سفر رئیس جمهور چین به فرانسه پس از 5 سال


سفر رئیس جمهور چین به فرانسه پس از 5 سال

رئیس جمهور چین پس از ۵ سال به فرانسه سفر کرد و دیدار با همتای خود هشدار داد که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر منجر می‌شود.

سفر رئیس جمهور چین به فرانسه پس از 5 سال

به گزارش راهبرد معاصر، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین بامداد سه‌شنبه در جریان سفر به پاریس بعد از پنج سال، با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موضوعات روابط اروپا با چین، تجارت و جنگ اوکراین در دستورکار مذاکرات شی با ماکرون و «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا بود.

رئیس جمهور چین در گفتگو با همتای فرانسوی از روابط بین دو کشور را علی‌رغم تنش‌های تجاری در پی تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودرو‌های الکتریکی چین و تحقیقات پکن در مورد واردات نوشیدنی ساخت فرانسه، تمجید کرد.

طبق این گزارش، شی به ماکرون گفت که روابط چین و فرانسه «الگویی برای جامعه بین‌المللی درخصوص همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری برد-برد بین کشور‌هایی با نظام‌های اجتماعی مختلف است».

روسای جمهور چین و فرانسه همچنین هشدار داد که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر منجر می‌شود.

به نوشته رویترز، رئیس جمهور چین در ادامه تور اروپایی خود پس از پاریس، به صربستان و مجارستان سفر می‌کند.

اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

بامداد امروز (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند./ ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...