پدر ژیمناستیک مشهد درگذشت


پدر ژیمناستیک مشهد درگذشت

پیش‌کسوت ورزش ژیمناستیک خراسان درگذشت. رحمان بردبار که به‌عنوان پدر ژیمناستیک مشهد شناخته می‌شد، روزدوشنبه در 93سالگی دیده از جهان فرو بست. بهار زندگی رحمان بردبار‌آذری از سال1304 در خیابان صاحب‌الزمان مشهد آغاز شد. پس از اخذ مدرک...


پیش‌کسوت ورزش ژیمناستیک خراسان درگذشت. رحمان بردبار که به‌عنوان پدر ژیمناستیک مشهد شناخته می‌شد، روزدوشنبه در 93سالگی دیده از جهان فرو بست. بهار زندگی رحمان بردبار‌آذری از سال1304 در خیابان صاحب‌الزمان مشهد آغاز شد.

پس از اخذ مدرک دیپلم، به‌عنوان معلم ورزش در آموزش‌وپرورش استخدام شد و تا سال58 به‌عنوان معلم تدریس کرد و بعد از بازنشستگی به مربیگری در رده نونهالان و نوجوانان پرداخت. بردبار سال1318 با این رشته ورزشی آشنا شد و زیر‌نظر استاد یزدزاد، از استادان‌بزرگ ژیمناستیک، آموزش دید. خرداد1327 باشگاه نادری تأسیس شد و وی که جوانی 23ساله بود، مسئولیت ژیمناستیک این باشگاه را برعهده گرفت. در آن دوران مسابقات قهرمانی کشور به شکل المپیاد برگزار می‌شد و در 2 گروه مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها مسابقات پیگیری می‌شد که بردبار به‌همراه تیم مشهد در مسابقات مختلف به رقابت پرداخت. پس از آن در دوره‌های مختلف مربیگری ژیمناستیک حضور یافت و مدتی نیز در رشته حرکات نمایشی ژیمناستیک فعالیت کرد و در سال1345 به‌همراه 2 ورزشکار دیگر به برلین اعزام شد تا در مسابقات ژیمناست‌رادا شرکت کند. او در دوران ورزشی خود در باشگاه نادری، نوین و طاهر به تمرین پرداخت و از مربیگری علی یزدزاد و موسی حسینی بهره‌مند شد. از هم‌دوره‌های او می‌توان به بمبئی‌چی، هاشم ظریف، هاشم صدیق، غلامرضا کاشی‌پز، باغبان، شهیدی، شریفیان و صمد فیضی اشاره کرد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مراسم ترحیم این مرحوم در مسجد قبا مشهد برگزار می‌شود.

قاب خاطره

تیم ژیمناستیک مشهد در سال1331 . در این تصویر مرحوم رحمان بردبار در کنار جعفریان مدیر تربیت‌بدنی، احمد شهیدی، عباس میم‌بریانی، احمد شمقدری، علی شریفیان، احمد ارنوایی و حمزه وحدت دیده می‌شود. بردبار، پیش‌کسوت ژیمناستیک استان، 19شهریور97 در 93سالگی در گذشت.

پدر ژیمناستیک مشهد درگذشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403