راه‌اندازی سامانه نیما اشتباه بود/قیمت دلار در بودجه 98 کل کشور


راه‌اندازی سامانه نیما اشتباه بود/قیمت دلار در بودجه 98 کل کشور

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی سامانه نیما را اشتباه دانست و گفت: باید دست مردم را باز گذاشت تا خودشان قیمت ارز را مشخص کنند.

شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا با اشاره به طرح دولت برای کنترل قیمت ارز در بازار آزاد گفت: دولت باید نیازهای ضروری مردم اعم از غذا و دارو را با استفاده از ارز دولتی تأمین کند تا بتواند کنترل بیشتری بر بازار ارز داشته باشد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه نیما از اشتباهات دولت بود، افزود: باید دست مردم را باز گذاشت تا خودشان نرخ ارز را تعیین کنند و دولت تنها برای تأمین مایحتاج عمومی اقدام به واردات کالا با ارز دولتی کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این کار هم بازار مسیر خود را پیدا می‌کند و هم صادرات رونق می‌یابد.

بی‌مقدار در پاسخ به این سؤال که بودجه سال آینده باید بر اساس چه دلاری بسته شود، افزود: دولت سعی خواهد کرد تا بودجه 98 را با نرخ دلاری که بودجه سال‌جاری بسته بود پیشنهاد کندوف لی هنوز چیزی قابل پیش‌‌بینی نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و دولت بدون حضور و حمایت مردم نمی‌تواند در این جنگ موفق شود، افزود: دولت برای موفقیت در این جنگ باید تیم اقتصادی‌اش را ترمیم کند ولی اگر با مردم نباشد این تغییرات هم اثری نخواهد داشت.

انتهای پیام/4076/4083/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق