میانگین بارندگی در فارس 204 درصد افزایش یافت


میانگین بارندگی در فارس 204 درصد افزایش یافت

شیراز-ایرنا- مدیر کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: میانگین بارندگی این استان از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون 84 و یک دهم میلی متر بوده که در مقایسه با میانگین بلند مدت فارس در مدت زمان مشابه که 27 و هفت دهم میلی متر بود، بیانگر 204 درصد افزایش است.

مسعود ده ملایی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر خلاف سال های گذشته که بارندگی ها با تاخیر در این استان رخ می داد در نخستین روزهای سال زراعی جدید که هر ساله با شروع پاییز آغاز می شود، بارش ها شروع شد به گونه ای که از ابتدای سال زراعی جاری تا پنجم آذرماه 97، میانگین بارش های این استان بیش از سه برابر میانگین بلند مدت مشابه را نشان می دهد.
وی بیان داشت: مقایسه میزان بارندگی های فارس در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که میزان بارش ها 26 و یک دهم میلی متر بود حاکی از 222درصد افزایش است.
ده ملایی ادامه داد: بیشترین میزان بارش های فارس در سال زراعی جدید به ترتیب در شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان با 248 و هشت دهم میلی متر، ممسنی با 237 و سه دهم میلی متر، کازرون با 168و سه دهم میلی متر و سد درودزن با 151 و پنج دهم میلی متر ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: کمترین میزان بارندگی ها در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون به ترتیب در شهرستان های آباده با 21 و هفت دهم میلی متر، نی ریز با 33 میلی متر و فسا با 33 و هشت دهم میلی متر به ثبت رسیده است.
وی، میزان بارندگی های شیراز را از ابتدای سال زراعی جاری تا پنجم آذرماه، 81 و پنج دهم میلی متر عنوان کرد و گفت: میزان بارندگی شیراز در مدت مشابه سال گذشته، 37 و پنج دهم میلی متر بوده که این آمارها موید افزایش 117درصدی بارش ها در سال جاری در مرکز این استان است.
ده ملایی اظهار داشت: مقایسه میزان بارندگی های شیراز از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به نسبت میانگین بلند مدت مشابه که 33 و پنج دهم میلی متر بوده نیز رشد 143درصدی را نشان می دهد.
وی، میانگین بارش بلند مدت سالانه فارس را 285 و هشت دهم میلی متر بیان کرد و گفت: میزان بارش سال گذشته زراعی این استان 138و چهار دهم میلی متر بود.
ده ملایی افزود: بارش های پاییزی امسال استان فارس، حال و هوای خوشایند و دلپذیری به این استان بخشیده و موجی از خوشحالی و امید را بین اهالی این خطه به ویژه کشاورزان و باغداران ایجاد کرده است.
9873 /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور