صد هزار نفر به جامعه معلمان اضافه خواهند شد


صد هزار نفر به جامعه معلمان اضافه خواهند شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود یکصد هزار نفر امسال به جامعه آموزش و پرورش افزوده خواهند شد.

صد هزار نفر به جامعه معلمان اضافه خواهند شد

به گزارش راهبرد معاصر، رضا مراد صحرایی در مراسم تقدیر از معلمان نمونه گفت: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند. در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود بسته به تلاش معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: لذا باید بگوییم که قد هیچ صنف و گروهی به بلندی قد جامعه معلمان نیست. پس اگر می‌خواهیم جامعه عزیز شود باید معلم را قدر برویم. اگر معلم را بالا ببریم جامعه رشد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه‌ای که معلمش را گرامی بدارد؛ استحقاق هر پیشرفتی را خواهد داشت. خوشحالم که امسال هم همچون سال گذشته توانستیم منزلت معلمان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلم به عنوان معلمان منتخب برگزیده شدند؛ گفت: حدود ۳۰۰۰ معلم برتر در سطح شهرستان‌ها انتخاب شدند. ۳۲۰ معلم، منتخب استانی شدند و در نهایت ۲۰ معلم برتر کشوری انتخاب شدند. این اولین بار بود که معلمان نشان معلم برتر را از رئیس جمهور دریافت کردند و فردای آن روز هم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌گویند دو هفته‌ای است که حال همه کشور خوب است؛ علت این مساله آن است که در این دو هفته از معلمان تقدیر کردیم؛ تمام جهان و تمام کائنات بر معلم درود می‌فرستند.

صحرایی با اشاره به حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم غزه گفت: باید به دانش آموزانمان بگویید که در زمانی که پلیس حق ورود به دانشگاه را ندارد در کشورهایی که داعیه حقوق بشر و دموکراسی را می‌زنند؛ دانشجویان را به جرم اینکه فقط گفته بودند مظلوم را نکشید با باتوم و با بدترین تهمت‌ها برخورد کردند. در کشورهای غربی این روزها پلیس در حال کنترل دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه کنترل نرم در ایران حاصل فعالیت معلمان است گفت؛ معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچکس جز منافق معلم را تحقیر نمی‌کند. هیچ قشری از جامعه وجود ندارد مگر اینکه مدیون کمک‌ها و لطف معلمان است. تکریم معلم باید به رفتار عادی جامعه تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر آرزوی خوبی که برای جامعه داریم؛ محل تحققش در مدرسه است؛ افزود: جامعه قوی و جامعه با نشاط و اقتصاد قوی جز با توجه به معلم و مدرسه به دست نمی‌آید. هر چقدر که می‌خواهیم منظره مدرسه با نشاط‌تر و درخشان‌تر باشد باید به معلم و مدرسه توجه کنیم. بازگشت به مدرسه سیاست امروز کسانی است که دغدغه شکوفایی ایران را دارند.

صحرایی با تاکید بر اینکه حدود یکصد هزار نفر امسال به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست؛ گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم امیدها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد./ مهر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...