تیره‌روزی‌های دامنه‌دار شفر در استقلال/ آبی‌ها کی از خواب بیدار می‌شوند؟


تیره‌روزی‌های دامنه‌دار شفر در استقلال/ آبی‌ها کی از خواب بیدار می‌شوند؟

سرمربی آلمانی استقلال درحالی این فصل را با هدف قهرمانی در لیگ آغاز کرده که تاکنون نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال شب گذشته برابر نساجی مازندران به تساوی بدون گل رسید تا دامنه ناکامی‌های تیم وینفرد شفر در رقابت‌های لیگ برتر گسترده‌تر از قبل شود.

آبی‌پوشان 317 دقیقه است که در بازی‌های لیگ برتر موفق به گلزنی نشده‌اند، آنها در 6 بازی که در رقابت‌های این فصل داشته‌اند، یک پیروزی، یک شکست و چهار تساوی به دست آورده‌اند تا با هفت امتیاز در رده یازدهم جدول قرار بگیرند.

اینکه آبی‌های پایتخت در 6 بازی قبلی تنها یک پیروزی دشت کرده‌اند، بدون شک عملکرد وینفرد شفر را زیرسؤال برده است. مربی که فصل گذشته با حضور در استقلال توانست این تیم را متحول کند و نمایش قابل‌ِقبولی در لیگ برتر داشت و آبی‌ها را از انتهای جدول به رده سوم رساند، در جام حذفی کاپ قهرمانی را به ارمغان آورد و در لیگ قهرمانان حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا را تجربه کرد اما این فصل روی نوار ناکامی قرار دارد.

استقلال این فصل با شکست برابر السد قطر در مجموع دو دیدار رفت‌ و برگشت از لیگ قهرمانان آسا حذف شد و در لیگ برتر هم نتوانسته نیمی از انتظارها را هم برآورده کند. شفر همان راهی را رفته که منصوریان رفته بود. شروع ضعیف در هفته‌های ابتدایی و اوج‌گیری تیم از هفته دهم به بعد که فرصت‌ها برای قهرمانی از دست‌ رفته است. ضمن اینکه مشخص نیست سرمربی آلمانی آبی‌پوشان بتواند همان موفقیت‌های نسبی را تکرار کند.

بزرگ‌ترین مشکل استقلال از نگاه کارشناسان فقدان جایگزین‌های مناسب برای بازیکنان توانمندی بودند که از این تیم جدا شده‌اند. مامه‌ باباتیام مهاجم سنگالی آبی‌ها در فصل گذشته گل‌های مهمی به ثمر رساند. الحاجی گرو، مرتضی تبریزی و روح‌الله باقری هنوز نتوانسته‌اند 50 درصد از قابلیت‌های تیام را درون زمین ارائه کنند. سرور جباروف در میانه میدان علاوه بر آنکه یکی از بهترین پاسورها بود در گل‌زنی هم در بازی‌های مهمی به داد استقلال رسید. مارکوس نیومایر و طارق همام نشانی از توانایی‌های جباروف ارائه نکرده‌اند.

امید ابراهیمی که در جام جهانی 2018 روسیه یکی از سه بازیکن برتر تیم ملی بود، جای خالی‌اش با علی کریمی پر نشده است. ابراهیمی حضوری مداوم در ترکیب استقلال داشت اما کریمی با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کند و نتوانسته به اندازه ابراهیمی اثرگذار باشد. سیدمجید حسینی بر اثر مصدومیت روزبه چشمی در جام جهانی فرصت بازی برابر اسپانیا و پرتغال را به‌دست آورد تا توانایی‌های بالای خود را نشان دهد. محمد دانشگر که به‌جایِ حسینی به استقلال آمده اصلاً در قد‌‌وقواره‌های این بازیکن عمل نکرده است.

مرور بازیکنان جدا شده با نفرات جایگزین گویای آن است که نقش بازیکنان مؤثر در تیم‌ها تا چه‌ اندازه مهم است. شفر از کمبود ستاره رنج می‌برد و نتوانسته ظرفیت بازیکنان جدید تیمش را به حدی برساند که بتوانند همچون بازیکنان باارزش قبلی در تیمش بازی کنند. شاید در هفته‌های آینده سرمربی آبی‌پوشان بتواند شاگردان تیمش را هماهنگ‌تر از گذشته کند و آنها را به‌گونه‌ای آماده کند که استقلال موفق شود فرصت‌های ازدست رفته را جبران کند.

انتهای پیام/4048/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم آغوش های ممنوعه بازیگران در فیلم ها و سریال های ایرانی!