لزوم حمایت از استارتاپ‌های ایده‌پرداز کشاورزی در راستای ارتقای بهره‌وری


سرپرست مرکز نوآوری و کارآفرینی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)، ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی را نیازمند حمایت از استارتاپ‌های ایده‌پرداز برشمرد.

«حسینعلی متولی» در جریان همایش ملی بهره‌وری در گفت‌وگو با ایران اکونومیست افزود: در حوزه نوآوری کارهای بسیار ارزشمندی در ایران انجام شده و می‌توان ادعا کرد در مرکز و غرب آسیا ما در زمینه کشاورزی نوآوری‌های بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه‌داد: در عین حال، چالش‌هایی هم برای اینکه این نوآوری‌ها در بخش کشاورزی تبدیل به تولید شوند، وجود دارد.

سرپرست مرکز نوآوری و کارآفرینی تات خاطرنشان‌کرد: باید این نوآوری‌ها را در برنامه‌های مختلف به‌نوعی برنامه‌ریزی کنیم که در سطح جامعه روستایی مورد پذیرش قرار گیرد تا ایده‌هایی که رشد خوبی هم دارند در مزارع و باغات مورد استفاده قرار گیرند.

متولی گفت: برای این کار باید از استارت‌آپ‌هایی که در حوزه‌های مختلف کشاورزی ایده‌پردازی می‌کنند حمایت کنیم که این امر در مرکز در حال پیگیری است .

وی ادامه داد: همه این حمایت‌ها کمک خواهد کرد جمع نخبگانی خیلی خوبی و نیز نوآوران بهره‌وری در کشاورزی داشته باشیم و این نوید یک آینده خوبی را در کشاورزی می‌دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، همایش ملی بهره‌وری ایران دیروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور مسئولان در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

در این همایش سخنرانان به بحث و بررسی مسائل مختلف از جمله رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره‌وری، ارتقای بهره‌وری مبتنی بر مشارکت مردم و تحقق شعار سال پرداختند.

در حاشیه این همایش دو روزه، نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای دستگاه‌ها و شرکت‌ها با عنوان «ایران بهره‌ور» در موضوع بهره وری برپا شد.

بیشتر بخوانید


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قالیباف ثبت نام کرد