نمی‌دانیم وزارت امور اقتصادی سیاست‌گذار است یا مجری؟


نمی‌دانیم وزارت امور اقتصادی سیاست‌گذار است یا مجری؟

یک اقتصاددان با طرح این سوال که مشخص نیست که وزارت اقتصاد سیاست‌گذار است یا مجری؟ تأکید کرد: باید به مشکلات اقتصادی کشور به‌صورت ریشه‌ای بپردازیم.

ابوالقاسم حکیمی‌پور، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به وضعیت بد اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های اشتباه تصریح کرد: تفکرات سیاسی در کشور ما غالب بر تفکرات اقتصادی است که باید تغییر کنند. در ایران افرادی که وابسته به یک حزب و تفکر سیاسی خاصی هستند، بر منصب‌های مختلف اقتصادی می‌نشینند.

دولت از رئیس‌جمهور گرفته تا دیگران به مخالفین خود ناسزا می‌گویند

وی با تأکید بر اینکه ما باید به ریشه‌ها بپردازیم، افزود: علت مشکلات ما به خاطر این است که دولت از تفکرات سیاسی مخالفین خود استفاده نمی‌کند. این در حالی است که در تمام دنیا دولت‌ها با مخالفین خود جلسه می‌گذارند و از نظرات آن‌ها استفاده می‌کنند اما در کشور ما دولت از رئیس‌جمهور گرفته تا دیگر اعضا و وابستگان دولت به مخالفین خود ناسزا می‌گویند و ارتباطی با مخالفین خود ندارد.

نمی‌دانیم وزارت اقتصاد ما سیاست‌گذار است یا مجری

این اقتصاددان بیان کرد: نمی‌دانیم وزارت اقتصاد ما سیاست‌گذار است یا مجری، این در حالی است که آقای سیف فقط یک بله‌قربان‌گو بود درحالی‌ که متولی سیاست‌های پولی کشور بود و در نهایت از او بعد از به وجود آوردن مشکلات فعلی تجلیل هم می‌کنند.

وی بیان اینکه به نظرم باید یک بازنگری اساسی در روش‌هایمان ایجاد کنیم،‌ تصریح کرد: من بارها حتی در کلاس‌هایم گفته‌ام که دولت باید شهامت به خرج دهد تا خودش را نقد کنند؛ باید با گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی میان صاحب‌نظران یک نقطه عالی به دست آید.

انتهای پیام/4083/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا