تعریف برنامه ارتقای بهره‌وری در استانها و دستگاه‌ها


معاون راهبری عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: بند یک این برنامه بر افزایش رشد اقتصادی از محل بهره‌وری تاکید دارد که خود همین مساله گویای اهمیت و ضرورت بهره‌وری و اولویت‌دار بودن آن در پنج سال آینده کشور است.

"علی کرم‌پور حقیقی" امروز (سه‌شنبه) در جریان دومین روز از همایش ملی بهره‌وری در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به ایران اکونومیست اظهارداشت: امروز بهره‌وری برای آحاد مردم، بخش خصوصی و دولت یک الزام است و باید به آن توجه داشته باشیم.
وی با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید پشتوانه‌ای برای سازمان ملی بهره‌وری بود و همواره در همه استان‌ها و دستگاه‌ها بر این مقوله تاکید داشت و مطالبه نخست خود می‌دانست.
کرم‌پور، به ابلاغ نظامنامه چرخه بهره‌وری در شهریور ماه سال گذشته توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این نظامنامه دستگاه‌ها و استان‌ها با نگاه مساله محوری، ریشه‌یابی مشکلات و ارائه راهکارهای پیشران بر موضوعات اصلی خود متمرکز می‌شوند.
این مقام مسئول سازمان بهره‌وری خاطرنشان کرد: امروز حدود ۷۰ درصد دستگاه‌های کشور برنامه ارتقای بهره‌وری‌شان نهایی و ابلاغ شده، همچنین در ۱۱ استان برنامه ارتقای بهره‌وری با تعریف سه تا پنج مساله و ۱۲ اقدام پیشران تعریف شده است.
کرم‌پور گفت: به تازگی نامه‌ای به همه استان‌ها ابلاغ شده که یک تا سه پروژه پیشران بهره‌وری خود را تعریف کنند و به این ترتیب پس از این جریان شاهد بهبودی در شاخص‌های اقتصادی و بهره‌وری کشور خواهیم بود.
وی اظهار داشت: امروز موضوع بهره‌وری فقط از جنبه اقتصادی آن مطرح نیست، بلکه دیدگاه اجتماعی، زیست محیطی و غیره نیز به آن وجود دارد و باید بتوانیم این نگاه را در سطح جامعه و دستگاه‌ها غالب کنیم.

بیشتر بخوانید

به گزارش ایران اکونومیست، همایش ملی بهره‌وری ایران دیروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور مسئولان در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.
در این همایش سخنرانان به بحث و بررسی مسائل مختلف از جمله رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره‌وری، ارتقای بهره‌وری مبتنی بر مشارکت مردم و تحقق شعار سال پرداختند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پشت پرده حمایت دوباره چین از امارات بر سر جزایر ایرانی چیست؟​