توافق مهم ژاپن و فرانسه برای گسترس همکاری‌های دفاعی


توافق مهم ژاپن و فرانسه برای گسترس همکاری‌های دفاعی

اقتصادنیوز: نخست‌ وزیر ژاپن و رئیس‌ جمهوری فرانسه برای دستیابی به طرح گسترش همکاری‌های دفاعی توافق کردند که بر اساس آن بتوانند اقداماتی همچون رزمایش‌های مشترک و امدادرسانی در بلایا را آسان کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ژاپن با استرالیا و انگلیس توافقنامه دسترسی متقابل دارد که به نیروهای دفاعی آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی و برای اهداف مختلف به قلمرو یکدیگر دسترسی داشته باشند.

ژاپن با فیلیپین نیز برای آغاز مذاکرات در زمینه چنین معاهده‌ای به توافق رسیده است.

خبر مرتبط
رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه: فرانسه به خاطر اوکراین نابود می‌شود

اقتصادنیوز: رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه نوشت: نه یک یورو، نه یک سلاح به اوکراین! فقط مذاکرات صلح! فرانسه برای اوکراین زلنسکی نابود خواهد شد!

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در حالی روز گذشته با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد که توکیو در حال افزایش تلاش‌ها برای گسترش روابط امنیتی با کشورهای هم‌فکر منطقه هند-آرام است.

کیشیدا و مکرون در این دیدار همچنین توافق کردند که همکاری‌های دوجانبه خود را در سایر زمینه‌های امنیتی و همچنین بخش‌های اقتصادی مانند ایجاد زنجیره‌های تامین برای تضمین دسترسی به عناصر خاکی کمیاب و سایر مواد معدنی گسترش دهند.

به اساس این گزارش، دوطرف همچنین درباره نحوه افزایش سرمایه گذاری در حوزه شرکت‌های نوپا گفت‌وگو کردند و نسبت به شتاب گرفتن تبادلات دوجانبه از طریق المپیک و پارالمپیک آتی پاریس و همچنین نمایشگاه اکسپوی جهانی ۲۰۲۵ در اوزاکای ژاپن ابراز امیدواری کردند.

ژاپن و فرانسه تاکنون قراردادهایی برای گسترش همکاری امنیتی خود امضا کرده‌اند؛ از جمله قراردادی که فرآیند اشتراک‌ گذاشتن مواد غذایی، سوخت و مهمات را بین نیروهای دوکشور آسان می‌کند.

فرانسه منافعی راهبردی در منطقه هند-آرام دارد زیرا دارای قلمروهای فرادریایی مانند نیوکالدونیا در اقیانوس آرام جنوبی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم گریه های جگرسوز محمد بحرانی در صداتو / از رقص و شادی به اندوه رسید!