معترضین به تعطیلی شنبه ها چه می گویند ؟


معترضین به تعطیلی شنبه ها چه می گویند ؟

تعطیلی روزهای شنبه؛ موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تعطیلی روزهای شنبه موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟» به مصوبه روز گذشته مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها پرداخت و نوشت: مجلس شورای اسلامی روزهای گذشته به بررسی موضوع تعطیلی شنبه و یا پنجشنبه پرداخت، که البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعطیلی پنجشنبه مخالفت کردند و با تعطیلی شنبه موافقت کردند. بر اساس این مصوبه برای تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی از یکشنبه تا پنجشنبه روز کاری محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده تبریز در مخالفت با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفته است: تعطیلی پنجشنبه‌ها با در نظر گرفتن مبانی فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی دارای اهمیت است و ضمن اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها در درازمدت در کشور نهادینه شده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد تعطیلی روز شنبه بر اساس یک پروپاگاندای رسانه‌ای مطرح شده، این در حالی است که مراودات اقتصادی آمریکا و چین ۱۵۰۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری است که حتی یک ساعت یا روز اداری مشترک با هم ندارند. ۸۵ درصد تجارت خارجی ما با ۱۰ کشور است که اکثر آنها مسلمان هستند. از طرف دیگر اکنون عصر ارتباطات است و عملاً روز تعطیلی و غیر تعطیلی معنایی ندارد.

علی‌اکبر علیزاده، نماینده مجلس نیز گفته است: ۹۰ درصد تجارت ما با همسایگان است، مدل تعطیلی همسایگان هم مثل خودمان بوده و ربطی به پنجشنبه و شنبه ندارد. اکنون در دنیای ارتباطات قرار داریم کما اینکه گمرک هم اعلام کرده در تمامی ایام باز است و به تعطیلی کار ندارد البته برخی موضوع ثبت سفارش را می‌گویند. سوال این است که مگر همین الان هم بلافاصله ثبت سفارش صورت می‌گیرد، چند ماه طول می‌کشد. اگر به فکر دین مردم هستیم پنجشنبه‌ها تعطیل باشد. اکنون عرصه اقتصاد دیجیتال است، موضوع اقتصاد به تغییر تعطیلی ارتباط ندارد.

محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: با تعطیلی روز پنجشنبه عملاً چهار روز تعامل ما با دنیا قطع می‌شود. کسانی درباره تعطیلی پنجشنبه صحبت می‌کنند که کاری در حوزه اقتصادی نکرده است. ۳۶ تشکل اقتصادی در مجلس شورای اسلامی درخواست تعطیلی شنبه را مطرح کردند تا ارتباط‌مان با دنیا قطع نشود؛ چرا به فعالان اقتصادی اهمیت نمی‌دهیم؟



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قرمزها بهترین خط دفاع نیستند و قهرمان می شوند / پرسپولیس در آستانه سنت شکنی در لیگ برتر!