بهره گیری از ظرفیت کانون های مساجد برای اجرای طرح سفیران اجتماعی


بهره گیری از ظرفیت کانون های  مساجد برای  اجرای طرح سفیران اجتماعی

دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به فعالیت 24 هزار کانون فرهنگی هنری در کنار مساجد گفت: شبکه کانون های مساجد می توانند ظرفیت قابل توجه ای برای اجرای طرح سفیران اجتماعی باشند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی» در جلسه بررسی نحوه همکاری و مشارکت در اجرای طرح سفیران اجتماعی در شهرهای دارای اولویت بحران که عصر امروز یکشنبه هشتم مهرماه در ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار شد، گفت: کانون های فرهنگی هنری که در کنار مساجد فعالیت دارند، ظرفیت خوبی برای انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری محسوب می شوند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان کرد: با توجه به فعالیت شبکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق محروم و حتی مناطق سنی نشین از این فضا می توان برای اجرای بسیاری از برنامه ها از جمله طرح سفیران اجتماعی بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: از میان 50 هزار مسجد فعالی که در کشور فعالیت می کنند، 24 هزار کانون فعال هستند و این کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه ویژه ای دارند که ارتباط مستقیم با امام جماعت مسجد دارند و با بسیج، هیئت امنا، هیئت مذهبی مسجد در برگزاری برنامه ها مشارکت دارند.

ارزانی افزود: می توان از دیگر ظرفیت های قابل توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون مجموعه های معاونت های سینمایی، فرهنگی، هنری، قرآن و عترت و هیئت رسیدگی به صدور مجوزهای موسسات فرهنگی هنری، ستادعالی کانون های مساجد کشور، بنیاد بازی های رسانه ای، مرکز فناوری دیجیتال و نهاد کتابخانه های عمومی در اجرای طرح سفیران اجتماعی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح به دنبال واکسیناسیون، تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب طلاق در خانواده ها هستیم، اظهار کرد: فضای مجازی ظرفیت خوبی برای آموزش این طرح به شمار می آید که باید از آن در این زمینه استفاده کرد.

در ادامه این نشست، «پروین داداندیش»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم مشخص شدن جایگاه و وظایف دستگاهها در اجرای طرح سفیران اجتماعی تاکید کرد و گفت: لازم است در اجرای این طرح در مورد هر شهری ضمن اینکه جمعیت و ظرفیت آنجا را تهیه می کنیم، الگوی آسیب های اجتماعی آن شهر را نیز تهیه و بررسی کنیم که در آن شهر چه آسیبی در اولویت است.

وی خواستار هم افزایی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح سفیران اجتماعی شد.

بنابراین گزارش، «سعید سعادتی»، معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در رابطه با اهداف اجرای طرح سفیران اجتماعی گفت: طرح سفیران اجتماعی به عنوان یکی از طرح های محوری وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است که ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد به عنوان شبکه محله محور مسئول اجرا و پیگیری آن است.

وی بیان کرد: تلاش ما در این راستا است که براساس طرح سفیران اجتماعی از ظرفیت اهالی مساجد برای صیانت کل افراد محله بهره ببریم، از طرفی می توان از ظرفیت علما، روحانیون، معلمین و اقشار تحصیل کرده به عنوان کسانی که مردم به آنها اعتماد دارند با آموزش در محلاتشان در اجرای طرح استفاده کنیم.

در ادامه این نشست نمایندگان مجموعه های سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال،بنیاد ملی بازی های رایانه ای و هیئت رسیدگی به صدور مجوزهای موسسات فرهنگی هنری به ارایه دیدگاهها و نظراتشان در مورد اجرای طرح سفیران اجتماعی پرداختند./

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل