پیش بینی سیلاب برای روزهای تاسوعا و عاشورا در گلستان


پیش بینی سیلاب برای روزهای تاسوعا و عاشورا در گلستان

گرگان - ایرنا - گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی گلستان اعلام کرد: وضعیت جوی استان در تاسوعا و عاشورای حسینی (چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری) بارانی بوده و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در برخی مناطق گلستان در این روزها وجود دارد.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه جوی روز سه شنبه اداره کل هواشناسی آمده است: از امشب با استقرار سامانه ناپایدار انتظار می رود بارش ها آغاز و تا جمعه به تناوب ادامه داشته باشد.
براساس این گزارش بارندگی در برخی نقاط استان همراه با وزش باد شدید با سرعت 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
هواشناسی اعلام کرد که اوج فعالیت سامانه بارشی برای چهارشنبه شب تا بامداد پنجشنبه پیش بینی می شود.
طبق این اطلاعیه با توجه به وقوع بارش های رگباری، آبگرفتگی برخی معابرعمومی و طغیان رودخانه ها در گلستان دور از انتظار نیست.
همچنین براساس اطلاعیه هواشناسی دریایی گلستان، خروج مدل های عددی جوی و دریایی نفوذ سامانه ناپایدار را از اواخر وقت امشب به سواحل استان نشان می دهد که پیامد آن افزایش ابر، گاهی وزش شدید باد، رگبار و آذرخش (رعد و برق)، مواج و متلاطم شدن دریا خواهد بود.
بیشینه سرعت باد نزدیک ساحل 45 کیلومتر بر ساعت و دور از ساحل نیز گاهی بیش از 65 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود و جهت باد غالب نیز شمالی - شمال غربی پیش بینی شده است.
بر این اساس بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل بین یک تا 1،5 متر و در فراساحل به یک تا 2 متر خواهد رسید و فعالیت سامانه ناپایدار به تناوب تا روز پنجشنبه تداوم خواهد داشت.
هواشناسی از ماهیگیران، فعالان دریایی، پرورش دهندگان میگو و گردشگران خواسته تا در این ایام از رفتن به دریا خودداری کنند.
روز گذشته نیز هواشناسی گلستان از آغاز بارش ها و کاهش 6 تا 8 درجه ای دما خبر داده بود.
هوای گرگان مرکز استان هم اینک قسمتی ابری، دما 31 درجه سانتیگراد و سرعت وزش باد 14 کیلومتر بر ساعت است.
به گزارش ایرنا استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور تلفیقی از دریا، کوه، جنگل، دشت، بیابان و مزارع کشاورزی است که با داشتن یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان از لحاظ آب و هوایی هفت قلیم از 13 اقلیم دنیا را دارد.
این استان بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد واقع شده و در ایام مختلف سال بویژه تعطیلات پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از استان های مختلف است.
3042/1648

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی