معاون وزیر راه:شهر‌های جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود


معاون وزیر راه:شهر‌های جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی بدون سکنه در شهر‌های جدید شناسایی شده است‌.

معاون وزیر راه:شهر‌های جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود

به گزارش راهبرد معاصر؛ سعید غفوری درباره روند شناسایی خانه‌های خالی در شهر‌های جدید و ارائه آمار این واحد‌ها به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی، شهر‌های جدید با قوت جهت عرضه واحد‌های مسکونی خالی وارد عمل شدند تا بتوان قیمت‌ها را دربازار مسکن تعدیل کرد.

وی افزود: با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم و بر اساس قانون، خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید درباره آخرین وضعیت شناسایی خانه‌های خالی در شهر‌های جدید گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهر‌های جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است. محتکران بدانند شهر‌های جدید دیگر بهشت آنها نخواهد بود.

غفوری تاکید کرد: تعدادی از مالکان وارد سامانه ملی املاک و اسکان شده و نسبت به تکمیل، تایید و یا تصحیح اطلاعات مالکیت خود و همچنین ساکنان واحدهای‌شان اقدام کرده‌اند و برخی دیگر هیچ اقدامی انجام ندادند که پس از پالایش مجدد با داده‌های دستگاهها، طی دو هفته آینده نهایی شده و توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

وی با توصیه به دارندگان واحد‌های خالی در شهر‌های جدید به منظور تعیین تکلیف هرچه سریعتر واحد‌های خالی و عرضه آنها به بازار مسکن گفت: عرضه این واحد‌ها به بازار می‌تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند. همچنین مالکان مشمول مالیات نخواهند شد. اگر این واحد‌ها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحد‌ها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد.

غفوری به مالکان و ساکنان شهر‌های جدید توصیه کرد: هر چه سریع‌تر نسبت به خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند./ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرایط جوی در محل سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور خطرناک است