بازگشایی بازارچه مرزی مصوب ایران با ترکمنستان پیگیری شود


به گزارش شاتا، یحیی نیکدل در بازدید از غرفه وزارت صنعت، معدن و تجارت( شاتا نیوز) در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، بیان کرد: حدود ۴.۵ میلیارد تومان برای مطالعات اکتشافی در استان از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در سال...

  بازگشایی بازارچه مرزی مصوب ایران با ترکمنستان پیگیری شود

به گزارش شاتا، یحیی نیکدل در بازدید از غرفه وزارت صنعت، معدن و تجارت( شاتا نیوز) در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، بیان کرد: حدود ۴.۵ میلیارد تومان برای مطالعات اکتشافی در استان از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در سال ۹۵ جذب شده است. همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ جهت حوزه های زیرساختی معادن از همان محل اعتبارات مقام معظم رهبری نیز اعتبار گرفتیم که ۳.۶ میلیارد تومان آن در سال ۹۵ جذب شد و معادل همین اعتبار نیز امسال خواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت های خصوصی این استان برای شرکت در نمایشگاه ها و هیات های تجاری، تصریح کرد: جوایز صادراتی از سال ۹۰ پرداخت نشده است و انتظار می رود که دولت دوازدهم ان را احیا کند .همچنین برای بازگشایی بازارچه مرزی مصوب با کشور ترکمنستان نیاز به رایزنی و پیگیری وجود دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد، افزود: انتظار می رود بانک های استان با همکاری خود زمینه را برای اعطای تسهیلات، تامین سرمایه در گردش و ثابت برای نوسازی و بهسازی صنایع و همچنین تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بیشتر فراهم کنند.



تحقق 98 درصدی صادرات صنایع غذایی ، دارویی و بهداشتی در سال گذشته