طلاق والدین عامل بروز اختلالت روانی در فرزندان


طلاق والدین عامل بروز اختلالت روانی در فرزندان

مطالعات نشان می‌دهد جدایی و طلاق والدین رابطه مستقیم با بروز اختلالات روانی در فرزندان داشته و منجر به آسیب به سلامت روانی آن‌ها می‌شود.

خبرگزاری مهر: به نقل از گاردین، مطالعات نشان می‌دهد جدایی و طلاق والدین رابطه مستقیم با بروز اختلالات روانی در فرزندان داشته و منجر به آسیب به سلامت روانی آن‌ها می‌شود.

بنابر مطالعات انجام شده در کشور انگلستان بر روی بیش از ۶ هزار کودک و نوجوان، جدایی والدین موجب آسیب روانی به کودکان به ویژه فرزندان ۷ سال به بالا شده و احتمال ابتلا به افسردگی و دیگر بیماری‌های سلامت روان در بزرگسالی را افزایش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات، آمار اختلالات احساسی مانند اضطراب و افسردگی میان کودکان ۷ تا ۱۴ ساله‌ای که والدین آن‌ها از یکدیگر جدا شده اند، ۱۶ درصد و اختلالات رفتاری ۸ درصد بالاتر از دیگر کودکان است.

این درحالی است که این تاثیرات منفی بر روی کودکان ۳ تا ۷ کم‌تر دیده شده است.

به علاوه اثرات مخرب جدایی والدین بر روی دختران موثر‌تر بوده و مشکلات رفتاری یا افسردگی به دلیل عامل، میان پسران کم‌تر از دختران است.

یافته‌ها نشان می‌دهد، آسیب‌های طلاق والدین بر سلامت روان کودکان، در خانواده‌های فقیر و غنی برابر بوده و حتی فرزندان خانواده‌های ثروتمند نیز در معرض این عوارض قرار دارند.

یکی از نویسندگان این گزارش درخصوص مضرات طلاق بر روی فرزندان می‌گوید: نبود پدر در خانواده تاثیر بسیار بدی بر روی فرزندان به ویژه زنان و دختران دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی