نرخ بلیط هواپیما برای زائران اربعین / تعرفه حمل‌و‌نقل زمینی موکول به تصمیمات سازمان راهداری


نرخ بلیط هواپیما برای زائران اربعین  / تعرفه حمل‌و‌نقل زمینی موکول به تصمیمات سازمان راهداری

براساس اعلام مسئولان شرکت‌های هواپیمایی از تاریخ 2 تا 12 آبان‌ نرخ پروازهای تهران-نجف و بالعکس برای هر نفر دو میلیون و 200 هزار تومان و پرواز مشهد به نجف و بالعکس دو میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود، نرخ سایر استان‌ها براساس نرخ تهران محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با توجه به تعرفه‌های بالای حمل و نقل به خصوص در حمل و نقل هوایی برخی نگرانی‌ها حاکی از افزایش قیمت پروازهای اربعین است.

با توجه به جلسهای که امروز میان مسئولان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برگزار شد براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است از تاریخ 2 تا 12 آبان‌ماه نرخ پروازهای تهران- نجف و بالعکس برای هر نفر دو میلیون و 200 هزار تومان و پرواز مشهد به نجف و بالعکس دو میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شود.

همچنین برای بلیت‌های یک طرفه تهران- نجف نرخ یک میلیون و 100 هزار تومان و مشهد- نجف نرخ یک میلیون و 400 هزار تومان تعیین شد.

گفتنی است براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است نرخ پرواز از سایر شهرها به نجف نیز بر اساس نرخ پرواز تهران تعیین شود و همچنین در این مدت پرواز به بغداد نیز نرخی مشابه داشته باشد.

نرخ بلیط هواپیما برای زائران اربعین  / تعرفه حمل‌و‌نقل زمینی موکول به تصمیمات سازمان راهداری

اما در بخش زمینی نیز طی گفته‌های احمدرضا عامری، رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری ناوگان اتوبوس‌های بین شهری همانند سال‌های گذشته آمادگی کاملی را دارند تا به مسافران و زائران اربعین حسینی خدمات لازم را ارائه کنند.

به گفته ایشان، برنامه‌ریزی‌های لازم نهایی شده و این ناوگان تمام ظرفیت مورد نیاز کشور را برای جابجایی مسافران بسیج خواهد کرد.

از طرف دیگر، از آنجایی که حفظ امنیت مسافران و آشنایی رانندگان با مسیر جزء اصلی‌ترین اولویت‌های اتحادیه مسافربری به شمار می‌رود در صورت وجود تقاضا تمام ظرفیت ناوگان‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و به همین منظور سایر نهادها نیز در این میان می‌توانند در خدمات رسانی به زائران کمک کنند.

در خصوص نرخ بلیت سفرها به کربلای معلی در اربعین حسینی نیز تصمیمات نهایی همچنان اتخاذ نشده است و باید منتظر ماند تا ستاد اربعین و مسئولان سازمان راهداری در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و قیمت نهایی را اعلام نمایند.

البته افزایش نرخ حمل و نقل زمینی در ایام اربعین همیشه وجود دارد زیرا بسیاری از اتوبوس‌ها در یک مسیر خود که همان مسیر رفت به مرز باشد احتمالا سر خالی باز خواهند گشت که این موضوع نیز ممکن است با همت و تصمیم مسئولان تا حدودی مرتفع شود.

شایان ذکر است که با توجه به حجم بالای تقاضای سفر به شهرهای مرزی ایران و عراق در ایام اربعین حسینی سازمان راهداری همیشه در جریان همکاری با اتحادیه‌های مسافربری نرخ‌های خاصی را برای این ایام مشخص کرده است.

فراموش نشود از آنجایی که اتوبوس‌ها در یک مسیر خالی برمی‌گردند همیشه سازمان راهداری با افزایش دو برابری قیمت‌ها موافقت می‌کند که این نرخ‌ها تنها برای زمان اربعین بوده و پس از آن به شرایط عادی باز می‌گردد.

نرخ بلیط هواپیما برای زائران اربعین  / تعرفه حمل‌و‌نقل زمینی موکول به تصمیمات سازمان راهداری

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی