فرماندار بوکان: 170 مین در شهرستان جنگی کشف و منهدم شد


فرماندار بوکان: 170 مین در شهرستان جنگی کشف و منهدم شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: فرماندار بوکان از کشف و انهدام 170 مین پدالی و گوجه‌ای در یازده روستای این شهرستان در دو سال گذشته خبر داد و افزود: 16 قربانی مین نیز تحت پوشش حقوق و مزایا قرار گرفته اند.

جمال خسروی، فرماندار بوکان گفت:خوشبختانه در دو سال گذشته با دعوت از اکیپ مین زدایی استان، پایگاه‌های قدیمی در روستاهای سراب، قارنجه بزرگ، پیرولی باغی، کلتپه قورمیش، ساریقامیش آختاچی، سریل آباد و غوث آباد از توابع بخش سیمینه و روستاهای کانی طومار، قادر آباد منگور، درزیولی و کانی دراز از توابع بخش مرکزی بوکان را پاکسازی و بیش از ۱۷۰ عدد مین پدالی و گوجه‌ای کشف و منهدم شد.

خسروی در ادامه گفت: قربانیان مین در دهه ۶۰ و ۷۰ در این شهرستان نیز با کمال تاسف کم نبوده اند. خوشبختانه با همراهی اعضای شورای تامین شهرستان در سنوات گذشته توانستیم بیش از ۱۶ نفر را که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بر اثر انفجار مین دچار معلولیت شده بودند تحت پوشش حقوق و مزایا قرار دهیم.

شهرستان بوکان منطقه و زمین آلوده به مین ندارد و احتمالا مین تنها در پایگاه‌های نظامی قدیمی متروک وجود دارد.

در هفت سال گذشته یک مورد انفجار مین در این شهرستان رخ داده است. آبان ماه سال ۹۵، پسر ۱۷ ساله هنگام برداشت چغندرقند همراه پدرش دستش با مین برخورد کرده و از ناحیه هر دو دست و یک چشم به شدت آسیب دیده است.
41231
کد خبر 1223488

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج