گالاتای استانبول همان ایفل پاریس است


برجی با ارتفاع 70 متر از دور با سر مخروطی شکل اش خودنمایی می کند. در میان خانه های رنگارنگ استانبول در منطقه بی اغلو نمی توان تماشای این برج را نادیده گرفت. برای کسانی که در استانبول زندگی می کنند گالاتا مانند ایفل برای پاریسی هاست. دیدن این برج را به شما توصیه می کنیم. گالاتا چه مشخصاتی دارد؟ چطور می توان از آن دیدن کرد؟ چرا این برج خاص است؟...

برجی با ارتفاع 70 متر از دور با سر مخروطی شکل‌اش خودنمایی می‌کند. در میان خانه‌های رنگارنگ استانبول در منطقه بی‌اغلو نمی‌توان تماشای این برج را نادیده گرفت. برای کسانی که در استانبول زندگی می‌کنند گالاتا مانند ایفل برای پاریسی‌هاست. دیدن این برج را به شما توصیه می‌کنیم. گالاتا چه مشخصاتی دارد؟ چطور می‌توان از آن دیدن کرد؟ چرا این برج خاص است؟ تاریخچه آن چیست؟

گالاتا کجاست؟

اگر قصد سفر به استانبول را دارید اما تا الان گالاتا را در لیست آثار تاریخی که باید ببینید، قرار نداده‌اید، همین الان لیست‌تان را اصلاح کنید. برجی حدودا 70 متری با دیوارهایی که ضخامت آنها بیش از 3 متر است نماد شهر استانبول است. برخی استانبولی‌ها معتقدند این برج همانقدر که ایفل برای پاریسی‌ها مهم است، برای استانبولی‌ها و این شهر عزیز و دوست داشتنی است.

چطور به برج گالاتا برویم؟

گالاتا در محله بی‌اُغلو استانبول قرار دارد. برای رسیدن به این محله مطلب رفت و آمد ارزان به استانبول چطور است؟ به شما کمک خواهد کرد. اگر خود را به میدان تکسیم برساند، خیابان استقلال و برج گالاتا هر دو در یک محله قرار دارند بنابراین بعد از اینکه گشتی در جاده استقلال زدید می‌توانید از برج گالاتا دیدن کنید. خیابان استقلال را به طرف تونل ادامه دهید و از کوچه‌ای که قبل از تونل و سمت چپ قرار دارد مستقیم پایین بروید.

گالاتای استانبول همان ایفل پاریس است

زمان‌بندی بازدید ازا گالاتا چطور است؟

هم روزه از ساعت 9:00 صبح تا ساعت 19:00 می‌توایند از برج دیدن کنید. اگر قصددارید به رستوران گالاتا در طبقه نهم بروید، در نظر داشته باشید که شروع به کار رستوران ازساعت 20:00 است. نکته بعدی این که مانند دلما باغچه نمی‌توانید برای بازدید از موزه کارت استفاده کنید.

گالاتای استانبول همان ایفل پاریس است

چرا گالاتا خاص است؟

دیوارهای ضخیم و مصالح به کار رفته در این بنا سبب شده وزن به حدود 10 هزار تن برسد! گالاتا به جا مانده از دوران بیزانس است و قبلا به مِگالوس پیرگوس یعنی برج بزرگ شهرت داشته است. داستان‌های بسیاری درباره برج گالاتا و برج دختر وجود دارد. یکی از آنها پرواز احمد چلبی از بالای برج گالاتا به طرف برج دختر یا قیز کولسی است. می‌گویند احمد چلبی با بال‌هیا مصنوعی حدود 6 کیلومتر پرواز کرد. البته بعدها از نظر علمی این موضوع کاملا رد شد اما این داستان همچنان نسل به نسل منتقل می‌شود. حتی عده‌ای می‌گویند سلطان مراد چهارم به دلیل توانایی‌های عجیب و غریب احمد چلبی او را به الجزایر تبعید کرد.

گالاتای استانبول همان ایفل پاریس است

چشم انداز گالاتا چطور است؟

وقتی به بالای برج رسیدید، چشم‌انداز زیبای شهر استانبول درا نتظار شماست. تنگه بسفر خودنمایی می‌کند و از طرفی می‌توانید جزیره پاریم آدا را ببینید. هنگام غروب زیبایی دو چندان منظره استانبول از بالای برج گالاتا را نمی‌توان انکار کرد. در برج گالاتا و در طبقه نهم آن رستوران هست و اگر دوست داشتید می‌توانید همان بالا یک غذای ترکی هم سفارش دهید و لذت تماشای دورنمای استانبول را با طعم لذیذ غذاهای ترکی تکمیل کنید.

گالاتای استانبول همان ایفل پاریس است

فراموش نکنید که وقتی به تراس بالای برج رسیدید حتما دور تا دور برج بزنید و از تماشای 360 درجه استانبول لذت ببرید.


1397/07/07 | کد مطلب: 4225
گالاتای استانبول همان ایفل پاریس است
گالاتای استانبول همان ایفل پاریس است هانیه کاظمی
گالاتای استانبول همان ایفل پاریس است

مهندس برق، فوق لیسانس مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید