دغدغه بانوان فرهنگی در ساختار آموزش و پرورش/ لزوم افزایش جایگاه زنان در چارت آموزش و پرورش


دغدغه بانوان فرهنگی در ساختار آموزش و پرورش/ لزوم افزایش جایگاه زنان در چارت آموزش و پرورش

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش بر لزوم افزایش جایگاه زنان در چارت آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: معتقدیم چارت استان‌ها که نوشته شود، هم‌طراز مسؤولیت بانوان در ستاد، رئیس اداره ایجاد شود و همچنین در مناطق مشاور زنان باشد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ۴ میلیون کارمند در دولت فعالیت می‌کنند که از این تعداد، یک میلیون کارمند از بانوان هستند.

وی با بیان اینکه نیمی از کارمندان زن دولت در آموزش و پرورش هستند، گفت: ۷ میلیون دانش‌آموز دختر در کشور تحصیل می‌کنند یعنی نیمی از جمعیت تا ۱۸ سال کشور را دختران تشکیل می‌دهند.

مینایی‌پور با بیان اینکه در کشور تنها وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور، دفتر امور زنان دارند و مابقی دستگاه‌ها، همه مشاور دارند، افزود: در وزارت کشور متناظر با ستاد در استان‌ها، بانوان دارای مدیرکل امور بانوان هستند اما ما در وزارت آموزش و پرورش، متناظر با ستاد، کارشناس مسؤول و کارشناس امور بانوان داریم.

وی با تأکید بر اینکه به این جایگاه باید پرداخته شود، به دغدغه زنان فرهنگی در ساختار آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: معتقدیم چارت استان‌ها که نوشته شود هم‌طراز مسؤولیت بانوان در ستاد، رئیس اداره ایجاد شود و همچنین در مناطق مشاور زنان باشد.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش حمایت تمام قد وزیر را در امور زنان داشتیم و برنامه‌های خوبی در یک سال گذشته اجرا شد.

وی افزود: برپایی نشست‌های هم‌اندیشی، اجرای طرح تقویت مهارت‌های گفت‌وگو، طرح آموزش خوب زیستن، آموزش حقوق، طرح تهیه بسته‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان دختر در سن بلوغ و ساخت سرود ویژه دختران از جمله فعالیت‌ها برای دانش‌آموزان دختر است.

مینایی‌پور اضافه کرد: طرح پرورش مدیران زن آینده، طرح افزایش سلامت و نشاط زنان فرهنگی به ویژه زنان سرپرست خانوار، طرح اختصاص ۳ ساعت ورزشی برای بانوان فرهنگی، تألیف کتاب حقوق شهروندی و تأ کتاب مدیران ۴۰ سال انقلاب در حوزه زنان از جمله اقدامات در حوزه زنان فرهنگی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال