تهران صاحب ایستگاه راه‌آهن جدید می‌شود/ ایستگاه در کدام منطقه احداث می‌شود؟


تهران صاحب ایستگاه راه‌آهن جدید می‌شود/ ایستگاه در کدام منطقه احداث می‌شود؟

احداث ایستگاه راه‌‌آهن جدیدی برای شهر تهران به دلیل کثرت مسافرت‌های ریلی از مدت‌ها قبل ضرورت پیدا کرد که این اتفاق به‌زودی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار راه‌ و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، از مدت‌ها قبل احداث ایستگاه راه‌‌آهن جدیدی برای شهر تهران ضرورت پیدا کرد اما این اتفاق به‌ زودی رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت راه و شهرسازی، دومین ایستگاه راه‌آهن تهران در نزدیکی میدان آزادی حد فاصل ترمینال غرب و فرودگاه مهرآباد احداث می‌شود.

برای احداث ایستگاه دوم راه‌آهن مذاکراتی بین دولت و ارتش صورت گرفت تا 20 هکتار از اراضی اطراف میدان آزادی که متعلق به ارتش جمهوری اسلامی بود به شرکت راه‌آهن واگذار شود.

با توجه به منطقه استراتژیک اطراف میدان آزادی که یکی از مهمترین ورودی‌های پایتخت محسوب می‌شود و امکاناتی از نظیر دسترسی سریع به متروی درون‌شهری و برون‌شهری، نزدیکی به فرودگاه مهرآباد و همچنین همجواری با ترمینال مسافربری غرب تهران دارد، احداث راه‌آهن در این منطقه می‌تواند بسیاری از مشکلات حمل و نقل ریلی و مسافربری از مبدأ تهران به سراسر کشور را رفع کرده و حتی قابلیت اتصال از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی برای جابه‌جایی مسافران خارجی و توریست‌ها را خواهد داشت.

این طرح قرار است با همکاری مشاورهایی از کشور فرانسه صورت بگیرد و قطعاً به دلیل ارتباط با مترو، فرودگاه و ترمینال مسافربری و همچنین سیستم حمل و نقل درون شهری می‌تواند بار اصلی جابجایی مسافران در شهر تهران را به دوش بکشد.

انتهای پیام/4076/4083/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)