حماس: حمله به رفح به فروپاشی مذاکرات منجر می‌شود


حماس: حمله به رفح به فروپاشی مذاکرات منجر می‌شود

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که اصرار به تخلیه شهر رفح ماهیت جنگ افروزی اشغالگران صهیونیست را نشان می‌دهد.

حماس: حمله به رفح به فروپاشی مذاکرات منجر می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز دوشنبه اعلام کرد که اقدامات ارتش اشغالگر تروریستی برای تدارک حمله به شهر رفح که نزدیک به یک میلیون و نیم شهروند و آواره را در خود جای داده و و هشدار به ساکنان رفح برای تخلیه مناطق شرقی آن در بحبوحه بمباران مداوم هوایی و توپخانه‌ای که قتل عام غیرنظامیان بیگناه را به همراه دارد، جنایتی است که اصرار دولت تروریست نتانیاهو را برای ادامه جنگ علیه ملت فلسطین تایید می‌کند.

جنبش حماس افزود که هرگونه عملیات نظامی در رفح برای ارتش اشغالگر فاشیست تفریح نخواهد بود. مقاومت شجاع و در راس آن گردان‌های القسام برای دفاع از ملت فلسطین و شکست دشمن صهیونیستی و خنثی کردن اهداف و نقشه‌های آن‌ها کاملا آماده است.

مقاومت فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست برای توقف این جنایت که جان صد‌ها هزار غیرنظامی بی دفاع از جمله کودکان، زنان و سالمندان را تهدید می‌کند، اقدامی فوری انجام دهد.

جنبش حماس همچنین از سازمان‌ها و نهاد‌های بشردوستانه و در راس آن‌ها از «آنروا» خواست که در مکان‌های خود در شهر رفح بمانند و آن را ترک نکنند و تسلیم خواست اشغالگران فاشیست نشوند.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز اعلام کرد، با توجه به هشدار ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه مناطق شرق رفح منطقه خطرناکی است و ساکنان آنجا باید آن را تخلیه کنند نشان دهنده نیت قبلی این رژیم برای تجاوز به شهر رفح است.

وی در ادامه گفت که قصد حمله به رفح با اظهارات بنیامین نتانیاهو، جنایتکار و نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی مطابقت دارد.

وی افزود که این مباحث نشان می‌دهد، مذاکره آتش‌بس رژیم صهیونیستی بدون حمله گسترده به رفح فریبی بیش نبوده است.

عزت الرشق از رهبران جنبش حماس: هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح، مذاکرات را در معرض فروپاشی قرار خواهد داد، چنین عملیاتی هرگز برای ارتش دشمن، تفریحی نخواهد بود و نتانیاهو و کابینه وی مسئولیت کامل عواقب آن را باید برعهده بگیرند.

در حالی که شب گذشته رسانه‌های عبری درباره احتمال شکست مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا خبر دادند امروز دوشنبه یک منبع صهیونیستی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد: دلیل شکست معامله تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه مانع‌تراشی‌های نتانیاهو و لجاجت و اصرار وی برای حمله ارتش اسرائیل به رفح است. معامله تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه به موفقیت نزدیک شده بود، اما آنچه موفقیت این توافق را از بین برد لجاجت نتانیاهو و اصرار او درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح بود.

بعد از تشدید تحرکات صهیونیست‌ها برای حمله به رفح و اخباری که درباره دستور ارتش رژیم اشغالگر برای تخلیه شرق این منطقه منتشر شده است یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کرد: در سایه حوادث اخیر که در آن نیرو‌های اشغالگر تهدید به حمله کامل یا جزئی به رفح می‌کنند ممکن است جنبش حماس برای توقف مذاکرات جاری (مذاکراتی که درباره آتش‌بس و تبادل اسرا در قاهره برگزار می‌شود) اقدام کند.

این واکنش حماس بعد از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از ساکنان شرق منطقه رفح خواست فوراً منطقه را تخلیه کنند و به منطقه المواصی در نزدیکی مصر بروند. / تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازگشت دو گلزن به جمع گلزنان استقلال