32 تن مواد مخدر امسال در خراسان جنوبی کشف شد


32 تن مواد مخدر امسال در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 32 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین محمدی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در این مدت میزان کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته چون مسیر قاچاق در کشور تغییر کرده است.
وی اظهار داشت: چهار هزار و 500 قاچاقچی مواد مخدر در مدت یاد شده دستگیر شدند و از این تعداد 700 نفر خرده فروش بودند که بیشتر آنان در شهرستان بیرجند شناسایی و دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: همچنین در این زمینه 900 دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت توقیف و سه هزار و 600 پرونده قضایی برای متهمان تشکیل شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از دستگیری اعضای 62 باند قاچاق مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: دغدغه ما امروز افزایش گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی و افزایش کشفیات در این زمینه است.
وی مواد مخدر صنعتی و اعتیاد به آن را خطرناک ترین نوع اعتیاد دانست و اضافه کرد: همچنین درمان این افراد نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد لذا به خانواده ها توصیه می کنیم بیشتر مراقبت فرزندان خود باشند.
محمدی یکی از مهمترین گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی را دوستان ناباب دانست و یادآور شد: همچنین مشاهده شده در خانواده هایی که یک عضو آن معتاد بوده جوان نیز به سمت مواد مخدر سوق پیدا کرده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از راه اندازی دفتر تخصصی مشاوره پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: این دفتر در خانه محله پارک شعبانیه بیرجند با هدف مشاوره تخصصی، انتظامی و مددکاری اجتماعی راه اندازی شده است.
وی افزود: خانواده ها و افراد درگیر با مواد مخدر اطلاع کافی از مواد مخدر را ندارند که در این زمینه اقداماتی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح مدارس، مساجد، مراکز عمومی و سایر در حال انجام است.
محمدی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 352 کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سطح مدارس، مساجد و مراکز عمومی برگزار شده است و بیش از 50 هزار نفر در این دوره های آموزشی شرکت کردند.
وی به برگزاری 38 نمایشگاه پیشگیری از مواد مخدر در استان اشاره کرد و افزود: بیش از 62 هزار نفر از این نمایشگاه ها دیدن کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: از زمان راه اندازی دفتر تخصصی مشاوره پیشگیری از اعتیاد در بیرجند تاکنون بیش از 150 خانواده و فرد درگیر اعتیاد از خدمات مرکز برخوردار شده اند.
وی ادامه داد: همچنین 12 فرد معتاد به صورت رایگان به مراکز ترک اعتیاد استان معرفی و با پیگیری های مستمر موفق به ترک اعتیاد شدند که این موضوع مورد رضایت خانواده ها قرار گرفته است.
محمدی گفت: اگر فردی داوطلب به ترک اعتیاد باشد با هماهنگی مراجع قضایی به صورت رایگان به مراکز ترک اعتیاد معرفی و تحت درمان قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات کنون جامعه نحوه برخورد نامناسب با فرد بهبود یافته است حتی خانواده ها این فرد را مورد تحقیر قرار می دهند که این موضوع سبب گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر همه سازمان ها و نهادهای حمایتی مرتبط با پیشگیری، کنترل و درمان مواد مخدر وظایف خود را به درستی انجام دهند نیاز به حضور ما در این حوزه نیست اما علیرغم همه اقداماتی که انجام می شود به شمار معتادان افزوده می شود.
وی گفت: امسال هفت سردمخانه مواد مخدر در استان پلمپ شد که تاثیر بسزایی داشت و این اقدام ادامه دارد همچنین موردی از معتاد متجاهر تاکنون در استان شناسایی نشده است.
محمدی افزود: در راستای مقابله با مواد مخدر تاکنون 160 نفر از همکاران ما در استان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که 2 مورد مربوط به امسال بوده است.
7557 * 6054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403