80 درصد پروژه های مرتع داری شیروان اجرایی شد


80 درصد پروژه های مرتع داری شیروان اجرایی شد

شیروان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در سال جاری 80 درصد از پروژه های مرتع داری که بیشتر شامل کپه کاری است در این شهرستان خراسان شمالی اجرایی شده است.

هادی جواهری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها شامل 10 هکتار کپه کاری باریجه در روستای تفتازان بخش قوشخانه، 33 هکتار کپه کاری در روستای رضاآباد غربی بخش مرکزی و مرمت یک دهنه چشمه و آبشخور در کوه رهاب شیروان است.
وی با بیان اینکه همچنین پایش طرح های مرتعداری در رضاآباد غربی و تبدیل 10 هکتار دیمزارهای کم بازده در دست اقدام است گفت: در مجموع برای اجرای طرح های مزبور 300 میلیون ریال اعتبار مصوب شده است.
جواهری با اشاره به اینکه تاکنون 210 هزار هکتار از مراتع این شهرستان در 137 سامان عرفی ممیزی شده است افزود: هدف از اجرای آن در راستای بهبود و اصلاح مراتع انجام می شود زیرا که حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی تجدید شونده به عنوان بستر حیات و فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و محیط مناسب برای زیست همه موجودات از جمله انسان ضروری است.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار گستره دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغی، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ /3007/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


328 هزار راس دام در کردستان علیه بروسلوز مایه کوبی شدند