رفراندوم دوم تنها راه خروج انگلستان از بن‌بست


رفراندوم دوم تنها راه خروج انگلستان از بن‌بست

رهبر حزب کارگر انگلستان تنها راه خروج این کشور از بن‌بست سیاسی را برگزاری رفراندوم دوم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسکای‌نیوز، کنگره حزب کارگر در شهر لیورپول انگلستان با سخنرانی دبیر کل این حزب آغاز به کار کرد. جرمی کوربین در سخنرانی افتتاحیه خود از لزوم برگزاری رفراندوم دومی برای خروج از اتحادیه اروپا گفت.

بن‌بست در مذاکرات برگزیت باعث شده است تا اختلافات سیاسی در انگلستان اوج بگیرد و انتقادها از مقام‌های سیاسی این کشور بالاگرفته است.

جرمی کوربین تنها راه خروج از کشمکش‌های سیاسی در انگلستان را برگزاری یک رفراندوم دوم دانست تا مشخص شود جامعه انگلستان کدام موضوع را خواستار است.

وی اعلام کرد: «من امیدوارم تا همه قبول کنند، بهترین راه خروج از این وضعیت برگزاری یک انتخابات عمومی است. اگر اعضای حزب هم موافق این مسئله باشند باید آن را به‌طورجدی دنبال کرد.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که طبق یک نظرسنجی در میان هواداران حزب کارگر، 85 درصد پرسش‌شونده‌ها خواستار تصمیم‌گیری بر اساس رأی مردم شده‌اند؛ و همچنین 90 درصد موافق باقی ماندن در اتحادیه اروپا هستند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها 8 درصد اعضای حزب کارگر مخالف برگزاری رفراندوم مجدد هستند.

به‌تازگی انتقادات از جرمی کوربین به دلیل عدم جدیت وی برای مقابله با طرح برگزیت نخست‌وزیر انگلستان سبب شده است که بسیاری خواستار کناره‌گیری وی از این پست شوند.

تا خروج انگلستان از اتحادیه اروپا 7 ماه باقی‌مانده، ولی نگرانی از آینده انگلستان که حالا به‌شدت درگیر مسائل سیاسی و اقتصادی شده است سبب شده تا گروهی از سیاستمداران این کشور به دنبال برگزاری یک رفراندوم مجدد باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا