تناقض در ثبات قیمت شیر با نرخ سایر محصولات لبنی


تناقض در ثبات قیمت شیر با نرخ سایر محصولات لبنی

عضو هیأت مدیره اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه افزایش قیمت لبنیات در کشور ناشی از گران‌فروشی کارخانه‌های تولیدکننده است گفت: قیمت شیرخام چندماه گذشته تغییر نکرد اما شاهد افزایش قیمت لبنیات هستیم.

حسین نعمتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه قیمت شیر خام در چند ماه گذشته کیلویی 1800 تومان بوده است گفت:در شرایط کنونی شاهد هستیم که ماست به قیمت کیلویی هشت هزار تومان به مصرف‌کننده فروخته می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه دامداران کشور افزود: با توجه به نوسانات شدید ارزی مهم‌ترین چالش دامداران تأمین علوفه‌های دامی است به‌طوری‌که بسیاری از دامداران برای خرید علوفه مجبور به پرداخت نقدینگی به میزان دو برابر قیمت گذشته هستند.

نعمتی تصریح کرد: افزایش بیش از 10 درصدی هزینه‌های جابجایی علوفه از دیگر مشکلات مهم دامداران است.

وی اضافه کرد: وقتی ماده اولیه تمام محصولات لبنی شیر خام است چرا باید سایر محصولات لبنی از ماست گرفته تا پنیر و خامه تا بیش از 80 تا 90 درصد افزایش قیمت داشته باشند؟

نعمتی با اشاره به اینکه افزایش قیمت لبنیات در کشور ناشی از گران‌فروشی کارخانه‌های تولیدکننده است گفت: قیمت شیرخام در چند ماه گذشته تغییر نکرده است ولی شاهد افزایش قیمت انواع لبنیات در بازار بوده‌ایم.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه دامداران کشور گفت: کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی در کشور بدون هیچ‌گونه ضابطه‌ای اقدام به افزایش قیمت‌های غیر مصوب محصولات خود می‌کنند که وقوع این اتفاق خرید محصولات لبنی را برای قشرهای مختلف مردم سخت کرده است.

نعمتی افزود: محصولات لبنی از مهم‌ترین اقلام سبد خوراکی مردم است و مسئولان دولتی و نظارتی باید برای مقابله با افزایش قیمت این‌گونه محصولات راهکاری مؤثر و اساسی را عملیاتی کنند که متأسفانه هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

انتهای پیام/4083/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403