43 زخمی در چهل‌و‌سومین جمعه راهپیمایی حق بازگشت


43 زخمی در چهل‌و‌سومین جمعه راهپیمایی  حق بازگشت

خبرگزاری آریا - وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب از زخمی شدن 43 فلسطینی در چهل‌و‌سومین جمعه راهپیمایی بزرگ حق بازگشت در باریکه غزه خبر داد.

43 زخمی در چهل‌و‌سومین جمعه راهپیمایی "حق بازگشت"
خبرگزاری آریا - وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب از زخمی شدن 43 فلسطینی در چهل‌و‌سومین جمعه راهپیمایی بزرگ "حق بازگشت" در باریکه غزه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد در میان مجروحان، 2 خبرنگار و سه امدادگر وجود دارد.
راهپیمایی "حق بازگشت" روز جمعه تحت عنوان "با پایداری ما محاصره خواهد شکست"، برگزار شد.
نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی علاوه بر شلیک گلوله جنگی، از گازهای اشک آور و سمی علیه فلسطینیان استفاده کردند.
منابع فلسطینی اعلام کردند، ده ها فلسطینی بر اثر استنشاق گازهای سمی دچار حالت خفگی شدند.
راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» از 30 مارس گذشته به مناسبت «روز زمین» در باریکه غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
از 30 مارس تاکنون، دستکم 255 فلسطینی در این راهپیمایی به ضرب گلوله‌ نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از 26 هزار نفر زخمی شده اند.
بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران و همچنین سازمان های بین المللی تاکنون، این جنایات صهیونیست ها را محکوم کرده اند.
راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره اراضی فلسطینیان در 30 مارس سال 1976 است که هر ساله برگزار می‌شود.
رژیم اسرائیل با مصادره اراضی فلسطینی ها و احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین در آن درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.
117


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر