداردسازی در این امر بستگی به عملکرد ما دارد، اما نسبت به خدمات رسانی اورژانس هوایی در جهان عملکردی رو به جلو داریم.

انتهای پیام


منتخب امروز


نمایشگاه سراسری مبل و دکوراسیون اراک تعطیل شد