زمان پرداخت پول گندمکاران از سوی دولت/ اعتراض به نرخ خرید تضمینی گندم


زمان پرداخت پول گندمکاران از سوی دولت/ اعتراض به نرخ خرید تضمینی گندم

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران ایران با اشاره به اینکه حدود دو سال است که قیمت خرید تضمینی گندم کاران از سوی دولت تغییر نکرده است، گفت: گندم‌کاران نسبت عدم‌ افزایش قیمت اعتراض دارند.

علی‌قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید و توزیع گندم در کشور است، گفت: در سال زراعی 1397 -1396 دولت حدود 10 میلیون تن گندم از گندمکاران خریداری کرده است که از این میزان 9.5 میلیون تن گندم و 500 هزار تن بذر بوده است.

وی افزود: سالانه گندمکاران حدود 4 میلیون تن گندم را برای مصارف و برطرف کردن نیازهای خود ذخیره می‌کنند.

ایمانی تصریح کرد: از هفتم فروردین سال جاری، برداشت و فروش گندم از استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تا اوایل مردادماه سال جاری هیچ گندم‌کاری از دولت طلبکار نیست، گفت: پرداخت مبلغ خرید تضمینی گندم از سوی دولت به گندمکاران در دو مرحله انجام می‌گیرد به‌طوری‌که در مرحله اول 50 درصد از مبلغ خرید گندم هم‌زمان با فروش آن به گندم‌کار پرداخت می‌شود و 50 درصد مابقی در 2 ماه پس از فروش گندم از سوی گندم‌کار توسط دولت پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران ایران اضافه کرد: در شرایط کنونی تنها فقط عده‌ای از گندمکاران کشور که در مناطق سردسیر کاشت گندم داشته‌اند 50 درصد از مبلغ فروش گندم خود را از دولت طلبکارند که از این میزان، 20 درصد مبلغ پرداخت‌ شده است.

وی گفت: آخرین تسویه‌حساب دولت با گندمکاران در آبان ماه سال جاری اتفاق خواهد افتاد تا هیچ گندم‌کاری از دولت بابت خرید تضمینی گندم طلبکار نباشد.

انتهای پیام/4083/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول