پل حافظ جابجا می‌شود؟


پل حافظ جابجا می‌شود؟

رییس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره تعویق جابجایی پل حافظ توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید محمد آقامیری، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره به تعویق افتادن جابجایی پل حافظ گفت: قرار بود پل حافظ جمع‌آوری شود که در حال حاضر جمع‌آوری این پل به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: اگرچه عمر مفید این پل تمام شده است، اما خطری برای شهروندان ایجاد نمی‌کند و در دستور کار مقاوم‌سازی قرار دارد. اگر قرار باشد این پل جمع‌آوری شود، باید در ابتدا تمهیدات ترافیکی لازم اندیشیده شود به طور مثال باید زیرگذری در این محدوده احداث شود که از حدفاصل قبل از خیابان طالقانی شروع شده و از بعد از خیابان جمهوری به پایان برسد و خروجی داشته باشد که حدود 800 متر یک کلان‌ پروژه می‌شود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این اقدام در حال حاضر برای شهرداری تهران فراهم نیست، البته نه از نظر مالی بلکه از نظر وضعیت معابر این امکان در حال حاضر وجود ندارد، چراکه به طور کل باید جمع‌آوری شود و ساخت و ساز زیرین ایجاد شود که البته تاسیسات هم با مشکلاتی مواجه خواهد شد و باید بررسی صورت بگیرد که این کار از لحاظ فنی امکان‌پذیر است یا خیر، چراکه در این منطقه تاسیساتی وجود دارد و این معبر شاید یک الی دو سال درگیر این پروژه شود که با توجه به موقعیت منطقه شاید در حال حاضر به صلاح شهر نباشد.

آقامیری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه گفته می‌شود، سیل هفته گذشته در مشهد در مناطقی رخ داده است که ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته است آیا در پهنه‌های سیل در تهران با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می‌شود تا در صورت بارندگی شدید شاهد اتفاقاتی که در مشهد رخ داده است نباشیم، گفت: قطعا در پهنه‌های سیلابی که شناسایی شده است با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در مسیل‌هایی که ما در تهران داریم راه‌ها آزادسازی شده است. بعضا افرادی در این مسیل‌ها کارهای تجاری اقتصادی انجام می‌دهند مانند همین کافه‌های سرراهی که برای پذیرایی از مردم راه‌اندازی می‌شود که با آن‌ها نیز برخورد می‌شود و حاشیه این مسیل‌ها پاکسازی می‌شود تا مشکلی ایجاد نشود.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جهانگیری پس از ثبت‌نام؛ اصلاح‌طلبم ولی ملی فکر می‌کنم +ویدئو