30 پیشنهاد برای شعار اربعین 97


30 پیشنهاد برای شعار اربعین 97

ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با موضوع شعارهای پیشنهادی و تعیین شعار اربعین امسال برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از الاربعین، ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با موضوع شعارهای پیشنهادی و تعیین شعار اربعین 1397 در محل حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه افزون بر تعیین شعار اربعین امسال، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان‌ها و نهادها، معاونت‌ها و کارگروه‌های حوزه فرهنگی و آموزشی اربعین ارائه شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این نشست ضمن قدردانی از حضور فعال همه نهادهای فعال در حوزه اربعین، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد مرکزی اربعین ارائه کرد و خواستار همکاری و هم‌افزایی بیشتر در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید احمدی از ارائه بیش از 30 شعار پیشنهادی برای مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: این شعارها به‌زودی در شورای راهبردی اربعین تصویب و به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد تا همه نهادها از این شعار به‌صورت مشترک استفاده کنند.

وی از امضای تفاهم‌نامه میان ایران و عراق برای اعزام زائران ایرانی به عراق در مراسم اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم که در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، موضوع ویزا بود که قرار شد مبلغ هزینه ویزا به صورت ریالی پرداخت شود؛ اما مقدار آن به‌زودی مشخص و اعلام می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: هم‌اینک‌ برای اعزام زائران با مرزها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و همه بخش‌های برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین در این جلسه مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین بر اهمیت کار فرهنگی در اربعین تأکید کرد و گفت: موضوعات فرهنگی از اصلی‌ترین موضوعات در ستاد مرکزی اربعین است و در اولویت قرار دارد.

امیر مرادی ادامه داد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین همکاری داشته باشند تا بتوانیم با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی را به خوبی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امکانات زیرساخت‌ها را در مرزها فراهم کرده‌ایم، ولی باید همه مجموعه‌ها با هم هماهنگ باشند.

در ادامه این جلسه هر یک از سازمان‌ها و نهادها، معاونت‌ها و کارگروه‌های حوزه فرهنگی و آموزشی اربعین فعالیت‌ها و اقدامات خود را ارائه کردند.

به گزارش آنا، در این جلسه نمایندگانی از سوی سازمان بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوز‌ه‌های علمیه، مسجد مقدس جمکران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد مرکزی اربعین، کمیته اطلاع‌رسانی و مستند‌سازی ستاد مرکزی اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات، سازمان حج و زیارت، تشکل‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم‌الاوصیاء، قرارگاه نور بسیج دانشجویی، ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری حضور داشتند.

انتهای پیام/4072/خ


منتخب امروز


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟