افزایش تعرفه؛ ده‌ها شرکت باربری بسته شد


شماری از بازرگانان در اعتراض به افزایش مالیات در گمرک‌ها اقدام به بستن بیش از 40 شرکت باربری و انبار کرده‌اند. بازرگانان مدعی‌اند، در حالی‌که به گونۀ قانونی کالاهای تجاری وارد می‌کنند، در گمرک‌های افغانستان در کنار مالیات از هر کالای بازرگانی از...

شماری از بازرگانان در اعتراض به افزایش مالیات در گمرک‌ها اقدام به بستن بیش از 40 شرکت باربری و انبار کرده‌اند.
بازرگانان مدعی‌اند، در حالی‌که به گونۀ قانونی کالاهای تجاری وارد می‌کنند، در گمرک‌های افغانستان در کنار مالیات از هر کالای بازرگانی از 20 تا 30 افغانی پول گرفته می‌شود.

به گزارش سلام وطندار، رحمت‌الله، رییس شرکت افغان و نجیب‌الله عرب، رییس ترانسپورت‌ها می گویند، پولی که در کنار تعرفه گرفته می‌شود در ولایت‌های مختلف متفاوت است.
به گفتۀ آن‌ها وقتی به این موضوع اعتراض می‌کنیم، می‌گویند امر رییس جمهور است و شما باید با رییس جمهور صحبت کنید، آن‌جا هم که مراجعه می‌کنیم به ما وقت داده نمی‌شود.

اما عبادالله درمان، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت مالیه این ادعای بازرگانان را رد می‌کند و می‌گوید، در چوکات قانون وزارت مالیه کارشیوۀ سه ماده‌یی را برای محموله‌ها ساخته که برای هر محموله بهای خاصی تعیین شده است.
با این همه، بسته‌شدن بیش از 40 شرکت ترانسپورتی سبب بیکاری شمار زیادی از افراد شده است که به گفتۀ بازرگانان، پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت.

کد (10)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها