واشنگتن اگزمینر: جهان از سیاست ترامپ در قبال ایران حمایت نمی کند


واشنگتن اگزمینر: جهان از سیاست ترامپ در قبال ایران حمایت نمی کند

تهران - ایرنا - تارنمای آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» نوشت: دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ایجاد اجماع در جهان در خصوص سیاست هایش در قبال ایران موفق نخواهد شد.

این رسانه آمریکایی در گزارش روز جمعه خود با اشاره به شکست دولت ترامپ در اجماع بین کشورهای جهان برای حمایت از سیاست هایش در قبال ایران افزود: به نظر می رسد که ترامپ باور دیگری دارد. وی جمعه صبح در توئیتی خود را پیروز میدان قلمداد کرد و نوشت: هفته آینده ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران را برعهده خواهم داشت.
واشنگتن اگزمینر نوشت: ترامپ قصد دارد از این نشست برای توافق بر سر جلوگیری از دسترسی ایران به اقتصاد جهانی استفاده کند اما این اقدام او موثر نخواهد بود.
نزدیکترین متحدان آمریکا که منافعی در حفظ رابطه با ایران دارند (انگلیس، فرانسه و آلمان) همگی به دنبال جلوگیری از خروج ایران از توافق هسته ای هستند.
در حالی که این کشورها برای جلوگیری از تاثیر تحریم های آمریکا، حضور اقتصادی خود در ایران را کاهش داده اند، آنها از کمپین فشار گسترده تر دولت ترامپ حمایتی نمی کنند. چین و روسیه حتی تمایل کمتری به تسلیم شدن در برابر خواسته های آمریکا دارند. در حقیقت آنها بیش از عقب نشینی از فعالیت در ایران در مقابل تحریم های جدید آمریکا سرمایه گذاری های خود در این کشور را تقویت کرده اند.
واشنگتن اگزمینر نوشت: به طور کلی ترامپ و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه او فقط به دنبال فشار بر ایران برای تغییر رفتارهایش نیستند. آنها تلاش می کنند حکومت ایران را سرنگون کنند.
ترامپ خواسته هایی را از ایران به ازای بازگشتن آمریکا به توافق هسته ای مطرح کرده که عمل کردن به آن برای ایران غیرممکن است.
واشنگتن اگزمینر تحریم های آمریکا علیه صادرات نفتی ایران در ماه نوامبر را یکی از نشانه های گویای جاه طلبی آمریکا ارزیابی کرد و نوشت: جاه طلبی های ترامپ خطرات زیادی دارد و نتیجه مشخصی ندارد.
واشنگتن اگزمینر در پایان نوشت : نباید خود را فریب دهیم. آمریکا نمی تواند کشورهای جهان را نسبت به تغییر حکومت در ایران قانع کند.
اروپام**9158 ** 1546

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟