بازار ثانویه ارز فدراسیون جودو را تأمین می‌کند/ تابع قانون هستیم


بازار ثانویه ارز فدراسیون جودو را تأمین می‌کند/ تابع قانون هستیم

دبیر فدراسیون جودو گفت: برای اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های بین‌المللی از ارز بازار ثانویه استفاده خواهیم کرد.

امیرحسین سیاحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه افزایش قیمت ارز چه مشکلاتی را برای اعزام‌های بین‌المللی فدراسیون جودو ایجاد کرده است، گفت: افزایش قیمت ارز موضوع فراگیری است که کل کشور را دچار دردسر کرده است. فدراسیون جودو طبق توافق‌نامه‌ای که وزارت ورزش و جوانان با بانک مرکزی دارد، قرار شده همچون سایر فدراسیون‌ها از ارز بازار ثانویه استفاده کند و بابت هر دلار بالغ بر 7 هزار تومان پرداخت کند.

وی افزود: در خصوص قسمت بعدی اعزام‌ها که به فدراسیون برمی‌گردد، باید شرایط را مدیریت کنیم. اعزام‌هایی که ضروری نیست را حذف خواهیم کرد و در رقابت‌هایی که ناچار هستیم نفراتی را اعزام کنیم، افرادی که حضورشان در کنار تیم الزامی نیست، حذف می‌شوند.

دبیر فدراسیون جودو ادامه داد: ضمن اینکه در نظر داریم اردوهای مشترکی که با کشورهای مختلف برگزار می‌کردیم را در ایران برگزار کنیم تا هزینه‌ها را به میزان زیادی پایین آوریم. باتوجه به این کارهایی که قرار است اجرایی شود، آن‌وقت برای کسب سهمیه المپیک نیز با مشکل خاصی مواجه نمی‌شویم.

وی درباره مدال‌آوری جودوکاران ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: تا پیش از نیمه دوم سال 95 که محمد درخشان به‌عنوان رئیس فدراسیون جودو انتخاب شد، حال این ورزش اصلاً خوب نبود و شرایط مساعدی بر جودوی ایران حاکم نبود. با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد موفق شدیم، سال گذشته توسط سعید ملایی در رقابت‌های جهانی مدال برنز بگیریم. با کسب این مدال بار دیگر استارت ورود ایران به باشگاه کشورهای مدال‌آور زده شد.

سیاحی افزود: جودوی ایران دیگر زنگ تفریح حریفان نیست. ما در رقابت‌های آسیایی صاحب مدال شدیم و در حالی که تنها چهار جودوکار را به جاکارتا برده بودیم، یک نقره، یک برنز و یک رتبه پنجمی به دست آوردیم. باتوجه به اینکه در دوره گذشته بازی‌های آسیایی که در اینچئون کره‌جنوبی برگزار شد، ایران مدالی نگرفته بود که این اتفاق بی‌سابقه بود، مدال‌آوری جودوکاران در بازی‌های آسیایی جاکارتا امیدها را به آینده بیش از گذشته زنده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مسابقه‌های جهانی باکو، محمد محمدی بریمانلو موفق به کسب مدال برنز شد. ملایی اگر موفق به کسب مدال طلا هم نشود، باز هم عملکردش باارزش است چرا که او قطعاً مدال خواهد گرفت. روز چهارشنبه هم جواد محجوب در سنگین‌وزن روی تاتامی می‌رود تا برای ایران مدال بگیرد.

دبیر فدراسیون جودو در مورد اینکه احتمال کسب سهمیه ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو چقدر است، گفت: برنامه‌ریزی را شروع کرده‌ایم و با دلایل مختلفی که داریم، مطمئن هستیم که می‌توانیم در توکیو نماینده داشته باشیم. آرامش میان جودوکاران حاکم است و سعی می‌کنیم که در المپیک هم مدال بگیریم. در رقابت‌های گرندپری و دیگر تورنمنت‌هایی که حضور در آنها باعث افزایش امتیاز ورزشکاران ما جهت کسب سهمیه المپیک می‌شود، شرکت می‌کنیم و این باور را داریم که می‌توانیم با چهار سهمیه در المپیک حاضر شویم. در حال حاضر سعید ملایی در رده‌بندی جهانی وزن 81- کیلوگرم جهان در رده اول قرار دارد و دیگر ملی‌پوشان جودو هم می‌توانند همانند او موفق شوند.

وی درباره اینکه چرا رقابت‌های گرندپری در ایران برگزار نمی‌شود، گفت: باتوجه به اینکه رقابت‌های بانوان و آقایان به‌صورت همزمان برگزار می‌شود، ما نمی‌توانیم در هر رقابت بین‌المللی تقاضای میزبانی بدهیم. باید با توجه به ضوابط کشورمان نسبت به میزبانی تورنمنت‌ها اقدام کنیم.

سیاحی در مورد اینکه محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در میان رؤسای بازنشسته محسوب می‌شود، گفت: هنوز که از سوی وزارت ورزش ابلاغیه‌ای در خصوص برکناری افراد بازنشسته به ما ابلاغ نشده است. تابع قانون هستیم و هر تصمیمی که گرفته و به ما ابلاغ شود، قطعاً مجری خواهیم بود و آن را رعایت می‌کنیم.

انتهای پیام/4048/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی