تعداد ببرهای نپال دو برابر شده است


تعداد ببرهای نپال دو برابر شده است

نپال اولین کشوری در جهان است که توانسته است تعداد ببرهای خود را به دو برابر افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نوس، تعداد ببرهای وحشی در نپال از 121 قلاده در سال 2009 به 235 قلاده رسیده است. وزیر جنگل‌ها و محیط‌زیست نپال گفت: «حفاظت از ببرها باید در اولویت کاری کشورهای دارنده ببر قرار گیرد.»

در 2010 کشورهایی که صاحب ببر هستند، به توافق رسیدند تا 2022 که بر اساس تقویم چینی سال ببر است، تعداد ببرها را دو برابر کنند. حالا به نظر می‌رسد نپال اولین کشوری است که موفق به انجام این کارشده است.

کشورهای هند، بوتان، نپال، چین، بنگلادش، اندونزی، لائوس، کامبوج، تایلند، میانمار، روسیه و ویتنام کشورهایی هستند که متعهد شده‌اند تا شمار ببرها را در قالب برنامه جهانی ببر، به دو برابر افزایش دهند.

طبق گزارش ایندیپندنت، در حال حاضر برآوردها نشان می‌دهند که نزدیک به سه هزار و 900 قلاده ببر در سراسر جهان زندگی می‌کنند.

بر اساس علامت‌گذاری‌های انجام‌شده در سال 2010، حدود سه هزار و 200 قلاده ببر در جهان وجود داشت که سرشماری‌های امسال نشان از سیر مثبت افزایش آن‌ها می‌دهد.

بر اساس سرشماری‌های انجام‌شده توسط صندوق جهانی حیات‌وحش (WWF) و برآورد انجمن جهانی ببر، در حدود دو هزار و 226 قلاده ببر در هند زندگی می‌کنند که این تعداد بیش از نیمی از جمعیت جهانی این حیوان است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا