تاثیر لندتک در خدمات وام دهی آنلاین


صنعت لندتک، زیرمجموعه‌ای از فین تک، در راه دسترسی مردم به وام‌ها انقلابی ایجاد کرده است. با ظهور ارائه دهندگان وام دیجیتال مانند دیجی‌پی، وام گیرندگان اکنون می‌توانند به راحتی برای وام آنلاین درخواست دهند و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند....

صنعت لندتک، زیرمجموعه‌ای از فین تک، در راه دسترسی مردم به وام‌ها انقلابی ایجاد کرده است. با ظهور ارائه دهندگان وام دیجیتال مانند دیجی‌پی، وام گیرندگان اکنون می‌توانند به راحتی برای وام آنلاین درخواست دهند و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند. بانک‌های سنتی اغلب نرخ‌های بهره بالایی را دریافت می‌کنند و این امر، پرداخت وام‌دهی را برای بسیاری از متقاضیان دشوار می‌سازد.

تاثیر لندتک در خدمات وام دهی آنلاین

با این حال، شرکت‌های لندتک جایگزین مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهند. فناوری لندتک دسترسی افراد به خدمات مالی را بدون نیاز به بانک فیزیکی آسان‌تر کرده است. این مقاله به بررسی مزایای لندتک و تاثیر آن در خدمات وام دهی آنلاین پرداخته است. پس با ما باشید تا به دنیای لندتک و تاثیراتی که این صنعت به وام گیرندگان ارائه می‌دهد، بپردازیم.

عملکرد لندتک چگونه است؟


به زبان بسیار ساده و خلاصه، لندتک فناوری است که دخالت انسان در فرایند وام دهی را به حداقل می‌رساند و آن را سریع‌تر برای متقاضیان فراهم می‌کند. این فناوری عمدتا بر فناوری‌های نوین ارتباطی و هوش مصنوعی قرار دارد. بنابراین مداخله انسانی در آن، بسیار کم است. به عبارتی متقاضیان اطلاعات خود را به صورت آنلاین وارد می‌کنند و منتظر می‌مانند تا سیستم شرایط آنها را ارزیابی کرده و تصمیم گیری کند. این فناوری، حتی اعتبارسنجی افراد را به صورت آنلاین انجام می‌دهد. در حال حاضر کسب و کارهای زیادی در سراسر جهان و ایران، از این فناوری برای اعطای وام استفاده می‌کنند.

لندتک و انواع آن



انواع مختلفی از ارائه دهندگان لندتک وجود دارد:

ارائه دهندگان همتا به همتا (P2P)


این نوع لندتک به وام دهی مستقیم توسط افراد و سرمایه گذاران اشاره دارد. یعنی افراد می‌توانند مستقیماً از طریق پلتفرم‌های آنلاین به یکدیگر وام بدهند.

وام دهندگان شخص ثالث

این نوع از لندتک‌ها به عنوان واسطه بین سرمایه گذاران و متقاضیان وام عمل می‌کنند و وجوهی را برای وام فراهم می‌کنند.

لندتک خرده فروشی


این نوع لندتک در واقع تامین وام‌های خرد برای خریدهای خاص مانند خرید کالاهای مصرفی (لوازم خانگی یا اتومبیل و...) است. لندتک خرده فروشی برای پروژه‌های شخصی مانند سفر یا تحصیل نیز کاربرد دارد.

لندتک تجاری


این لندتک نیز همانطور که از نام آن تا حدودی مشخص است وام‌هایی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا در عملیات خود سرمایه گذاری کنند.

مزایای لندتک


لندتک مزایای فوق‌العاده و متعددی دارد. البته می‌توان معایبی را نیز برای آن برشمرد. برخی از مزایای این فناوری عبارتند از:

راحتی

کلیه مراحل احراز هویت و ارسال مدارک به صورت آنلاین و از طریق درگاه اینترنتی ارائه دهنده خدمات انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان ندارد. این یعنی راحتی تمام.

برخورداری از سرعت بالا



تمام مراحل از ثبت درخواست گرفته تا دریافت وام به صورت آنلاین انجام می‌شود. این ویژگی باعث صرفه جویی در زمان و کاهش روند زمانبر سنتی می‌شود.

عدم محدودیت جغرافیایی



متقاضیان می‌توانند درخواست وام خود را ثبت کرده و مدارک خود را از هر نقطه از کشور ارائه دهند. بنابراین نیازی به مراجعه به بانک‌های خاص نیست.


کاهش نرخ سود وام




با حذف واسطه‌های مالی بزرگ، کارمزدها کاهش می‌یابد و در نتیجه نرخ بهره برای متقاضیان وام نیز کم می‌شود.


کاهش هزینه‌های جانبی و صرفه جویی در زمان



لندتک نیاز به مراجعه چندباره به بانک‌ها را از بین می‌برد و باعث کاهش هزینه‌های جانبی و صرفه جویی در وقت متقاضیان می‌شود.

معایب لندتک



همانطور که گفتیم ممکن است ایراداتی نیز به لندتک وارد باشد. خوشبختانه تعداد معایب این فناوری بزرگ بسیار کم است. با این حال یکی از ایرادات مهمی که می‌توان به این فناوری وارد کرد، موضوع امنیت و حریم خصوصی کاربران است که این موضوع نیز با رعایت استانداردهای امنیتی قابل حل است.

از دیگر چالش‌های اصلی لندتک می‌توان به اعتبارسنجی متقاضیان وام اشاره کرد، زیرا روش‌های سنتی بررسی اعتبار و سوابق مالی به صورت آنلاین امکان پذیر نیست. این موضوع ممکن است فرآیند بازپرداخت اقساط را با مشکل مواجه کند. یعنی افراد به درستی اعتبارسنجی نشوند ولی موفق به دریافت وام شوند؛ اما در هنگام بازپرداخت اقساط، مشکلاتی همچون تاخیر یا تعلل در بازپرداخت‌ها را به وجود آورند.

فناوری لندتک در ایران



از عمر لندتک در ایران مدت زمان زیادی نمی‌گذرد، اما همین مدت کم نیز برای رشد این فناوری کافی بوده است. در حال حاضر نهادهای مالی و پرداختی زیادی از این فناوری استفاده می‌کنند. دیجی‌پی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین این نهادها است. دیجی‌پی با استفاده از خدمات آنلاین، وام خود را به صورت بسیار آسان و سریع اعطا می‌کند. دریافت این وام بدون ضامن، بدون پیش پرداخت و بدون سپرده بانکی است. این ویژگی‌ها باعث شده است تا بسیاری از افراد حق و فرصت برابر برای دریافت این وام را داشته باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کامران بعد از کاندیداتوری؛ پا بر روی دُم کارچاق‌کن‌ها گذاشتم