آلمان نگران مردم رفح شد/حفاظت از غیرنظامیان باید بالاترین اولویت را داشته باشد


آلمان نگران مردم رفح شد/حفاظت از غیرنظامیان باید بالاترین اولویت را داشته باشد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای گفت: «مردم آنجا (رفح) نمی دانند چه کنند و دیگر هیچ مکان امنی برای فرار ندارند.»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنالنا بائربوک در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد گفت: «مردم آنجا (رفح) نمی دانند چه کنند و دیگر هیچ مکان امنی برای فرار ندارند. این درحالیست که حفاظت از غیرنظامیان باید بالاترین اولویت را داشته باشد.»

خبر مرتبط
الحوثی: واشنگتن طرح حمله به رفح را به اسرائیل داد+ فیلم

اقتصادنیوز: «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن با اشاره به همدستی آمریکا در نسل کشی ملت فلسطین و محاصره نوار غزه و بستن گذرگاه رفح در جنوب این منطقه گفت: این آمریکایی ها بودند که طرح حمله به گذرگاه رفح و اشغال آن را به رژٰیم اسرائیل دادند.

وی در تداوم مواضع حمایتی برلین از رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «وضعیت فعلی نه تنها برای مردم غزه، بلکه برای امنیت اسرائیل نیز جنبه حیاتی دارد. وظیفه اساسی دولت آلمان دفاع از امنیت اسرائیل است و این به آن معنا است که باید هر اقدامی صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود که اسرائیل خود را در این جنگ گم نخواهد کرد.»

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری عنوان کرد که در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نباید غیرنظامیان بی‌گناه در فلسطین هدف قرار گیرند. وی هشدار داد: فقدان مکان های امن (برای مردم فلسطین)، کمبود دارو، غذا، سوخت و لوازم ضروری برای زندگی، فقط باعث رنج و نفرت می‌شود.

بائربوک همچنین بر لزوم تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف درگیری‌ها تاکید کرد و گفت که مذاکرات درباره برقراری آتش‌بس در غزه و تلاش‌ها برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم ساکن این منطقه ادامه خواهد یافت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با پیکان+ ساعت و زمان دیدار