مانورهای هسته ای روسیه، اقدامی ضروری


مانورهای هسته ای روسیه، اقدامی ضروری

سفیر روسیه در واشنگتن: رزمایش های هسته ای آتی پاسخی اجباری به لفاظی های غربی است.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن اظهار داشت که رزمایش های هسته ای آتی پاسخی اجباری به لفاظی های غربی است.
وی به خبرنگاران گفت: "این تمرینات اعلام شده توسط وزارت دفاع روسیه همینطوری و بدون اساس به وجود نیامده است. این اقدامی اجباری در پاسخ به سیاست استکباری و تهاجمی "غرب جمعی" است که تهدیدات امنیتی غیرقابل قبولی برای روسیه و شهروندانش ایجاد می‌کند».
سفیر روسیه متذکر شد که ایالات متحده و متحدانش در حال گسترش ارسال انواع تسلیحات مرگبار به اوکراین هستند که برای کشتن مردم روسیه و حمله به خاک روسیه طراحی شده است.
سفیر روسیه خاطرنشان کرد: «ما کسی را تهدید نمی کنیم. با این حال، استراتژیست‌های بی‌تفاوت در واشنگتن و متحدان آنها در اروپا باید درک کنند که در دفع مخاطراتی که آنها تحریک می‌کنند، روسیه از همه ابزارها برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود استفاده خواهد کرد. غرب نمی تواند یک بازی تشدید یکجانبه را انجام دهد».
پیشتر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور آغاز آمادگی برای تمرینات نظامی در زمینه استفاده از سلاح های هسته ای غیراستراتژیک را صادر کرد.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، به منظور افزایش آمادگی نیروهای هسته ای غیراستراتژیک برای انجام مأموریت های رزمی، ستاد کل آمادگی برای برگزاری رزمایش در آینده نزدیک را آغاز کرده است. در این رزمایش، تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوبی با مشارکت هوانوردی و همچنین نیروهای دریایی شرکت خواهند داشت".
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: "رزمایش تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوب در واکنش به اظهارات و تهدیدات تحریک آمیز برخی مقامات غربی علیه روسیه انجام می شود".

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روسیه چگونه غرب را خشمگین کرد؟