بودجه 285 میلیون دلاری دولت بایدن برای موسسه «دوقلوی دیجیتال»


بودجه 285 میلیون دلاری دولت بایدن برای موسسه «دوقلوی دیجیتال»

ایتنا - این بخشی از تلاش چند میلیارد دلاری برای تبدیل ایالات‌متحده به یک نیروگاه پر رونق تولید تراشه، کاهش وابستگی به زنجیره تامین جهانی و ایجاد تسلط فناوری بر چین است.

دولت بایدن برای یک مؤسسه امکان درخواست به منظور توسعه دوقلوهای دیجیتال (digital twins) برای صنعت تولید تراشه، امکان ارائه درخواست 285 میلیون دلاری را از طریق قانون چیپس (CHIPS Act) باز کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، هدف این سرمایه‌گذاری سرعت بخشیدن به طراحی و مهندسی سیلیکون و در عین حال تقویت امنیت ملی است. این بخشی از تلاش چند میلیارد دلاری برای تبدیل ایالات‌متحده به یک نیروگاه پر رونق تولید تراشه، کاهش وابستگی به زنجیره تامین جهانی و ایجاد تسلط فناوری بر چین است.

دوقلوهای دیجیتال مدل‌های نرم‌افزاری پیشرفته‌ای از سخت‌افزار (در این مورد، پردازنده‌ها) هستند که می‌توانند به صرفه‌جویی در زمان و هزینه و افزایش کارایی کمک کنند. این کلون‌های مجازی به مهندسان این امکان را می دهد که مسائل را پیش‌بینی کرده و طراحی‌ها را بر اساس آن قبل از شروع ساخت، تنظیم کنند. صنعت خودرو و «نیروی فضایی» آمریکا (برای شبیه‌سازی‌های ماهواره‌ای) نیز از این فناوری استفاده کرده‌اند.

بودجه 285 میلیون دلاری دولت بایدن برای موسسه «دوقلوی دیجیتال»

وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید که هوش مصنوعی نیز در این زمینه نقش‌آفرینی دارد: «تحقیقات مبتنی بر دوقلوی دیجیتال همچنین می‌تواند از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی برای کمک به تسریع طراحی مفاهیم جدید توسعه و ساخت تراشه‌های ایالات متحده و کاهش قابل توجه هزینه‌ها با بهبود برنامه‌ریزی ظرفیت، بهینه‌سازی تولید، ارتقاء تاسیسات و تطبیق‌های آنی فرآیندها استفاده کند».

این بودجه بخشی از 39 میلیارد دلار قانون چیپس 2022 است که برای تحقیق و توسعه نیمه‌هادی‌ها اختصاص داده شده است. آمریکا تاکنون میلیاردها مشوق تولید CHIPS را از جمله 6.4 میلیارد دلار به سامسونگ، 6.6 میلیارد دلار برای TSMC، و 6.1 میلیارد دلار برای Micron و 8.5 میلیارد دلار برای اینتل اختصاص داده بود. با این حال، بلومبرگ خاطرنشان کرده است که بودجه تحقیق و توسعه مانند این می‌تواند حیاتی‌ترین بخش بازی طولانی دولت بایدن برای تشویق نوآوری سیلیکونی در این کشور و اجتناب از سناریوهایی باشد که در آن تعطیلی زنجیره تامین بخش‌هایی از اقتصاد و امنیت ملی ایالات متحده را متوقف می‌کند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پنتاگون برای رویارویی در فضا آماده می شود