تعامل مساجد با هیئات مذهبی برای اقامه نماز ظهر عاشورا


تعامل  مساجد  با هیئات مذهبی برای اقامه نماز ظهر عاشورا

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد از تعامل این ناحیه با مساجد مرکز و جنوب تهران با هیئات مذهبی و تکایای این ناحیه به منظور اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا خبر داد.

حجتالاسلام مهران مجیدی در گفتوگو با خبرنگار مسجد و کانونهای مساجد خبرگزاری شبستان از تعامل ناحیه مرکز رسیدگی به امور مساجد شهید نواب صفوی با هیئات مذهبی و تکایای این ناحیه در برگزاری نماز جماعت ظهرعاشورا خبر داد و گفت: پس از هماهنگیهای انجام شده با ائمهجماعات مرکز و جنوب تهران، تلاش شد نماز جماعات ظهر عاشورا در مساجد، هیئات و تکایا و نیز در خیابانها برپا شود.

وی بیان کرد: در ایام سوگواری ماه محرم مساجد باید با هیئات مذهبی تعامل برقرار کنند و بعد از اقامه نماز جماعت در مسجد، به منظور تبیین حماسه عاشورا مراسم سخنرانی برگزار کنند، زیرا دعوت از یک خطیب و منبری که مضامین واقعه عاشورا را با محتوا ارایه کند، میتواند در رونق مساجد در این ایام و بعد از این تاثیرگذار باشد.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران پاسخ به پرسشهای شرعی شرکتکنندگان در مجالس حسینی، بیان احکام، پاسخ به شبهات و تبیین احکام نذورات را از محورهای پیشنهادی خود برای برنامههای عزاداری دانست که در مساجد این ناحیه مورد اهتمام قرار میگیرند.

مجیدی همچنین خاطر نشان کرد: ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، برای ارتقای سطح آگاهی عزاداران سیدالشهداء (ع) و نمازگزاران مساجد و هیئات مذهبی در رابطه با احکام نذورات، اقدام به تولید محتوای احکام مربوط به عزاداری و این موضوع کرده است که در این بسته محتوایی در محورهای تعریف نذر، اقسام نذر، صیغه نذر و شرایط ناذر اطلاعاتی به عزاداران حسینی ارایه شده است.

یادآور میشود؛ ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد دارای ۳۷۰ مسجد در مناطق ۱۰،۱۱،۱۶ و ۱۹ است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک