محتکران در لرستان 250 میلیارد ریال جریمه شدند


محتکران در لرستان 250 میلیارد ریال جریمه شدند

خرم اباد - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سه هزار و 829 فقره بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای کالا از ابتدای تیرماه تاکنون در استان انجام که واحدهای احتکارکننده 250 میلیارد ریال جریمه شده اند.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا صفی خانی روز یکشنبه در جریان گشت و بازرسی واحدهای صنفی خرم آباد افزود: در این مدت سه ماهه 2 هزار و 957 پرونده تخلفاتی به ارزش 290 میلیارد ریال تشکیل شده که احتکار سهم عمده ای در این تخلفات دارد.
وی ادامه داد: اقلام کشف شده با حکم مقام قضایی و نرخ مصوب توسط واحدهای صنفی معتمد در بازار عرضه شده است.
وی با تاکید بر اینکه مشکل تامین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد اظهار داشت: سفارشات در مبادی ورودی کشور اماده ترخیص است و مردم باید بدون توجه به شایعه سودجویان، با حفظ آرامش خود آرامش نسبی را در بازار ایجاد کنند.
وی گفت: نوسانات نرخ دلار تا حدودی موجب گرانی شده است اما مردم باید خودتحریمی و احتکار را کنار گذاشته و چنانچه واحد متخلفی را شناسایی کردند به 124گزارش دهند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در حوزه نظارت و بازرسی تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این بوده که تنش موجود در بازار را کاهش دهد به همین جهت در لرستان نیز 2 حوزه بازرسی و بازرگانی سازمان صمت به صورت شبانه روزی در حال فعالیت‌ هستند.
صفی خانی به فعالیت چندین هزار واحد صنفی در سطح استان اشاره کرد و گفت: تنها در شهرستان خرم‌آباد 18 هزار واحد صنفی فعالیت دارند بنابراین نمی توان انتظار داشت که به ازای هر واحد صنفی یک بازرس داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به اینکه در تمام کشور با افزایش قیمت‌ها روبرو هستیم نباید این موضوع را تنها به لرستان تعمیم داد و باید گفت بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در بازار کشور به دلیل جو روانی است.
وی با تاکید بر اینکه زنجیره تامین در کشور باید ساماندهی شود، تصریح کرد: در این رابطه تنها وزارت صمت متولی نیست چرا که بخشی از کالاها توسط سایر وزارت خانه‌ها تامین و توزیع می شود از این رو باید با همکاری به دنبال کاهش تنش های موجود و کنترل بازار بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ، افزایش شدید تقاضای خرید مردم را یکی از مشکلات بازار دانست و اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی شاهد خود احتکاری هستیم و افراد بیش از نیاز خود کالا خریداری می‌کنند و موجب نوسان قیمت می شوند که با توجه به این وضعیت انتظار می‌رود اقشار تاثیرگذار جامعه فضا را آرام کنند تا شاهد کاهش خود احتکاری و یا ذخیره نامتعارف کالا توسط افراد سودجو باشیم.
7269/6060

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان