کمپین شناخت امام حسین(ع) به غیرمسلمانان در اروپا


کمپین شناخت امام حسین(ع) به غیرمسلمانان در اروپا

گروه بین‌المللی «he is hussain» متشکل از تعدادی از شیعیان و فعالان فرهنگی ساکن اروپاست که با هدف احیا و ترویج فرهنگ حسینی و معرفی صحیح امام حسین (ع) گردهم جمع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گروه بین‌المللی he is hussain متشکل از تعدادی از شیعیان و فعالان فرهنگی ساکن اروپاست که با هدف احیا و ترویج فرهنگ حسینی و معرفی صحیح امام حسین (ع) گردهم جمع شده‌اند.

کمپین شناخت امام حسین(ع) به غیرمسلمانان در اروپا

این گروه هرساله در روز دهم محرم (عاشورا) در اقدامی منظم و برنامه‌ریزی شده کمپینی را تحت عنوان he is hussain برگزار می‌کنند.

کمپین he is hussain هرسال در کشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان، نروژ و هلند به‌صورت گسترده برگزار می‌شود و مسئولان آن در تلاش‌اند با همکاری سایر شیعیان و عاشقان حسینی در کشورهای دیگر نیز امکان مشارکت در این کمپین فراهم شود.

کمپین شناخت امام حسین(ع) به غیرمسلمانان در اروپا

هدف اصلی اجرای این کمپین، معرفی صحیح امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی به افراد غیرمسلمان و زدودن تصاویر اسلام‌هراسانه و خشونت‌آمیز از چهره نورانی اسلام و امام حسین(ع) است. شعار این کمپین «من در مصاف با بی‌عدالتی هستم، آیا به من می‌پیوندی؟» است.

کمپین شناخت امام حسین(ع) به غیرمسلمانان در اروپا

اعضای کمپین he is hussain بعد از مطالعه و تحقیق درباره ابعاد قیام حسینی و استفاده از کلاس‌های استادان علوم دینی، در کنار دسته‌های عزاداری در شهرهای محل سکونت خود حاضر می‌شوند و با پوشیدن لباس‌های متحدالشکل و شال‌هایی که شعار کمپین روی آنها نوشته شده است با توزیع گل رز و بطری آب میان ناظران غیرمسلمان، درصورتی که آنها تمایل داشته باشند درباره اهداف و پیام‌های قیام حسینی با آنها سخن می‌گویند و برای کسب اطلاعات بیشتر بروشورهایی را به آنها اهدا می‌کنند.

کمپین شناخت امام حسین(ع) به غیرمسلمانان در اروپا هم‌زمانی روز عاشورا و روز جهانی صلح سبب شده است که کمپین he is hussain امسال گسترده‌تر از سال‌های قبل برگزار شود و جوانان بیشتری برای مشارکت در آن اعلام حضور کرده‌اند.

انتهای پیام/4007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز