چشمه کولور رودبار


چشمه کولور رودبار

چشمه کولور رودبار واقع در روستای سنگرود در ۱۵ کیلومتری لوشان به سمت شهرستان کوهستانی جیرنده از توابع روستای فراب (رودبار) می باشد. روستای سنگرود به سه بخش تقسیم می شود: قلی زاده، عطایی و قسمت پایینی. یکی از جاذبه...

چشمه کولور رودبار واقع در روستای سنگرود در ۱۵ کیلومتری لوشان به سمت شهرستان کوهستانی جیرنده از توابع روستای فراب (رودبار) می باشد. روستای سنگرود به سه بخش تقسیم می شود: قلی زاده، عطایی و قسمت پایینی. یکی از جاذبه های گردشگری روستای سنگرود چشمه های آب معدنی آن است. این روستا دارای دو چشمه اصلی به نام های چشمه گاز و چشمه کولور است. کولور در هر ثانیه پنج لیتر آب تولید می کند و برای درمان بیماری های پوستی، روماتیسم و اختلالات استخوانی بسیار مفید است.

چشمه کولور رودبار

آب کولور شبکه ای نامنظم چند ضلعی از رسوبات را تشکیل می دهد که در اطراف تپه جریان دارد و پله های زیبایی را در ضلع شمالی ایجاد می کند. این چشمه دارای حجم آب خروجی پنج لیتر در ثانیه و حوضچه ای مثلثی به ابعاد دو متر در پنج متر با عمق چهل سانتی متر است. در بستر آب چشمه آب کولور رسوبات کربنات ورقه‌ای را می‌توان مشاهده کرد و برای درمان بیماری‌های پوستی، روماتیسم و بیماری‌های استخوانی نیز مؤثر است.

چشمه کولور رودبار

بد نیست بدانید که همچنین چشمه آب معدنی سنگرود رودبار هم در همین روستا واقع شده است و می توانید سری هم به آن بزنید.

چشمه کولور رودبار



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صبحانه های ساده و خوشمزه در طبیعت