هزینه یک عروسی چقدراست؟فرمول محاسبه مخارج


 قیمت یک عروسی چقدرآب می خورد؟ 18 شهریور 1397  قیمتهای سالهای قبل را هم ببینید ولی حسرت نخورید درادامه نحوه محاسبه «هزینه کل برگزاری مراسم عروسی» راخواهیدخواند لباس عروس از چهارراه امیر اکرم تا جردن از چهارراه امیراکرم آغاز کردیم؛ اولین گزینه‌ موجود قشر متوسط جامعه برای خرید لباس عروس که سرتاسرش پیراهن‌های بلند سفید بر تن مانکن‌هاست و...

هزینه یک عروسی چقدراست؟فرمول محاسبه مخارج
قیمت یک عروسی چقدرآب می خورد؟

۱۸ شهریور ۱۳۹۷

قیمتهای سالهای قبل را هم ببینید ولی حسرت نخورید

درادامه نحوه محاسبه «هزینه کل برگزاری مراسم عروسی» راخواهیدخواند

هزینه یک عروسی چقدراست؟فرمول محاسبه مخارج

لباس عروس از چهارراه امیر اکرم تا جردن

از چهارراه امیراکرم آغاز کردیم؛ اولین گزینه‌ موجود قشر متوسط جامعه برای خرید لباس عروس که سرتاسرش پیراهن‌های بلند سفید بر تن مانکن‌هاست و هرکدام برای خودشان زرق و برقی دارند و با نگین و مروارید کم‌ارزش تزیین شده‌اند. امیراکرم پر است از لباس عروس‌های اجاره‌ای که خیلی‌هایشان بر تن عروس‌های زیادی رفته است.

ارزان‌ترین لباس عروس موجود برای اجاره در این منطقه ۴۰۰ هزار تومان است که البته چندین‌بار تن خورده و قیمت یک لباس عروس معقول و استفاده‌نشده برای یک شب اجاره، ۲ میلیون تومان است. تفاوت قیمت اجاره و خرید، چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان است و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای اینکه لباس عروس را اجاره کنند، آن را بخرند؛ لباس‌هایی که اغلبشان کار دست طراحان و خیاط‌های ایرانی است.

لباس عروس مطلوب ما یک و نیم میلیون‌ تومان برای اجاره قیمت داشت

تور روی سر نیز متری ۱۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شد. هرچند که خانم فروشنده تاکید کرد که این قیمت‌ها فقط برای همان روز است و هرچه زودتر برای خرید تصمیم بگیریم به نفع آقای داماد خواهد بود.

اما خیلی‌ها به پوشیدن لباس عروس‌های ارزان که تولید برند مطرحی نیستند و با نگین‌های قلابی تزیین شده‌اند، علاقه‌ای ندارند. ترجیح آنها خرید از برندهای معتبر یا مزون‌های شمال شهر است که طراحی‌های منحصر به فردی برای هر عروس در نظر می‌گیرند. خیابان جردن یکی از مقاصد برنددوست‌هاست. «سن پاتریک»، «اسپوزابلا»، «دمتریوس» و … در این منطقه خودنمایی می‌کنند. اینجا دیگر خبری از نگین شیشه‌ای و مروارید نیست بلکه لباس‌ها مزین به زمرد، الماس و فیروزه بنا به سلیقه مشتری هستند؛

لباس‌های ۲۰ میلیونی، ۶۰ میلیونی و ۸۰ میلیونی از جنس ابریشم و تافته که توجه زیادی به سمت خودشان جلب می‌کنند و مشتریان خاص خودشان را دارند.

قیمت یک جفت کفش سفید برای عروس‌خانم‌ها در منطقه جمهوری ۱۰۰ هزار تومان و در منطقه جردن حدود یک میلیون تومان است.

البته بازار عبدل‌آباد، نازی‌آباد، برج الهیه و … هم مراکز فروش لباس عروس هستند که هر کدام مبنای متفاوتی برای قیمت دارند.

کت و شلوار دامادی از باب‌همایون تا میرداماد

قیمت یک‌دست کت و شلوار معمولی در باب‌همایون ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان است اما کت و شلواری که مناسب برای شب دامادی باشد و کمی هم جلوه داشته باشد در خیابان جمهوری ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد؛ کت و شلوارهایی که یا دوخت ایران هستند یا از چین وارد کشور می‌شوند. قیمت کروات و پوشت نیز در این منطقه از ۸۰ هزار تومان شروع می‌شود. هرچند که یکی از فروشنده‌ها یادآوری کرد که اگر عروس‌خانم همین امروز دست به جیب شوند و کارت بکشند، این قیمت‌ها در نظر گرفته می‌شود و معلوم نیست که فردا چه بر سر قیمت دلار بیاید!

اما کافی است راهی شمال تهران شوید تا درِ جدیدی از دنیای کت و شلوار مردانه به رویتان باز شود. از برندهای مطرح ایرانی مثل «هاکوپیان» و «ایکات» تا «دولچه‌گابانا»، «بربری»، «دانهیل» و برندهای مطرح ایتالیایی که از حدود ۲ میلیون‌ تومان به بالا قیمت دارند؛ کت و شلوارهایی که در برخی از آنها نخ طلا به کار رفته و به آنها قیمت داده است. خیابان میرداماد یکی از بورس‌های کت و شلوار است که تا حدود ۱۳ میلیون‌ تومان برای دامادها کت و شلوار دارد.

قیمت یک کفش مناسب برای داماد در منطقه جمهوری ۲۰۰ هزار تومان و در منطقه میرداماد حدود یک و نیم‌ میلیون تومان است.

آرایشگاه از خیابان شمشیری تا سعادت‌آباد

انتخاب آرایشگاه یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین انتخاب‌ها برای شب عروسی است که اغلب خانم‌ها حساسیت زیادی روی آن دارند. ارائه پکیج‌های متنوع عروس از سوی آرایشگرهای معروف، تبدیل به یک کار درآمدزا برای آنها شده است. پکیج‌هایی که از ۲ میلیون‌ تومان شروع می‌شود اما واقعیت این است که اگر شما توانایی خرید این پکیج‌های عروس را که شامل اسپا، خدمات پوست، رنگ مو و … می‌شود را ندارید، می‌توانید با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم عروس شوید.

یکی از آرایشگرهای محله شمشیری درباره هزینه آرایش عروس می‌گوید: «ما اینجا آلبوم عروس داریم و می‌توانید از عکس‌ها کیفیت کار را ببینید. چیزی هم به اسم پکیج‌های متنوع عروس در سالن ما وجود ندارد. دستمزد ما برای آرایش عروس با لوازم آرایش با کیفیت ۵۰۰ هزار تومان است. در این منطقه بیش از این هم کشش قیمت وجود ندارد.»

اما آرایشگر معروف منطقه سعادت‌آباد عادت به جواب‌دادن سوالات به صورت تلفنی ندارد و ما را به شوی زنده عروس‌هایش دعوت می‌کند؛ آرایشگری که در در روز میزبان بیش از ۱۰ عروس در سالنش است: «پکیج عروس از ۲ میلیون‌ تا ۵ میلیون‌ تومان است و از بهترین برندهای آرایشی دنیا برای عروس استفاده می‌کنیم. خدمات مو، پوست، ناخن و اختصاص میهمان‌دار شخصی در روز عروسی از جمله خدمات پکیج‌های ماست که آب در دل عروس‌هایمان تکان نخورد

دامادها اما حساسیت کمتری نسبت به خانم‌ها روی آرایشگاهشان دارند. هزینه کوتاهی و آرایش مو در یک سلمانی معمولی برای آقایان ۲۵ هزار تومان است اما وقتی عنوان داماد مطرح می‌شود، پای پکیج‌های ۵۰۰ هزار تومانی به میان می‌آید تا آنها هم خدمات پوست و اسپا برای شب ازدواجشان دریافت کنند.

یک روز در بازار طلا

خرید حلقه ازدواج و سرویس طلا تقریبا در همه ایران یک رسم است. قیمت‌ حلقه‌های ساده دوقلو از دو میلیون تومان شروع می‌شود و اگر قرار باشد حلقه‌های الماس‌نشان خریداری شود تا ۱۰ میلیون‌ تومان هم می‌رود. برای خرید یک سرویس طلای ساده باید در بدترین حالت ۷ میلیون‌ تومانی هزینه کرد و اگر مشکل مالی وسط نباشد، سرویس طلاهای ۴۰ میلیونی، ۸۰ میلیونی و بالاتر هم در بازار طلا موجودند.

آینه و شمعدان

ما برای خرید آینه و شمعدان خیابان سعدی را انتخاب کردیم که هم آینه و شمعدان‌های نقره و برنز دارد و هم آینه‌هایی از جنس برنج.

آینه‌ و شمعدان‌های کوچک نقره قیمتشان از ۴ میلیون‌ تومان شروع می‌شود و تا ۱۵ میلیون‌ تومان قیمت دارند. آینه‌ و شمعدان‌های مس و فیروزه نیز قیمتشان حدود ۸ میلیون تومان است و اگر جنسشان برنز باشد از یک میلیون‌ تومان شروع می‌شود. هرچند که فروشندگان این صنف به ما تاکید کردند که قیمت فلز همزمان با دلار تغییر می‌کند و برای خرید باید خیلی زود تصمیممان را بگیریم.

در این میان اگر کسی توانایی خرید این آینه و شمعدان‌ها را ندارد، می‌تواند جنس برنج را انتخاب کند که قیمتش از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

دسته‌گل و ماشین‌ عروس

اگر خودتان اتومبیل شخصی داشته باشید که کارتان راحت است اما اگر مجبورید ماشین عروس اجاره کنید، کمی هزینه‌تان بالا می‌رود. اجاره بی‌ام دبلیو با راننده برای یک شب، یک‌ میلیون تومان است و اجاره اتومبیلی مثل اوپتیما ۴۰۰ هزار تومان برایتان آب می‌خورد.

دسته‌گل عروس نیز می‌تواند ۱۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشد که بستگی به نوع گل دارد.

آتلیه‌های عکاسی و منوهای جورواجور

شما می‌توانید خاطرات مراسم ازدواجتان را هم با یک میلیون‌ تومان ثبت کنید و هم منوهای ویژه را انتخاب کنید و از فیلمبرداری هوایی و ساخت کلیپ چیزی کم نگذارید و ۳۰ میلیون‌ تومانی هزینه کنید. بستگی به خودتان دارد که به ثبت عکس‌های یادگاری و خانوادگی اکتفا می‌کنید یا اینکه به سناریوپردازی و ساخت کلیپ در جنگل‌های شمال ایران یا منظره‌های کویری علاقه داشته باشید.

آتلیه‌ها در تهران منوهای ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰ تا ۳۰ میلیون‌تومانی را مقابلتان قرار می‌دهند.

تالار و تشریفات …

هزینه‌ اجاره‌ی باغ برای برگزاری مراسم عروسی از ۳ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است. این قیمت‌ها به معیارهای مختلفی مثل زمان و فصل برگزاری مراسم، موقعیت جغرافیایی باغ و امکاناتی مثل پارکینگ و خدماتی مانند گل‌آرایی، نورپردازی، آتش‌بازی و … بستگی دارد.

هزینه‌ اجاره‌ باغ‌ها که بیشترشان هم خارج از محدوده‌ شهر تهران و در جاهایی مثل گرمدره، احمدآباد مستوفی، شهریار و فیروزبهرام قرار دارند، در فصل بهار و تابستان ممکن است ۳۰ میلیون تومان باشد اما قیمت همان باغ در فصل زمستان ممکن است ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کند.

از مهم ترین عوامل افزایش قیمت در اجاره باغ، طراحی و دکوراسیون آن است. اگر می‌خواهید از راهرویی تزیین‌شده با گل‌ و تعداد زیادی چراغ‌ کوچک عبور کنید، روی میز مهمان‌ها با گل و شمع تزیین شود، روکش صندلی‌ها از ساتن و ابریشم باشد، جایگاه عروس مجلل و خاص باشد و … باید هزینه‌ آنها را هم پرداخت کنید! اما اگر قصد ولخرجی ندارید می‌توانید از این موارد چشم‌پوشی کنید.

بیشتر تالارها و سالن‌ها یک «دی‌جی» یا گروه موسیقی زنده به همراه نوازنده و خواننده دارند.

هزینه اجرای زنده بین سه تا ۱۰ میلیون تومان است؛ با این حال می‌توانید با استفاده از یک فلش مموری این مبلغ را صرفه‌جویی کنید!

ما همچنین تالاری در منطقه نازی‌آباد را با در نظر گرفتن ۱۵۰ میهمان برای مراسم در نظر گرفتیم. اجاره یک شب تالار در این منطقه با دو نوع غذا، چهار مدل میوه و چای یا شربت ۱۱ میلیون‌ تومان است؛ یعنی تقریبا نفری ۷۴ هزار تومان.

باز هم یادآوری می‌کنیم که همه این قیمت‌ها مربوط به لحظه‌ای است که این گزارش منتشر شده و شاید مثلا یک ماه دیگر، همین قیمت‌ها هم به خاطره‌ها پیوسته باشد اما برگزاری یک مراسم عروسی از شهری به شهر دیگر و در فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف متفاوت است و قطعا می‌شود مراسمی را بسیار مجلل‌تر از قیمت‌هایی که ارائه شد برگزار کرد یا حتی آن را به یک جمع کوچک و ساده دوستانه تقلیل داد. این کاملا به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد. کافی است عروس و داماد، لحظه‌ای که می‌خواهند تصمیم به هزینه‌ کردن هر کدام از خدماتی که گفته شد بگیرند، به این سوال مهم پاسخ بدهند که «واقعا که چی؟». مثلا «۳۰ میلیون تومن باغ اجاره کنم که چی بشه؟» یا «۱۵ میلیون تومن پول آینه و شمعدون بدم که چیکارش کنم؟» یا «چرا باید نفری ۱۰۰ هزار تومن برای شام عروسی هزینه کنم؟». در تمام دورانی که برای خرید و برپایی مراسم عروسی در کنار هم هستید، مدام به یاد بیاورید که همه چیز در شب عروسی تمام نمی‌شود و بسیاری از این هزینه‌ها، تا مدت‌ها مثل یک بار سنگین روی دوش زندگی مشترکتان خواهد بود و هیچکس از میهمانان مراسم شما نه تنها شریک هیچ یک از مشکلات شما نخواهند بود بلکه حتی یادشان نمی‌آید که داماد چه کت و شلواری پوشیده بود یا شام مراسم عروسی چه چیزهایی بود. شما می‌مانید و جای خالی پول‌هایی که در یک شب به باد رفته است.

با این حال، همه چیز بستگی به تصمیم شما دارد. شما جزء کدام دسته هستید؟ با شرایط اقتصادی فعلی ترجیح می‌دهید یک مراسم باشکوه و مجلل برگزار کنید یا کوچک و ساده؟ همین جا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارید./۱۸ شهریور ۱۳۹۷ایسنا

سال ۱۳۹۵چقدربود؟

سی میلیون تومان هزینه یک عروسی ساده

هزینه یک عروسی چقدراست؟فرمول محاسبه مخارج

برای شروع یک زندگی مشترک بدون مراسم عروسی و فقط برگزاری مراسم عقد آن هم در محضرخانه باید حداقل ۱۹۰ تومان طبق تعرفه پرداخت شود

اما عروس و داماد بعد از این مراسم با تاکسی هم که بخواهند سر زندگیشان بروند باید برای رهن یک آپارتمان ۴۰ متری کلنگی در شهرحدود ۱۷ میلیون تومان هزینه کنند.
طی بررسی های به عمل آمده در بازار قیمت حداقل جهیزیه ایرانی و لوازم ضروری چیزی حدود ۸ میلیون تومان می شود که جزییات آن به شرح زیر است:

یخچال و فریزر یک میلیون و ۷۰ هزار تومان
اجاق گاز یک میلیون تومان
ماشین لباسشویی یک میلیون و ۳۰ هزارتومان
یک تخته فرش
( ۹ متری)
یک میلیون تومان
تلویزیون یک میلیون تومان
پتو و تشک ۲۰۰ هزار تومان
سرویس چینی ۵۰۰ هزار تومان
سرویس قابلمه ۲۰۰ هزار تومان
سایر وسایل خرده
ریز ضروری
جمعا دومیلیون تومان
جمع کل ۸ میلیون تومان

اگر از ریخت وپاشهای مراسم عروسی بگدریم، شروع زندگی یک زوج جوان عاری از هرگونه تجمل گرایی و تشریفات حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه در بردارد.باداشتن ۱۰میلیون تومان می شودزندگی ساده ای راشروع کرد تابعداًخداوندهم ازفضلش گشایشی حاصل کندبراساس تبصره یک(قانون بودجه فروردین ۱۳۹۵):وام ازدواج برای هر یک از زوجین از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۴ ساله افزایش می یابد. کارمزد ۴ درصداقساط “ماهانه” ۲۳۰ هزار تومانی(۲۰ میلیون تومان برای زوجین).۱۳۹۵

امامدیریت سایت”پیراسته فر”اماقصدداریم “هزینه های عروسی راازچندمنظر(منابع مختلف)موردبرسی قراردهیم تامورداستفاده مرفهین هم باشد ،لطفاً ازدیدن قیمتهارادرسال محاسبه شده غافل نشوید
هزینه‌های ازدواج برای پسران به جز خرید گل و شیرینی مراسم خواستگاری از آنجا شروع می‌شود که مراسم بله برون برپا خواهد شد که در این مراسم باید داماد و خانواده داماد هزینه‌های آن را متقبل شوند، منظور از نام بردن خانواده داماد به این دلیل است که بین هزینه‌های اکثر جوانان با درآمد آن‌ها تناسب وجود ندارد و خانواده‌ها در این زمان به کمک داماد و عروس می‌آیند.
هزینه‌های مراسم بله برون
به طور میانگین که از حلقه نشان به قیمت ۵۰۰ هزار تومان، پارچه به قیمت صد هزار تومان، چادر به قیمت ۶۰ هزار تومان، گل و کیک مراسم به قیمت ۱۵۰ هزار تومان تشکیل شده است در مجموع ۸۱۰ هزار تومان برای تازه داماد تمام می‌شود.
مراسم عقدکنان
برای برپایی عقدکنان نیاز به پیش نیازهایی مانند خرید عقد (خرید عروسی) دارد.
خرید عروسی به طور میانگین یک میلیون تومان هزینه در بردارد که از هزینه‌های خرید عروسی می‌توان به لوازم آرایشی، کیف و کفش عروس و چادر اشاره کرد.
آیینه و شمعدان
از قیمت ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی
لباس عروسی
یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی اشاره کرد که آیینه و شمعدان نقره در بین جوانان و”پز قیمت” بالای لباس عروس بسیار مد شده است.
مراسم عقدکنان
آقای داماد به طور میانگین برای ۲۰۰ نفر باید ۵۰۰ هزار تومان هزینه میوه و شیرینی، یک میلیون تومان آرایشگاه، صد هزار تومان گل دست، ۶۰۰ هزار تومان ماشین و گل ماشین، ۱۵۰ هزار تومان هزینه عاقد، سه میلیون تومان فیلمبرداری و عکاسی، پنج میلیون تومان سرویس طلا و ۵۰۰ هزار تومان اتاق عقد هزینه کند. در این میان نباید از جزء اصلی مراسم عقد که حلقه ازدواج است چشم پوشی کرد که برای این مورد باید به طور میانگین ۸۰۰ هزار تومان هزینه بپردازد.
داماد نیاز دارد قبل از برگزاری مراسم عروسی محل زندگی آینده خود را مشخص کند که اگر خانه اجاره و رهن باشد به طور میانگین مبلغ ۲۰میلیون تومان برای رهن باید کنار بگذارد.در بحث آماده سازی منزل خرج‌های متفرقه وجود دارد که از آن‌ها گذر می‌شود اما از لوستر و تلویزیون برای خانه تازه عروس نمی‌توان چشم پوشی کرد که این دو کالا در حدود ۳ میلیون تومان هزینه در بر دارد.
برای برگزاری مراسم عروسی برای ۲۰۰ نفر در شرایط فعلی به طور میانگین همراه با میوه و شیرینی هشت میلیون تومان هزینه لازم است که در کنار آن ماشین عروس و گل ماشین ۷۵۰ هزار تومان، آرایشگاه عروس و داماد یک میلیون و ۵۰۰ هزا رتومان و فیلمبردار و عکاس ۴ میلیون تومان هزینه در بردارد.
حال مهمانان منتظر هستند تا به مجلس دعوت شوند هزینه دعوت مهمانان (کارت عروسی) برای عروس و داماد با حساب ۲۰۰ نفر به طور میانگین ۱۲۰ هزار تومان می‌شود. در روز بعد از عروسی نیز مراسم پاتختی برگزار می‌شود که این مراسم به طور میانگین ۵۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد و از سویی دیگر با نزدیکی به شب یلدا تازه داماد باید در شرف تدارک مراسم شب یلدا برای همسر خود باشد که آن نیز ۵۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. با این تفاسیر
ازدواج برای یک داماد بدون هزینه رهن خانه ۳۳ میلیون تومان هزینه در بردارد.
با بررسی آمار و ارقام هزینه برگزاری عروسی و تشکیل زندگی و درآمد یک جوان ۲۰ و چند ساله به این نتیجه خواهیم رسید هزینه‌های ازدواج بیش از درآمد یک فرد است. در این رابطه فردی ۳۲ ساله گفت:‌ در سال ۸۵، هشت میلیون تومان هزینه ازداوج آن شده است.
او ادامه داد: در آن زمان نیز هشت میلیون تومان مبلغ زیادی بود اما تقریبا با میزان درآمد در آن زمان متناسب بود. همچنین جوان ۲۳ ساله ای گفت: دو ماه گذشته مراسم عروسی خود را برپا کرده‌ام که در حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است .۳۰ آذر ۱۳۹۲فرارو-بنقل ازابتکار

***

نحوه محاسبه هزینه کل برگزاری مراسم عروسی

نحوه محاسبه هزینه مراسم عروسی توسط موسسه تشریفات مجالس …

۱- مبلغ ورودی باغ و سالن عروسی : با توجه بودجه در نظر گرفته شده از ۵ میلیون تومان به بالا میباشد..

۲-هزینه منوی انتخابی*تعداد نفرات : به ازای هر نفر۱۱۵٫۰۰۰ تومان به بالا میباشد..

۳-هزینه منوی فیلم برداری و عکاسی: با توجه به منوی انتخابی و ادوات و وسایل وتعداد روز فیلم برداری از ۵میلیون به بالا میباشد..

۴-هزینه گروه موزیک : با توجه به گروه اجرا کننده و ادوات انتخابی از مبلغ ۳٫۵ میلیون به بالا میباشد..

۵-سفره عقد: با توجه به طرح انتخابی و مقدار گل آرایی از ۲ میلیون به بالا میباشد..

با جمع کردن ۵ مورد بالا هزینه قرارداد شما با موسسه محاسبه میشود .

لازم به ذکر است مواردی که خارج از منو انتخاب شده یا در سطح منوی انتخابی نباشد،هزینه آن محاسبه شده و به ۵ مورد بالا اضافه میشود.

**

هزینه ۲۰ میلیونی خواستگاری تا عروسی/ جزئیات یک دامادی!

گزارش میدانی از بازار عرضه کنندگان خدمات عروسی نشان می دهد یک مرد جوان برای برگزاری مراسم خواستگاری تا عروسی حدود ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان باید هزینه کند رقمی که برای قشرمرفه به ۶۰ میلیون هم می رسد.

مبارکه مبارکه … و آغاز مراسم عروسی، شاباش، هدیه ها، فیلمبرداری، میوه و شیرینی، برنامه های شاد و شام و بعد خداحافظی با میهمانان و ماشین عروس که خیابانها را طی می کند تا عروس و داماد را به مقصد یا همان خانه بخت برساند. اما این تمام ماجرا نیست. واقعا یک جوان (مرد) باید چه مسیر و مبلغی را صرف کند تا بتواند وارد خانه بخت شود؟خبرنگار مهر طی گزارش میدانی از تالارهای عروسی، گل فروشی ها، کرایه خودرو، شیرینی فروشی ها، لوازم آرایشی، و آرایشگاه ها میانگین هزینه های ازدواج و مراسم عروسی را برای صرفا مردان جوان (قشر متوسط جامعه) را مرور می کند.

گام اول: خواستگاری و بله برون (حداقل به صورت میانگین یک میلیون تومان)

بر اساس این گزارش، در مراسم خواستگاری مرد جوان ابتدا باید لباس مناسب داشته باشد که اگر قبلا چنین لباسی را نداشته میانگین باید حدود ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان (پیراهن، کت و شلوار، کفش کمربند و غیره) خرید داشته باشد. غیر از لباس تهیه یک دسته گل با مبلغ ۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هم بخشی از هزینه های خواستگاری محسوب می شود. البته اگر کار به “نشون”(معمولا حلقه کوچکی از طلا که به عروس می دهند) برسد حلقه هم بخشی از کار است که قیمت یک حلقه حدود ۱۵۰ تا یک میلیون تومان که البته برای قشر مرفه و پردرآمد تا سقف ۵ میلیون تومان هم هزینه می شود. غیر از آن شیرینی هم جزو مرسومات خواستگاری است که قیمت آن حدود ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان است. در مراسم خواستگاری که از قبل صحبتها شده است (بله برون) یک سری هدایا از سوی داماد به عروس هدیه می شود که چادر، روسری، قرآن، کله قند، شاخه نبات و پارچه می تواند باشد که قیمت آن حدودا ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برآورد می شود. (میانگین مبلغ برای خواستگاری و بله برون که مرد جوان باید هزینه کند حدود یک میلیون تومان است)

گام دوم: آزمایشگاه و دفترخانه ثبت ازدواج ( ۲۰۰ هزار تومان)

بعد از مراسم خواستگاری و موافقت هر دو خانواده، عروس و داماد باید آزمایش پیش از ازدواج (اعتیاد، گروه خونی، بیماری های خونی، تالاسمی، ژنتیک و غیره) انجام دهند. از آنجائیکه ممکن است مراحل آزمایش در صورت برخی نشانه ها پیچیده شود از ۷۰ هزار تا حتی چند میلیون تومان هم جزو هزینه های آزمایش می توان محاسبه کرد. هزینه ثبت ازدواج در دفترخانه هم حدود ۱۱۰ هزار تومان است.

گام سوم: خرید عروسی (میانگین حداقل ۶ میلیون تومان)

خرید عروسی معمولا به پای داماد است البته برخی خریدها هم برعهده خانواده عروس است که می توان به کت و شلوار دامادی، پیراهن داماد، کفش داماد، ساعت داماد و غیره اشاره کرد. اما آنچه برعهده داماد است عبارتند از: ساعت عروس ۵۰ هزار تا یک میلیون تومان، کرایه لباس عروس میانگین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان، سرویس طلا میانگین ۴ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان، چمدان عروس میانگین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان،کفش و کیف عروس میانگین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، حلقه ازدواج عروس ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان، آینه و شمعدان ۳۰۰ تا یک میلیون تومان، لوازم آرایشی میانگین از ۲۰۰ تا یک میلیون تومان.

گام چهارم: جشن عروسی از آرایشگاه تا سالن (میانگین حداقل ۲ میلیون تومان)

بعد از ثبت قانونی ازدواج و تعیین زمان عقد و عروسی نوبت آمادگی و تدارکات پیش از مراسم عروسی است. از سفارش کارت عروسی تا قرارداد با سالن و تشریفات …

کرایه خودروی عروسی: کرایه خودرو برای عروسی از پژوپارس تا بی ام و آخرین سیستم را شامل می شود. کرایه پرشیا با راننده از ساعتی ۱۴ تا ۲۵ هزار تومان، کمری ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، آزرا ۲۲ تا ۳۵ هزار تومان، سانتافه ۲۶ تا ۴۰ هزار تومان، بی ام و ۶۳۰ از ۴۲ تا ۶۰ هزار تومان، لندکروز ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان است.

کیک عروسی: قیمت کیک عروسی در نقاط مختلف تهران متفاوت است از کیلویی ۱۴ هزارتومان تا ۲۰ هزار تومان هم دیده شده که به گفته قنادها حداقل ۱۰ کیلو کیک برای مراسم عقد و عروسی لازم است که قیمت آن حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می شود.

تزئین خودرو عروس: تزئین خودروی عروس بستگی به تعداد شاخه های گل و مدل دارد که میتوان از ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

آرایشگاه عروس: بر اساس گزارش های میدانی در سطح شهر آرایش عروس از ۳۰۰ هزار تومان در منطقه جنوب شهر تا ۲ میلیون تومان در منطقه سعادت آباد تهران هزینه می شود.

آتلیه عکس و فیلمبرداری: هزینه عکاسی، آتلیه و فلیمبرداری میانگین از ۶۰۰ هزارتومان تا ۳ حتی ۶ میلیون تومان هم هزینه شده است.

البته هزینه های دیگری اعم از دسته گل عروس، کارت عروسی، و غیره هم جزوی از هزینه های آقا داماد است که باید در مخارج عروسی لحاظ شود.

منوی برنامه های هنری: (میانگین حداقل ۵۰۰ هزار تومان)

نوع خدمات میانگین قیمت نوع خدمات میانگین خدمات
خواننده ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان شعبده بازی ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان
سیستم صوتی ۷۵ تا ۱۵۰ هزار تومان سیاه بازی ۲۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان
مولودی خوانی ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان
خواننده ۵ میلیون تومانی

البته هزینه های فوق حداقل هزینه ها و به صورت میانگین است چرا که بعنوان نمونه هزینه خواننده مطرح بیش از چند میلیون تومان است. بعنوان مثال در یکی از تالارهای بالای شهر خوانندگان اسم و رسم دار بیش از ۵ میلیون تومان برای اجرای مراسم دریافت می کنند.

منوی برنامه های جانبی: (میانگین حداقل ۴۰۰ هزار تومان)

نوع خدمات میانگین قیمت نوع خدمات میانگین خدمات
نورپردازی ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان گل آرایی طبیعی ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان
شمعدانی ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان گل آرایی هر میز ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
بادکنک آرایی ۸۰ تا ۱۳۰ هزار تومان گل آرایی خنچه عقد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان
مشعل جلوی در ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان
منوی پیش غذا: هات چاکلت، نسکافه، آب معدنی، چای، شربت، بستنی، کرم کارامل، ژله، کیک بستنی، میوه و شیرینی برای هر نفر (۱۰ تا ۲۵ هزار تومان)

منوی شماره یک: زرشک پلومرغ یا جوجه کباب، باقالاپلو با مرغ ، سالاد فصل، نوشابه، ژله = (میانگین هر نفر ۲۲ تا ۲۷ هزار تومان مرکز شهر)؛ (۶۰ تا ۷۰ هزار تومان برای هر نفر بالای شهر) که می توان برای ۲۰۰ میهمان حداقل هزینه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را محاسبه کرد.

منوی شماره دو: زرشک پلو با مرغ، باقالا پلو با مرغ، شیرین پلو با مرغ، چلوی زعفرانی، خورشت انتخابی، ته چین مرغ، خوراک زبان، جوجه، سالاد فصل، سالاد روس، سالاد اندونزی، ژله، کرم کارامل، نوشابه = (میانگین برای هر نفر ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان مرکز شهر)؛ ( میانگین ۱۰۰تا ۱۲۰ هزار تومان برای هر نفر بالای شهر) که می توان برای حدود ۲۰۰ میهمان حداقل ۹ میلیون تومان با قیمت ۴۵ هزار تومان محاسبه کرد.

۵۰ میلیون تومان وارد مراحل ازدواج شود!

اگر حداقل قیمت ها را از مراسم خواستگاری تا خرید عقد و مراسم عروسی محاسبه کنیم حدود ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان می شود که با محاسبه هزینه کرایه و ودیعه مسکن برای یک مرد جوان (حداقل ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان) باید داماد ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان پول در جیب داشته باشد تا بتواند مراسم عروسی برگزار و خانه ای کوچک را برای زندگی اجاره کند!/۱۴ دی۱۳۹۷خبرگزاری مهر

**

گزارشی از هزینه های برگزاری مراسم عروسی در تهران
در تهران گران ترین منو برای هر نفر در بین هتل ها به هتل اوین اختصاص دارد، در این هتل صاحب مراسم برای هر نفر میهمان باید حدود ۸۳ هزار تومان پرداخت کند.در بین سالن های معروف تهران، باشگاه فرمانیه با هر نفر ۶۱ هزار و ۵۰۰تومان، گرانترین سالن است… باغ های مختلط هم حکایت خاص خود را دارند! (+جدول قیمت ها)

عصر ایران ؛ الهام دانیالی – عروسی در فرهنگ ایرانی ، فقط یک کارکرد ندارد، این یک مراسم عادی نیست. شادی کردن را می توان با انواع راه ها امتحان کرد، اما حواستان را جمع کنید، این یک «رسم» است. رسمی که اتفاقا در سال های اخیرارتقاء ژنتیکی هم پیدا کرده و به غولی تبدیل شده، که برای بعضی ها شکست دادنش کار سختی است. هستند کسانی که وام های مضاربه ای می گیرند تا یک شب «آبرو داری»! کنند و یک عمر کمرشان زیر بازپرداخت قسط این آبرو داری شکسته شود.
در ایران سال ۸۹ هستیم، سال ها از زمانی که عروسی ها در خانه، حیاط، پارکینگ، باغ شخصی و… برگزار می شد گذشته است.
امروز دیگر کف انتظار زوج ها، اوج انتظار زوج های دو دهه قبل یعنی برگزاری عروسی در تالار یا همان «باشگاه» سابق است.
۱۴ تا ۲۷ و گاه ۳۰ میلیون تومان، هزینه برگزاری تنها یک شب عروسی است. پولی که می شود با آن یک آپارتمان رهن کرد، یا یک آپارتمان نقلی در اطراف تهران با آن خرید. کف هزینه ها یعنی ۶ میلیون قیمت خرید یک اتومبیل شخصی است، که نه برای یک شب، که برای سال ها می تواند همراه یک زوج باشد.
اینها برای خانواده های افسانه ای نیست، آنها دیگر به سالن های تهران فکر نمی کنند، بعضی ها حتی سراغ جشن در دبی و ترکیه رفته اند.
در تهران گران ترین منو برای هر نفر در بین هتل ها به هتل اوین اختصاص دارد، در این هتل صاحب مراسم برای هر نفر میهمان باید حدود ۸۳ هزار تومان پرداخت کند. ارزانترین آنها هم هتل المپیک است که می شود با هر نفر ۱۸٫۵ هزار تومان سر و ته ماجرا را هم آورد.
در بین سالن های معروف تهران، باشگاه فرمانیه با هر نفر ۶۱ هزار و ۵۰۰تومان، گرانترین سالن است(البته برخی خدمات ویژه قیمت هر نفر را گاه تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم می برد) ارزان ترین سالن هم بین سالن های نام دار تهران، زیتون الهیه است که با نفری ۸ هزار تومان هم می شود در آن عروسی گرفت. این تالار بیشتر مورد استفاده بازاری ها است و تنوع قیمت در آن چشم گیر است، یعنی از ۸ هزار تومان تا ۲۳ هزار تومان برای هر نفر می شود در آن عروسی برگزار کرد.
پول بیشتر، عروسی امن تر!
برای برخی از خانواده های ایرانی، حواشی یک مراسم عروسی این روزها از خودش مهم تر شده، اینقدر که هماهنگی و برنامه ریزی برای یک عروسی مفصل برای خود عروس و دامادها تبدیل به کاری سخت و طاقت فرسایی شده است.
در این میان در برخی از خانواده های ایرانی حضور در عروسی های مختلط، شرب خمر در حاشیه مراسم و… معمول است ؛ بدیهی است در جامعه ای که حضور در چنین میهمانی هایی جرم محسوب می شود، عروسی گرفتن این چنین، مثل راه رفتن روی لبه چاقو می ماند! کافی است نیروی انتظامی سر برسد و میهمانان را دستگیر کند و … همه چیز بهم می ریزد ؛ به همین دلیل است که برگزار کنندگان این قبیل مهمانی ها ، ارقام کلانی را از خانواده های عروس و داماد می گیرند تا به اصطلاح بتوانند امنیت مراسم را تأمین کنند!
شاید به همین دلیل است که شرکت ها و دفاتر برگزاری مراسم و مجالس هر روز بیشتر در سطح شهر به چشم می خورند. مراکزی که بعد از توضیح زیاد شما را متقاعد می کنند که کافی است به اندازه توقع تان از جشن به آن ها پول کافی پرداخت کنید و بعد دیگر خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد. آن ها معمولا ادعا می کنند جز لباس عروس و آرایشگاه، بقیه چیزها مثل تزیین ماشین، سفره عقد، میکاپ آرتیست داماد، شام، پذیرایی، فیلمبرداری و ساخت کلیپ، موسیقی و … همه با خودشان است!
دختر و پسرهای جوانی که می خواهند مراسمشان متفاوت باشد و هیچ وقت از یاد فامیل و دوست و آشنا نرود بیشتر به این شرکت ها مراجعه می کنند.
عروسی های مختلط، باغ، بیش از هفت نوع غذا، میزهای پذیرایی بزرگ، سفره خانه و چای و قلیان، سرو کردن انواع اسنک ها و نوشیدنی های متنوع، گروه های موسیقی حرفه ای و بزرگ با خواننده های معروف و… خدماتی هستند که یک شرکت نسبتا معروف برگزاری مجالس در خیابان دولت تهران ادعا می کند که می تواند به بهترین شکل آن ها را ارائه دهد،
آنها حتی از آبروی کلانتری ها هم مایه می گذارند و با گرفتن ۴ میلیون تومان پول اضافی ، مدعی می شوند که دیگر کسی از پلیس مزاحم جشن شان نخواهد شد ؛ ادعایی که البته پلیس تکذیب می کند و بر برخورد با هر گونه مراسم نامتعارفی تاکید می نماید.
اما شرکت دیگری که به اندازه قبلی معروف نیست می گوید نمی تواند قول صد در صد بدهد که تا آخر مراسم با گشت و پلیس محلی مشکلی نداشته باشند، ولی تا به حال هنگام برگزاری مراسم هایشان با مشکل جدی برخورد نکرده اند.
عموما این شرکت ها عروسی ها را از ۲ و ۴ میلیون تومان به صورت عادی تا بالای ۲۰ میلیون تومان با خدمات ویژه در باغ های اطراف تهران برگزار می کنند. مواظب باشید! ۴ میلیون یعنی هزینه ابتدایی و کف ماجرا، این به آن معنا نیست که هزینه شام، میوه و شیرنی و… هم در همین ۴ میلیون تومان لحاظ شده است.
مهشید و سامان و مهشیدها و سامان ها
عروسی گرفتن در سالن های بزرگ هتل های چهار و پنج ستاره این روزها بیشتر از گذشته باب شده است. می توانید نگران شام و پذیرایی نباشید و فقط به تنوع غذا و پذیرایی و آسایش میهمانان فکر کنید. اما هزینه ی گرفتن عروسی در هتل حق انتخاب شما را محدود می کند. هر هتل معمولا پنج منو در اختیار عروس و دامادها قرار می دهد که می توانند یکی را انتخاب کنند.
گرانترین آن ها معروف به منو های ممتاز و مخصوص است، با تنوع غذاها و کیفیت بهتر، ارزانترین منو هم معمولا یک پکیج است شامل چهار یا پنج غذایی که در مقایسه با منوی ممتاز که حداقل بره درسته بریان شده، شیر ماهی تزیین شده و رولت گوشت و… را دارد بسیار معمولی به نظر می آید. زرشک پلو با مرغ، باقالا پلو با گوشت و شیرین پلو از معمول ترین غذاهای منوی ارزان هتل ها هستند، بدون تزیین خاص میز با حضور یک یا چند بره بریان شده.
وقتی برای برگزار کردن مراسم عروسی در سالن یک هتل سعی می کنید یکی از منوهای مخصوص، متوسط یا ارزان را با توجه به بودجه ای که در نظر دارید انتخاب کنید، توجهتان را به این مسئله جلب می کنند که هر چه منوی ارزان تری را انتخاب کنید درصد گوشت غذاها و کیفیتشان کمتر می شود و شما با اینکه قرار است چند برابر یک عروسی معمولی پول خرج کنید اما نگران می شوید که نکند پذیرایی خوب نباشد و آبرو ریزی شود.
لوکس بودن جشن عروسی که در هتل برگزار می شود بیش از هر چیز دیگر به چشم می آید.
مهشید و سامان که خواستند نام خانوادگیشان را ننویسیم زوجی هستند که قرار است اواخر تابستان امسال مراسم ازدواجشان را در یکی از هتل های چهار ستاره تهران جشن بگیرند. مهشید و همسرش هر دو مهندس کامپیوتر هستند و روی هم هر ماه حدود ۳ میلیون تومان درآمد دارند.
مهشید فکر می کند وقتی در فامیل بیشتر عروسی ها بالای ۲۰ میلیون خرج بر می دارد، چطور می تواند مثلا با ۱۰ میلیون تومان یک عروسی آبرومند بگیرد؟ او فکر می کند اگر فامیل دیگری داشت شاید این کار شدنی بود اما الان یک عروسی کم خرج و معمولی حتی می تواند بی احترامی به میهمانان به حساب بیاید!
در این میان سالن های پذیرایی حکایتی جدا دارند. هر قشری از جامعه با هر سطح درآمدی که باشد می تواند قسمتی از شهر سالنی را پیدا کند و برای برگزاری مراسم عروسی با آن قرارداد ببندد. پذیرایی در سالن ها بسته به اینکه در کدام منطقه شهر واقع شده باشد متفاوت خواهد بود. گاهی با نفری ۵هزار تومان و یک نوع غذا ، ۱۰۰ نفر میهمان در نقطه ای از شهر در یک سالن پذیرایی شام عروسی می خورند و گاهی در نقطه ای دیگر با نفری ۵۰هزار تومان، بیش از ۴۰۰ نفر میهمان با بهترین مواد غذایی و متنوع ترین میز شام و دسر پذیرایی می شوند.
همه این ها جشن عروسی زوج هایی هستند که قرار است عروس و داماد از آن ضیافت به بعد، با هم زیر یک سقف زندگی کنند. با این تفاوت که شرایط مالی بعضی از آن ها باعث می شود هر چند میلیون که برای مراسمشان خرج می کنند اصلا برایشان مهم نباشد و همه مخارج عروسی از قیمت یکی از اتوموبیل هایشان کمتر شود، و بعضی دیگر دست به دامن هر دوست و آشنایی می شوند که چند هزار تومان بیشتر قرض کنند و عروسی شیک تری بگیرند! پولی که اگر اینجا خرج نمی شد شاید می توانست پول پیش خانه بهتری باشد. و حالا از فردای عروسی به جای شروع یک زندگی آرام باید نگران پس دادن قرض ها بود.
به نظر می رسد، فرهنگی در جامعه ما شکل گرفته، به خوب یا بد بودنش کاری نداریم.اما باید دید، این فرهنگ چرا چنین عمومیت پیدا کرده است که دیگر نسبیت خود را از دست داده است. چرا باید خانواده ای از قشر متوسط خود را به دردسر بیندازند تا عروسی چندین برابر بالاتر از حد بضاعت خود برگزار کند و بعد هم مصیبت آن چند ساعت را سال ها بر خود تحمیل کنند: یک شب، سه ساعت و بعد هفت و ده سال قسط، زیربار بدهی رفتن و سال ها تحمل هزینه آن یک شب.

هزینه یک شب جشن عروسی در هتل های معروف تهران (قیمت ها به تومان)سال۱۳۸۹

نام تالار ارزانترین منو(هر نفر) گرانترین منو(هر نفر) جمع ۳۰۰ نفره(ارزان ترین) جمع ۳۰۰ نفره(گران ترین)
هتل پارسیان استقلال ۳۲٫۰۰۰ ۵۵٫۰۰۰ ۹٫۶۰۰٫۰۰۰ ۱۶٫۵۰۰٫۰۰۰
هتل انقلاب ۲۷٫۰۰۰ ۴۲٫۰۰۰ ۸٫۱۰۰٫۰۰۰ ۱۲٫۶۰۰٫۰۰۰
هتل لاله ۲۵٫۰۰۰ ۳۲٫۰۰۰ ۷٫۵۰۰٫۰۰۰ ۹٫۶۰۰٫۰۰۰
هتل هما ۴۷٫۰۰۰ ۶۰٫۵۰۰ ۱۴٫۱۰۰٫۰۰۰ ۱۸٫۱۵۰٫۰۰۰
هتل المپیک ۱۸٫۵۰۰ ۲۴٫۰۰۰ ۵٫۵۵۰٫۰۰۰ ۷٫۲۰۰٫۰۰۰
هتل اوین ۴۱٫۴۰۰ ۸۲٫۹۰۰ ۱۲٫۴۲۰٫۰۰۰ ۲۴٫۸۷۰٫۰۰۰

هزینه یک شب جشن عروسی در سالن های معروف تهران(قیمت ها به تومان)۱۳۸۹

نام تالار ارزانترین منو(هر نفر) گرانترین منو(هر نفر) جمع ۳۰۰ نفره(ارزان ترین) جمع ۳۰۰ نفره(گران ترین)
تالار فرمانیه ۵۷٫۵۰۰ ۶۱٫۵۰۰ ۱۷٫۲۵۰٫۰۰۰ ۱۸٫۴۵۰٫۰۰۰
قصر عقیق ۲۶٫۰۰۰ ۵۴٫۰۰۰ ۷٫۸۰۰٫۰۰۰ ۱۶٫۲۰۰٫۰۰۰
دشت بهشت ۱۷٫۵۰۰ ۳۴٫۰۰۰ ۵٫۲۵۰٫۰۰۰ ۱۰٫۲۰۰٫۰۰۰
زمرد ۲۱٫۰۰۰ ۳۹٫۵۰۰ ۶٫۳۰۰٫۰۰۰ ۱۱٫۸۵۰٫۰۰۰
زیتون الهیه ۸٫۰۰۰ ۲۳٫۰۰۰ ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ ۶٫۹۰۰٫۰۰۰

منبع:۲۳ خرداد ۱۳۸۹عصرایران

***

قیمت های سال ۱۳۹۳ رادرپایین ببینید

یکی از تالارهای مشهور و معتبر قزوین، تالار و رستوران اقبالی است، فضایی نسبتا شیک و مقبول شهروندان قزوینی با ظرفیت حدودا ۵۰۰ نفری.

قیمت غذاهای این تالار برای هر نفر از حدود ۱۰ هزارتومن(قیمه نثار) آغاز و تا ۳۶ هزار تومان(باقالی پلو با ماهیچه) است، همچنین قیمت پیش غذا و دسرها حدود ۲ تا ۳ هزار تومن، برای هر نفر می باشد.

تالار بررسی شده بعدی، تالار یاقوت است که محدوده ی قیمت های غذا بین ۱۱ هزار تومان( زرشک پلو با مرغ) تا ۳۳ هزارتومان(چلوکباب برگ مخصوص) و هزینه ی دسر وسالاد بین۷۵۰ تومان الی ۲هزار و پانصد تومان است.

این تالار هزینه های اختیاری مانند نورپردازی و موزیک برای سالن های آقایان و بانوان و همینطور میز شام مخصوص عروس و داماد را نیز در لیست خدمات خود داشت که هزینه هر یک از این ها کمتر از ۲۰۰ هزار تومان نمی باشد.

تالار پیام واقع در پونک، تالاری با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ نفر می باشد که قیمت غذاها در آن از ۹ هزار تومان تا حدود ۳۰ هزار تومان است، همچنین در این تالار حداقل هزینه موسیقی حدود ۳۰۰ هزار تومان، حداقل هزینه ی آتش بازی ۲۰۰ هزار تومان و حداقل هزینه ی سفره ی عقد نیز ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

یکی از تالارهای بزرگ شهر قزوین، تالار عروسی هتل مرمر است که تا ۲ هزار نفر گنجایش دارد، غذاها در این تالار مشابه تالارهای یاد شده است، قیمت نورپردازی در این هتل ۳۰۰ هزار تومان و هزینه های آتش بازی با حداقل قیمت ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

تالار فرهنگیان از جمله مکان هایی است که برای عروسی مورد توجه جامعه فرهنگیان قرار می گیرد، این هتل دارای تعرفه ی متفاوت برای مشتریان درجه ۱ (شخصِ فرهنگی (اعم از معلمین و کارمندان اداره آموزش و پرورش) ویا مادر، پدر و فرزندان وی) و درجه ۲ (خواهر و برادر فرد فرهنگی) است.

هزینه غذا برای مشتری درجه ۱ بین ۷هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، برای مشتریان درجه۲ هر غذا تقریبا ۲ هزار تومان گران تر از درجه ۱ محاسبه می شود.

تالار برلیان از دیگر تالارهای سطح شهر است که ظرفیتی بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ نفر دارد، قیمت های غذا از ۱۸ هزار تومان تا ۳۱ هزار تومان است.

این تالار هزینه های آتش بازی را با حداقل ۵۰۰ هزار تومان و برای خنچه عقد با حداقل قیمت ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

تالار الهیه واقع در شهرک مینودر که بخاطر حادثه ی پیش آمده در آن، نامش در یاد افراد زیادی هست، ۴۰۰ هزار تومان به عنوان هزینه ی ورودی در هر عروسی دریافت می کند، همچنین قیمت غذا در آن از ۹هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان است و هزینه های جانبی دیگری ندارد.

تالار تازه تاسیس مهستان که احتمالا بزرگترین مجموعه تالار قزوین می باشد به نوبه ی خود بسیار قابل توجه است.

در این تالار غذا فقط به صورت سلف سرویس و مجموعه ای از چند غذا و دسر ارائه می شود که حدود قیمت آن از ۳۵ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان است.

این تالار به لحاظ هزینه های جانبی تالار گران قیمتی محسوب می شود به طوری که هزینه هایی مانند گل آرایی جایگاه عروس و داماد، گل آرایی فضای تالار، موسیقی، نورپردازی، خنچه ی عقد ودیگر خدما جانبی، هر کدام با قیمتی بالاتر از ۱ میلیون تومان عرضه می شود.

همچنین هزینه ورودی این سالن در روزهای تعطیل و مناسبت ها، ۱ میلیون تومان است.

لازم به یادآوری است که تمامی تالارها به جز تالار مهستان، بر عدم ثبات قیمت غذا تاکید داشتند و متذکر می شدند که قیمت غذاها به نرخ روز محاسبه می شود.

تفاوت قیمت های تالارها موجب شد تا صحبت کوتاهی با مسئول صنف تالارداران داشته باشیم.

نیاقی ها در پاسخ به خبرنگار صبح قزوین مبنی بر وجود تفاوت قیمت، ابراز داشت: تفاوت قیمت در غذاها با توجه به درجه ۱ یا درجه ۲ بودن غذا تعیین می شود و اگر کسی از شهروندان در این مورد تخلفی مشاهده کرده باید به این صنف گزارش دهد.

وی درباره هزینه های جانبی در تالارها گفت: هزینه های جانبی مانند موسیقی، نورپردازی و غیره بستگی به نوع آن دارد و ممکن است هر کدام یک قیمت متفاوت داشته باشند.

نیاقی ها تاکید کرد: هزینه ی اصلی تالارها صرفا هزینه ی غذا است و هزینه ورودی برای تالارها تخلف محسوب می شود البته اگر تعداد میهمانان از حد نصاب سالن پذیرایی کمتر باشد، به علت مشغول بودن کامل پرسنل و تالار، می توان هزینه ای برای ورودی دریافت کرد.

بهتر است صحبت های مسئول صنف تالار داران را با درد و دل مردم که از هزینه های گزاف تالارها نالان اند مقایسه ای کنیم.

یکی از شهروندان که به تازگی یکی از اعضای خانواده اش ازدواج کرده بود گفت: هیچ گونه تخفیفی از طرف تالارها به زوج های جوان داده نمی شود، حتی هزینه های نابه جای زیادی هم گرفته می شود، مثلا یک آبمیوه با قیمت متعارف، حدود ۲ تا ۳ برابر گران تر توسط مسئولین تالار ارائه می شود.

خانم جوانی که دل پری از قیمت های بالای خدمات جانبی تالارها داشت، در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین ابراز کرد: هزینه های خنچه عقد، موسیقی، آتش بازی و چیزهایی از این دست موجب می شود تا صاحبان تالارها چندین برابر هزینه ی مصرف شده برای این حواشی را از جیب داماد بیرون بکشند.

وی اضافه کرد: کدام جوان در شرایط فعلی می تواند چنین هزینه های سنگینی را برای یک شب جشن عروسی پرداخت کند و اگر هم به طور موقت آن را پرداخت کند، بعد از عروسی با انبوهی از قسط و قرض مواجه است.

پدری که دختر خود را به تازگی روانه ی خانه بخت کرده بود، تجربه ی جشن عروسی دخترش را اینگونه شرح داد: پرسنل تالار برای هر موضوعی از داماد و خانواده ها پول طلب میکنند مثل اسپند دود کردن، رو نما گرفتن وچیزهایی مشابه این ها.

وی اذعان داشت: هر قدر تالار گران قیمت تر است برخورد خدمه ی تالار بدتر می شود زیرا خود را محق می دانند و از طرفی توهین هایی که به صاحب جشن می شود را در قالب قوانین تالار توجیه می کنند، همچنین معمولا بخشی از غذا و پذیرایی را از ابتدای جشن برای خود کنار می گذارند.

در پایان این گزارش بهتر است گریزی به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه سال ۷۹ بزنیم که ایشان فرمودند: “بعضیها هم ازدواج را که یک امر عاطفی و انسانی و وجدانی است، به صحنه‌ی تفاخر تبدیل می‌کنند. مثلاً می‌گویند که ما عقدمان را در فلان سالن گرفتیم. البته حالا که متأسفانه مرسوم شده است در هتل ها می‌گیرند؛ که کار بسیار بدی است. حتّی گاهی شنیده یا دیده می‌شود، بعضی افرادی هم که از آنها توقع نیست، برای تفاخر به همدیگر، مراسم عقد خود را در هتل ها و سالن ها می‌گیرند! نه، مراسم عقد را در اتاق خانه و حیاط منزل خودتان و یا همسایه‌تان بگیرید و مردم را دعوت کنید، همین‌طور که همیشه بوده است. این‌گونه محیط ها، یک محیط انس خانوادگی است.

عده‌ ای دوست، عده ا‌یی قوم و خویش، عده‌ ایی همردیف های دختر یا پسر جمع می‌شوند و شادی و خوشی می‌کنند، این درست است.

این‌که ما این‌جا را صحنه‌ ی تفاخر قرار بدهیم، غلط اندرغلط است. هم محیط ازدواج را آلوده‌ی به مادّیات می‌کند، هم این صحنه‌ ی پاک و لطیف وجدانی را صحنه‌ی تفاخرها و تنافس ها و زیاده‌ روی ها می‌کند، بعد هم این دختر و پسر از اول عادت می‌کنند که بایستی زندگی آنان بر تجمل و تشریفات بگذرد.

بگذارید از اول به یک زندگی متوسط عادت کنند

ایشان فرمودند: تجملات برای یک جامعه، مضر و بد است. آن کسانی که با تجملات مخالفت می‌کنند، معنایش این نیست که از لذت ها و خوشی هایش بی ‌اطلاعند؛ نه، کار مضری برای جامعه است؛ مثل یک دارو یا یک خوراکی مضر.

با تجملات زیادی، جامعه زیان می‌کند، حالا چنان چه ما آن کار مضر را درعرصه‌ی ازدواج بیاوریم و بخواهیم از آن استفاده کنیم، این دیگر غلط اندرغلط خواهد شد؛ بسیار بد است.

این میهمانی های پُرسروصدا و هتل‌گرفتن ها و خرج های زیاد، کار آن طاغوتی ها بود. اخیراً در روزنامه هم موردی را نوشته بودند، که چه ‌قدر خوب کردند که نوشتند؛ تا مردم بفهمند که این کارها زشت است.باید بنا را بر سادگی گذاشت.”۲۴خرداد۱۳۹۳صبح قزوین

***

حداقل هزینه هر نفر در مراسم عروسی

هزینه تالارهای عروسی در تهران همچون نوع خدمات و کیفیت‌شان بسیار متفاوت است؛ به طوری که میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی که شامل هزینه تالار پذیرایی، میوه، شیرینی و شام می‌شود بین ۲۳ تا ۴۰ هزار تومان است. البته این هزینه در تالارهای مجلل‌تر به ۷۰ هزار تومان هم می‌رسد.

برای بسیاری از زوج‌های جوان برگزاری یک مراسم عروسی خاطره انگیز از ضرورت‌های زندگی محسوب می‌شود اما با توجه به اینکه بسیاری از جوان‌ها با مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های متعدد مالی مواجه هستند، تامین هزینه‌های مختلف برگزاری مراسم عروسی در آغاز مسیر زندگی برای‌شان معضل است.
مطمئنا برای اکثریت زوج‌ها برگزاری یک مراسم عروسی که دارای حداقل کیفیت باشد و از طرفی هم قیمت معقول و متعادلی داشته باشد از اهمیت برخوردار است. با این وجود تالارهای عروسی بسته به امکانات، خدمات، درجه کیفی و منطقه جغرافیایی‌شان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.
به طور معمول برگزاری یک مراسم جشن در تالارهای عروسی شامل هزینه‌های مختلفی می شود که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های میوه و شیرینی، شام، اتاق عقد، عکاسی و فیلم برداری، خواننده و موسیقی، گل آرایی و البته ورودی سالن اشاره کرد.
در کنار این موارد نیز هزینه‌های جانبی همچون مالیات، پارکینگ و … به سایر هزینه‌ها اضافه می شود. اما نکته حائز اهمیت در این است که این قیمت‌ها در بین تالارهای مختلف یکسان نیست و تفاوت قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.
حداقل هزینه برای هر نفر در یک عروسی چقدر است؟
شام عروسی که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را در برمی‌گیرد بسته به نوع منو غذایی متفاوت است. به طور متوسط منو یک مدل غذا برای هر نفر با مخلفات ۱۸ هزار تومان، منو دو مدل غذا همراه با مخلفات ۲۲ هزار تومان، منو سه مدل غذا با مخلفات ۲۴ هزار تومان و منو چهار مدل غذا با مخلفات ۳۰ هزار تومان است.
بخش دیگری از هزینه‌ها که مربوط به میوه و شیرینی است نیز قیمتش بسته به انواع، کیفیت و شیوه سرو متفاوت است؛ به طور متوسط هزینه میوه و شیرینی برای هر میهمان در یک مراسم عروسی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.
در کنار این موارد که از بخش‌های اصلی محسوب می‌شوند، یک مراسم عروسی می‌تواند شامل بخش‌های جانبی دیگری از جمله گل آرایی، نورپردازی ویژه، موسیقی و .. شود که با اضافه شدن این خدمات میزان هزینه افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال هزینه گل آرایی در یک مراسم عروسی بسته به طبیعی یا مصنوعی بودن، حجم و شکل طراحی بین ۲۵۰ هزار تا یک میلیون تومان است.
به طور میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی در تهران که شامل هزینه تالار پذیرایی، شام و میوه و شیرینی می‌شود بین ۲۳ تا ۴۰ هزار تومان است؛ به طوری که متوسط هزینه یک مراسم عقد و عروسی برای ۲۰۰ نفر بین چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون تومان است. البته این رقم در تالارهای مجلل‌تر و شناخته شده تر برای هر نفر به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان افزایش می یابد.
ورودی سالن‌های عروسی از ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان

ورودی سالن های عروسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، وسط هفته و آخر هفته متفاوت است. ورودی سالن ها عروسی در تهران در وسط هفته از حدود ۲۰۰ هزار تومان آغاز می شود و در آخر هفته به ۵۰۰ هزار تومان می رسد. البته در سالن های مجلل تر قیمت ورودی تا حدود دو میلیون تومان افزایش می یابد. همچنین برخی سالن‌ها ترجیح می دهند هزینه ورودی شان را در بخش های دیگر خدمات شان در نظر بگیرند و بهای ورودی را به مشتریان تخفیف دهند.
به گفته برخی از اداره‌کنندگان تالارهای عروسی قیمت ورودی بسته به امکانات و درجه سالن متفاوت است.
این درحالی است که خسرو ابراهیمی‌نیا، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس می‌گوید نرخ ورودی سالن‌ها و تالارهای پذیرایی برای آخر هفته (پنجشنبه‌ و جمعه) و اعیاد ۳۰۰ هزار تومان و در روزهای عادی ۲۰۰ هزار تومان است.
با این حال به نظر می‌رسد در تعیین قیمت ورودی یک سالن سلایق افراد نقش پررنگی دارد و نمی توان معیار مشخص و تعریف شده ای را برای قیمت گذاری آن تعریف کرد.

هزینه اتاق عقد از ۲۰۰ تا یک و نیم میلیون تومان
همچنین قیمت اتاق عقد در تالارهای متوسط شهر تهران بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و در تالارهای گران تر بین ۷۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. ازجمله مواردی که در کمتر یا بیشتر بودن قیمت اتاق عقد تاثیر گذار است، به نوع تزئینات، شکل و نوع گل آرایی و البته فضای سالن اشاره کرد./۷دی۹۳خزرآنلاین بنقل ازایسنا

***

فرمول محاسبه هزینه عروسی یکی ازتالارهای تهران

هزینه های عروسی نسبت به شهر و منطقه محل مورد نظر شما جهت برگزاری مراسم ، تعداد مهمانان و همچنین کیفیت کارهای قابل انجام، متفاوت است.

هزینه های تخمینی ما قیمت های پایه و متوسط هزینه برگزاری یک مراسم عروسی در تهران می باشد .

برای محاسبه هزینه های یک مراسم عروسی و یا نامزدی می توان با یک فرمول کلی و ساده به رقم یک قرارداد واقعی نزدیک شد ، در واقع ما از مواردی یاد می کنیم که نقش تعیین کننده ای در قیمت تمام شده هزینهه عروسی دارد.

*در ابتدا اگر شما احتیاج به یک مکان برگزاری دارید متناسب با تعداد نفرات و بودجه خود باید هزینه ها (باغ یا تالاریا ویلا) را در نظر بگیرید که معمولا پایه هزینه های ورودی جا در شش ماهه اول سال از ۴ میلیون تومان ودر شش ماهه دوم به جز ماه مهر از مبلغ ۲٫۵ میلیون تومان می باشد.(به دلیل پایین آمدن تعداد مراسم در این فصول)

*انتخاب پکیج انتخابی شما که معمولا ترکیبی از منوی غذا ،پذیرایی که شمامل میوه و شیرینی ،کیک ، آبمیوه طبیعی ،پیش غذا و غیره می باشد ، گل آرایی و دکوراسیون داخلی و کارهای جانبی مراسم می باشد که بدین صورت محاسبه می گردد:

*تعداد مدعوین ضرب در قیمت واحد پکیج به طور مثال اگر مهمانان شما ۲۵۰ نفر باشند و قیمت پکیج انتخابی ۸۰۰۰۰ تومان باشد به این شکل محاسبه می گردد:

۲۰۰۰۰۰۰۰=۸۰۰۰۰×۲۵۰

*برآورد هزینه موزیک اعم از Dj و یا ارکستر (live) میباشد که Dj ازپایه ۱۰۰۰۰۰۰ تومان و موزیک زنده با حداقل نفرات از پایه ۲۵۰۰۰۰۰ تومان شروع می شود.

*هزینه فیلم و عکس مراسم ، متناسب با بودجه شما از پایه ۲۰۰۰۰۰۰ تومان.

*دسته گل و گل آرایی ماشین عروس از پایه ۵۰۰۰۰۰ تومان.

*هزینه آرایشگاه عروس از پایه ۸۰۰۰۰۰ تومان.

*هزینه آرایشگاه داماد از پایه ۲۰۰۰۰۰ تومان.

*هزینه اجاره ماشین عروس (در صورت لزوم و تمایل برای اجاره انواع ماشین کروک ، لوکس و قدیمی).

*خرید های مربوط به عروس و داماد(لباس عروس و کت شلوار داماد ،طلا و جواهرات ، کفش و غیره)

تالارتشریفات مهران

توضیح مدیریت سایت:هزینه اجاره باغ عروسی بنقل ازیک تالارتهران
کف هزینه ۲٫۵میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیرید . ولی به صورت میانگین عددی بین ۴ تا ۸ میلیون تومان است

***

کف کرایه خودرو برای عروسی درگیلان

بی ام و ۶۳۰ کروک سفید(با راننده ساعتی ۳۰ت -بدون راننده ساعتی۴۰ت)-بنز clk کروک سفید (باراننده تا ۱۲ شب ۵۰۰۰۰۰ت-بدون راننده تا ۱۲ شب ۶۰۰ت) ۱۲ به بعد ساعتی ۴۰ت.بی ام و ۷۳۰i (تا۱۲شب ۳۵۰۰۰۰-۴۰۰۰۰۰-بنز E240سفید (با راننده۲۵۰۰۰۰-بدون راننده۳۰۰۰۰۰) -بی ام و ۵۳۰iسفید (۳۰۰۰۰۰-۳۵۰۰۰۰)سوناتا(۲۰۰۰۰۰-۲۵۰۰۰۰) ……… تمام قیمتها مربوط به رشت میباشد در صورت درخواست از دیگر شهرهای گیلان مبلغی افزوده +بنزین مصرفی رفت و برگشت

ت=تومان

***

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا گیلان: اجرای موسیقی زنده در رستورانها و تالارها باید متوقف شود
شکری خواستار اقدام سریع متوقف کردن اجرای موسیقی زنده در تالارها شد و اضافه کرد: جلوگیری از اختلاط زن و مردم و ساماندهی تصویربرداران از انتظارهای مردم از تالارداران است.
حجت‌الاسلام هادی شکری در جمع تالارداران و رستوران‌داران گیلان : اراده لازم برای جبران نقص‌ها در حوزه تالارها و اماکن رفاهی وجود دارد.
هزینه یک عروسی چقدراست؟فرمول محاسبه مخارج
وی به وجود بعضی از نقص‌ها در تالارها و اماکن رفاهی اشاره کرد و افزود: برخورد با محرمات از دغدغه‌های فرهنگی و دینی محسوب می‌شود و نگرانی‌هایی را در جامعه پدید آورده است.
رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس عزم جدی در جلوگیری از ناهنجاری‌ها در جامعه دارد، تصریح کرد: منکرات مقدمه‌ای برای تحریف فرهنگ جامعه است و نیروی انتظامی با تمام قدرت در مقابل آن ایستادگی می‌کند.
پارسینه۲۱ آذر ۱۳۹۳
***

تفکیک جنسیتی در تالارهای عروسی به اجرا درامد

اصرار بر دیوار کشیدن بین زنان و مردان حکایت از نگرشی متضاد و یا ناآشنا با سنت و فرهنگ منطقه دارد، که ممکن است مقاومت هایی را در بین شهروندان به وجود آورد. عدم استقبال از این طرح که با بی میلی نسبت به استفاده از تالارهای عروسی همراه بوده، ممکن است باعث شود مردم، مراسم هایشان را در منازل، باغ ها و هر مکان دیگری(تالارهای شهرهای مجاور) که تحت چنین نظارت هایی نباشد برگزار کنند.

هزینه یک عروسی چقدراست؟فرمول محاسبه مخارج

خبرنگار شارنیوز با پیگیری موضوع به گفتگو با چند تن از مدیران تالارهای شهر پرداخت. آنها با انتقاد از چنین تصمیمی، به تشریح تلاشهای خود برای جلوگیری از دیوارکشی، در تالارهای سقز پرداختند و ضمن بیان بی نتیجه بودن این تلاشها_ که به دیدار با ریاست اماکن استان هم کشیده_ از بازار کساد این روزهای خود گلایه کردند. دستوری که به گفته ی آنها بعضا تا ۱۲ میلیون تومان هم برای آنها هزینه در بر داشته است./شارنیوز۲۰خرداد۱۳۹۳

***

چند تالار عروسی درگیلان تعطیل شد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان از برخورد قاطع و بدون اغماض پلیس با هنجارشکنی در تالارهای عروسی خبر داد.
سرهنگ “رضا محمدزاده” رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان گفت: طی چند ماهه گذشته تعدادی از تالارهای عروسی در سطح رشت به علت ایجاد ناهنجاری پلمپ شدند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان با بیان اینکه پلیس با هرگونه هنجارشکنی در تالارهای عروسی بدون اغماض برخورد خواهد کرد، افزود: اداره اماکن مسئولیت حفظ حریم ها، ارزشها و امنیت اخلاقی جامعه را عهده دار بوده و محور کار در واحدهای صنفی از جمله تالارها و سفره خانه های سنتی بر اساس قانون نظام و آئین نامه اجرایی اماکن عمومی می باشد.

هزینه یک عروسی چقدراست؟فرمول محاسبه مخارج

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان با توصیه به مدیران تالارها، سفره خانه ها و دیگر صنوف خاص اولویت دار و … که اصرار به تخلف در عدم رعایت ضوابط انتظامی را دارند، تاکید کرد: پلیس موظف و مکلف به جلوگیری از فعالیت آنان به استناد ترتیب توالی ماده ۸ از آئین نامه اجرایی ماده ۲۸ قانون نظام صنفی در برخورد با این قبیل صنوف می باشد.

هزینه یک عروسی چقدراست؟فرمول محاسبه مخارج

سرهنگ محمدزاده با نوید به خانواده هایی که زمان معینی را برای برپایی جشن فرزندان خود در تالارها رزرو و مبالغی را تحت عنوان بیعانه پرداخت و در همان زمان با پلمپ تالار مربوطه رو برو می شوند و تالارمتخلف نسبت به استرداد هزینه مقاومت می کند، بیان داشت: هرتالاری که در زمان تشریفات عروسی برای سایر مشتریان به هر علتی از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان پلمپ می شود می باید ضمن تعرفه یک تالار دیگر برای مشتری و استرداد کامل بیعانه پاسخگوی خسارات آنان نیز باشد،در غیر این صورت مردم از طریق مراجع قضایی میتوانند حقوق خود را مطالبه کنند./۱۸بهمن۱۳۹۳خبرگزاری گیلان

***

نظرات دختران وپسران جوان دم بخت

فاطمه وسعید شناسه: ۵۹۱

من و شوهر ۲سال باهم دوست پسر و دوست دختر بودیم بیرون رفتن کافی شاپ و رستوران همجاباهم بودیم پدرم راضی به این ازدواج نبود ۵بارهم اومدن خونمون سربحث خواستگاری رو باز کردن ولی پدرم بازهم زد زیرش وگفت دخترم میخواد ادامه تحصیل بده؛ماهم بعد از۲سالو۶ماه الافی حرفای پدرم صیغه محرمیت خوندیم و فرار کردیم بعداز۱ماه خودش زنگ زد گفت برگردید عقدبستیم و الان ۱سالو۲ماه هست که سرخونه زندگیم هستم؛مریم جان زندگی رو باید باعشق شروع کرد دوست شدن که اشکالی نداره اما دوستی به اندازش برات آرزوی خوشبختی میکنم

کوثر شناسه: ۳۱۱۳

فقط میتونم بگم خوشبحالتون منم۲یال و۵ماهه که باعلی دوست هستم اماازاولش خاستگارم بود خانوادم بخاطرعرب بودنش قبول نکردن الانم خانوادش بهشون برخورده که این توهین بوده بهشون همدیگروخیلی دوست داریم ولی متاسفانه خانواده هاسنگ میندازن عرضه فرارکردنم نداریم وبهشم فک نمیکنیم خیلی مشکلات داریم فقط برامون دعاکنیدهمین!

معصومه شناسه: ۳۲۴۷

من و شوهرم ۱۰سال باهم دوست بودیم روزای شیرین ولی پر استرسی بود خانواده شوهرم در جریان بودند ولی خانواده ی من راضی نمی شدند تا اینکه مجبور شدیم صیغه بشیم و فرار کنیم و بالاخره خانوادم موافقت کردند و اون دوران سخت تموم شد ۱ساله عقدیم و چندماهه دیگه عروسیمونه و عاشقانه همدیگرو میپرستیم
آرزو میکنم همه ی عاشقای واقعی به عشقشون برسند

شیدا شناسه: ۳۴۶۵

خوش بحالت الهه جوووون من ودوس پسرم دوساله باهمیم قراره چند وقت دیگه بیاد خواستگاریم البته ی بار اومد خانوادم قبول نکردن دعا کنید این بار قیول کنن اخه ماخییییییییییییلی هم رودوس داریم…

شانلی شناسه: ۳۵۸۶

بهتون تبریک میگم ایشالاه ک همیشه خوشبخت باشین.منو دوس پسرم واس هم میمیریم خیلی همو دوس داریم ی بارم اومدن خواستگاری ولی از شانس بدمون مامان بزرگش فوت کرده مونده بعد چهلمش بیان ولی از بابام و داداشم میترسیم چون راضی نیستن من الان ازدواج کنم تو رو خدا دعا کنین همه چی روبراه باشه خیلی میترسیم هم بابای اون لجبازه هم بابای من.خیلی همو دوس داریم

آرزوی یک دختردم بخت پشت کنکوری:

مهشید۷۵ شناسه: ۳۸۰۶

خوشبخت بشین همتون. من انقد دلم میخاد با شوهر ایندم تو دانشگاه اشناشم… امسال کنکور دارم.خخخ جون من واسم دعاکنین ی شوهر باحال تور کنم تو یونی. فداتون.

ماهون شناسه: ۳۸۲۳

سلام ایشاللکه همه جووناخوشبخت بشن شماهم همینطور..منم یه نفر تودلم هست که بهش نگفتم..ولی مطمئنم میدونه خودش…اما اون منونمیخاد چون هیچ تلاشی برام نمیکنه…بچه ها برام دعاکنید که فراموشش کنم….ایشالله تواین دنیاهمه به عشقشون برسن شماهاهم همینطور …

محمد شناسه: ۴۱۵۳

با سلام خسته نباشین از سایت خوبتون میخوام یه راهنمایی بکنین منو سه سال پیش با یک دختر به نام فرزانه اشنا شدم سه چهار ماه اول رو باهم تلفنی رابطه داشتیم وبعدش قرار گذاشتیم موقعی ک چشمم بهش افتاد خیلی به دلم نشست راستش من با خیلی از دخترها رابطه داشتم ولی با هیچ کی این حسو نداشتم خلاصه بهش گفتم ک خیلی دوسش دارم و میخوام باهاش میخوام ازدواج کنم و بعدش خبر به گوش خونوادش میرسه و اونها هم جواب منفی میدن منم پیشنهاد فرار رو دادم و اونم قبول کرده و حالا می خوام بدونم عواقبش پی میشه.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:پیامبراکرم(ص)درعروسی فاطمه زهرا،دستوردادبه زنان که پایکوبی وشادی کنید،عروسی فاطمه شادباشد/آوازه خوانی هم بود -زنانه ومردانه هم نبود

برای اطلاع بیشتربه مطلب عروسی فاطمه شادمانی بود به این لینک مراجعه کنید

http://www.pirastefar.ir/?p=365

مخارج عروسی یک زوج”مرفه”راببینید-سال ۱۳۹۳

فاکتور یک مراسم عروسی همراه با ۳۰۰ نفر میهمان

نوع خدمات قیمت-تومان
خواننده پاپ میهمان ۲ میلیون
ماشین آخرین سیستم ۳ میلیون
شام و میوه ۱۵ میلیون
سفره عقد ۲ میلیون
فیلمبرداری و تدوین در خارج ۵۰ میلیون
مراسم آتش بازی ۲ میلیون
حضور چهره های سینمایی ۷میلیون
توزیع گل سرخ همراه با عکس عروس و داماد ۲ میلیون
آب میوه ۱ میلیون
حریر آرایی ۱ میلیون
مهماندار ۱ میلیون
هدیه به تمامی میمانان ۲ میلیون
نورپردازی و پروجکشن ۲ میلیون
مجری برنامه (شو من) ۲ میلیون
عکاس ۱ میلیون
پارکینگ اختصاصی ۱ میلیون
لباس عروس همراه با کارت دعوت و آرایشگاه ۵ میلیون
کیک عروسی ۱ میلیون
جمع کل ۱۰۰ میلیون
این هزینه هاغیرازهزینه های “خلاف”است،مثل مشروبات،خواننده زن و یک سری کارهای ناگفتنی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم