«جلیقه زردها» برای دهمین هفته به خیابان‌ها آمدند


«جلیقه زردها» برای دهمین هفته به خیابان‌ها آمدند

معترضان موسوم به«جلیقه زردها» درفرانسه امروز(شنبه)برای دهمین هفته متوالی دراعتراض به سیاست های دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در خیابان های پاریس تجمع کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز از پاریس گزارش داد، تجمع معترضان از خیابان شانزه لیزه و تفریحگاه «لزنولید» در نزدیکی مجمع ملی یا مجلس سفلای فرانسه و برج ایفل آغاز شد وانتظار می رود در طول روز بر تعداد آنها افزوده شود.
اعتراضات در فرانسه از اواسط ماه نوامبر بر سر افزایش مالیات سوخت آغاز شد.
متعاقب اعتراضات دولت فرانسه مجبور شد تصمیم خود درباره افزایش مالیات سوخت را لغو کند اما فرانسه از آن پس شاهد اعتراضات گسترده تری علیه سیاست های کلی دولت بوده است.
اعتراضات دسامبر گذشته در پاریس، با اقدام معترضان در آتش زدن خودروها و تخریب مغازه ها وخیم ترین خشونت ها در طول چند دهه گذشته در پاریس را رقم زد.
مکرون به منظور آرام کردن اعتراضات و احیای وجهه از دست رفته خود پیشنهاد مذاکرات ملی را داده است.
مکرون سه شنبه هفته پیش در نخستین روز گفت و گوهای ملی سخنرانی و مردم را به آرامش دعوت کرد و از آنها خواست در این طرح ملی شرکت کنند.
رئیس جمهوری فرانسه دربخشی ازسخنانش گفت: افراد فقیر باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند. بعضی از این افراد درست عمل می‌کنند ولی بعضی‌شان ادای فقیر بودن را در می آورند.
این اظهارات با واکنش منفی فرانسوی ها مواجه شد و مخالفان دولت مکرون، سخنان وی درباره طبقه فقیر جامعه را بی احترامی به آنها خوانده و آن را محکوم کردند. این سخنان علاوه بر خشم مخالفان، صدای هم حزبی هایش را نیز در آورد.
«اولیویه فور»نماینده مجلس ملی فرانسه از حزب سوسیالیست، این سخنان را غیر قابل تحمل خواند و گفت: انگار رئیس جمهور متوجه نیست چه چیزی می گوید. او در واقع با این روش قشر ضعیف جامعه را تحقیر و تخریب می کند و این اقدام وی قابل تحمل نیست.
«نیکولا دوپون» رهبر حزب «فرانسه پابرجا» نیز در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: واقعا غم انگیز است! مکرون دچار نفرت طبقاتی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟