راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی


راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

آیا از تبلیغات شیائومی خسته شده‌اید؟ در این آموزش به شما می گوییم چگونه به سادگی از شر تبلیغات مزاحم در گوشی شیائومی خود خلاص شوید. روش های حذف تبلیغات شیائومی و MIUI به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به کارهای پیچیده، تبلیغات گوشی...

آیا از تبلیغات شیائومی خسته شده‌اید؟ در این آموزش به شما می گوییم چگونه به سادگی از شر تبلیغات مزاحم در گوشی شیائومی خود خلاص شوید. روش های حذف تبلیغات شیائومی و MIUI به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به کارهای پیچیده، تبلیغات گوشی شیائومی را تقریباً به طور کامل قطع کرده و تجربه‌ بهتری داشته باشید. خواندن این آموزش کاربردی قطع تبلیغات گوشی شیائومی را به همه آنهایی که گوشی شیائومی، پوکو یا ردمی دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان، محصولاتی با عملکرد و قیمت رقابتی ارائه می‌دهد. اما یکی از ایراداتی که بسیاری از خریداران اعلام می‌کنند، نمایش تبلیغات در رابط کاربری MIUI گوشی ها و تبلت های شیائومی، پوکو یا ردمی است. این تبلیغات می تواند برای کاربر آزار دهنده بوده و به دنبال حذف آن‌ باشد. در ادامه، به برخی از روش‌ها و ترفندهای حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب این مقاله:

- غیرفعال کردن توصیه های نصب نرم افزار در MIUI
- استفاده از تنظیمات اختصاصی برای تبلیغات
- غیرفعال کردن سرویس MSA
- جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات شخصی
- غیرفعال کردن تبلیغات در برنامه‌های پیش‌فرض
- حذف یا جایگزینی برنامه‌های پیش‌فرض
- استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص حذف تبلیغات
- جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

با وجود انبوه مزایا و ویژگی‌های مثبت، رابط کاربری MIUI هم دارای معایب خاصی است که شاید در کمتر رابط کاربری شاهد آن باشیم. چالش اصلى کاربران شیائومى نیز همین است: تبلیغات زیادى که در هر قسمتى از رابط کاربرى MIUI نشان داده مى‌ شود. تبلیغات در صفحۀ اصلى، در برنامه‌هاى پیش‌ فرض، در قفل صفحه، در پنل اعلان‌ ها و حتى در تنظیمات گوشی های شیائومی ظاهر مى‌ شوند.

راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

این تبلیغات نه تنها باعث کاهش سرعت دستگاه مى‌ شوند، بلکه باعث مصرف بیشتر باترى و از آزار کاربران هم مى‌ شوند. هرچند شیائومی به دلیل ارائه‌ی محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه، در سرتاسر جهان طرفداران پروپاقرص زیادی پیدا کرده است، اما هیچ راه رسمی را برای حذف تبلیغات ارائه نداده است. خوشبختانه، ترفندهایی وجود دارد که با بهره‌گیری از آن‌ها، تا حد زیادی می‌توانید از دست نمایش تبلیغات در بخش‌های مختلف گوشی‌های شیائومی خلاص شوید.

نکته مهم: در این آموزش مسیرهای دسترسی به تنظیمات، مربوط به MIUI 13 و نسخه های جدیدتر است. از همین رو بستن تبلیغات گوشی شیائومی در نسخه های قدیمی تر MIUI می تواند اندکی متفاوت باشد.

در همین رابطه بخوانید:

- آموزش بهترین روش دانلود و نصب رام رسمی MIUI شیائومی
- تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی؛ چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم؟
- آموزش تشخیص هدفون تقلبی شیائومی به همراه نحوه استعلام اصالت هندزفری شیائومی

غیرفعال کردن توصیه های نصب نرم افزار در MIUI

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی، محدود کردن قابلیت معرفی یا پیشنهاد نرمافزارهای جدید به کاربر در رابط کاربری MIUI است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • به بخش «نرم‌افزارها» (Apps) بروید.
  • روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت چپ بالای رابط کاربری کلیک کرده و گزینه Settings را بزنید.
  • در این بخش گزینه Recommendations را پیدا کرده و غیرفعال کنید.

راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

استفاده از تنظیمات اختصاصی برای تبلیغات

در MIUI یک قابلیت به نام «تنظیمات اختصاصی تبلیغات» (Ad Customization) یا همان شخصی سازی تبلیغات دریافتی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نوع تبلیغاتی که می‌خواهید مشاهده کنید را تغییر دهید. برای این کار:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • به بخش «تنظیمات دیگر» (Additional Settings) بروید.
  • در بخش «تنظیمات امنیتی» (Privacy)، گزینه «تنظیمات اختصاصی تبلیغات» (Ad Customization) را پیدا کرده و تنظیمات را به سلیقه خود تغییر دهید.

در همین رابطه بخوانید:

- آموزش تنظیم تاریخ و ساعت گوشی شیائومی Xiaomi
- بهترین ترفندهای شیائومی پوکو ایکس 5 پرو (POCO X5 Pro)

حذف تبلیغات شیائومی با غیرفعال کردن سرویس MSA

MSA یا MIUI System Ads یک سرویس است که تبلیغات را به صورت پیش‌فرض برای گوشی شما ارسال می‌کند. پس اولین قدم برای حذف تبلیغات گوشی‌های شیائومی، خاموش کردن دسترسی MSA به تلفن همراه است. برای انجام آن، مسیر زیر را دنبال کنید:

  • به بخش Settings سر بزنید.
  • به قسمت Passwords security مراجعه کنید.
  • گزینه Authorization revocation را انتخاب کنید.
  • msa را پیدا و غیرفعال کنید.
  • ۱۰ ثانیۀ صبر کنید و سپس Revoke را فشار دهید.

راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

با این کار، تعداد زیادی از تبلیغات در گوشی شیائومی شما حذف خواهد شد.

جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات شخصی

شاید فکر کنید که با غیرفعال کردن MSA، گوشی شما دیگر داده‌های شخصی شما را جمع‌آوری نخواهد کرد، اما اینطور نیست. برای خلاص شدن از تبلیغات گوشی شیائومی باید گزینۀ Personalized ad recommendations را غیرفعال کنید تا جلوگیرى کاملى از جمع‌آورى دادۀ های شخصى صورت گیرد. برای این کار، مسیر زیر را دنبال کنید:

  • به بخش Settings بروید.
  • به قسمت Passwords security مراجعه کنید.
  • گزینۀ Privacy را انتخاب کنید.
  • در بخش Ad services، گزینۀ Personalized ad recommendations را غیرفعال کنید.

راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

در همین رابطه بخوانید:

- گوشی آیفون بهتره یا شیائومی
- آموزش رفع مشکل پریدن آنتن گوشی شیائومی

غیرفعال کردن تبلیغات در برنامه‌های پیش‌فرض

گوشی‌های شیائومی دارای برنامه‌های پیش‌فرض متعددی هستند که تبلیغات هم نشان می دهند. برای نمونه برنامه های Mi Video، Mi Browser، Mi Music، Mi Security و Mi File Manager از این دست هستند. برای حذف تبلیغات در این برنامه‌ها، شما باید به تنظیمات هر برنامه به صورت جداگانه مراجعه کنید و گزینۀ نمایش تبلیغات را خاموش کنید. برای مثال، برای غیرفعال کردن تبلیغات در Mi Video، مسیر زیر را دنبال کنید:

  • برنامۀ Mi Video را باز کنید.
  • به قسمت Settings بروید.
  • گزینۀ Online recommendations را غیرفعال کنید.
  • گزینۀ Push notifications را هم غیرفعال کنید.

برای سایر برنامه‌ها هم مسیر غیر فعال کردن تبلیغات شیائومی مشابه نمونه بالا است. شما می‌توانید برای حذف تبلیغات شیائومی با جستجو در تنظیمات هر برنامه، گزینۀ مربوط به تبلیغات را پیدا و غیرفعال کنید.

راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

حذف یا جایگزینی برنامه‌های پیش‌فرض

روش دیگر برای جلوگیری از نمایش تبلیغات در گوشی شیائومی، حذف یا جایگزین کردن برنامه‌های پیش‌فرض با نسخه استاندارد گوگل است. شما می‌توانید از Google Play Store، برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود و نصب کرده و به عنوان برنامۀ پیش‌فرض گوشی تعیین کنید. به این ترتیب، شما دیگر نیازى به استفادۀ از برنامۀ پیش فرض شیائومى نخواهید داشت.برخی از این برنامۀ ها عبارتند از:

  • Google Chrome به جای Mi Browser
  • Google Photos به جای Mi Gallery
  • Google Messages به جای Mi Messaging
  • Google Phone به جای Mi Dialer
  • Google Files به جای Mi File Manager

برخى از این برنامۀ ها را مى‌ توانید به راحتى حذف کنید، اما بعضى دیگر را فقط مى‌ توانید غیر فعال کنید. برای حذف یا غیر فعال کردن برنامه پیش فرض در گوشی شیائومی، مسیر زیر را دنبال کنید:

  • به قسمت Settings بروید.
  • به قسمت Apps و سپس Manage apps مراجعه کنید.
  • لیست برنامۀ هاى نصب شده را پیمایش کرده و برنامۀ مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در صفحۀ اطلاعات برنام، گزینه Uninstall یا Disable را فشار دهید.

در همین رابطه بخوانید:

- امکانات و ترفندهای گوشی پوکو X4 Pro شیائومی
- بهترین گوشی های شیائومی 2022 + قیمت دی ماه 1401

استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص حذف تبلیغات

برای کاربرانی که می‌خواهند به طور کامل تبلیغات را حذف کنند، اپلیکیشن‌های مخصوص حذف تبلیغات مانند AdGuard: Content Blocker،AdLock Skipper و AdClear Content Blocker موجود است. این اپلیکیشن‌ها به شما امکان قطع تبلیغات در MIUI را می دهند.

راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

بروزرسانی سیستم عامل به آخرین نسخه

گاهی اوقات به روزرسانی سیستم عامل MIUI به آخرین نسخه می‌تواند باعث بهبود مسائل امنیتی و کاهش تعداد تبلیغات شود. مطمئن شوید که گوشی‌تان به طور منظم به روزرسانی می‌شود.

استفاده از مرورگرهای ثالث

برای تجربه بدون تبلیغات در وب گردی، می‌توانید از مرورگرهای ثالث مثل Kiwi Browser یا Brave Browser استفاده کنید که دارای قابلیت‌های مسدودسازی تبلیغات هستند.

راهنمای کامل حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

حذف تبلیغات در گوشی‌های شیائومی امکان‌پذیر است و با استفاده از تنظیمات داخلی گوشی، اپلیکیشن‌های مخصوص حذف تبلیغات، یا مرورگرهای ثالث، می‌توانید تجربه کار با گوشی خود را بدون مزاحمت تبلیغات بهبود دهید. به یاد داشته باشید که بروزرسانی سیستم عامل و استفاده از تنظیمات اختصاصی نیز می‌تواند مفید باشد.

در همین رابطه بخوانید:

- جذاب‌ترین امکانات، قابلیت‌ها و ترفند های گوشی شیائومی
- آموزش تغییر منطقه یا Region گوشی های شیائومی

آیا حذف تبلیغات شیائومی ممکن است به کاهش ویژگی‌ها یا خدمات گوشی شیائومی منجر شود؟

برخی از این تبلیغات مربوط به سرویس‌های پولی شرکت شیائومی هستند که اگر از آن‌ها استفاده نکنید، تأثیری بر عملکرد گوشی شما نخواهد داشت. برخی دیگر از این تبلیغات مربوط به برنامه‌های پیش‌فرض هستند که می‌توانید آن‌ها را حذف یا جایگزین کنید. در هر صورت، حذف تبلیغات باعث می‌شود که گوشی شما سرعت و شارژ دهی بیشتر و حریم خصوصی بهتری داشته باشد.

آیا حذف تبلیغات به طور دائمی است یا برای هر بروزرسانی دوباره باید انجام شود؟

بستن تبلیغات گوشی شیائومی به طور دائمی نیست و بعد از هر بروزرسانی دوباره باید انجام شود. زیرا با هر بروزرسانی، تنظیمات گوشی یا اپلیکیشن های آن ممکن است به حالت پیش‌فرض بازگردد و تبلیغات دوباره فعال شوند. بنابراین، پس از هر بروزرسانی، باید روش‌های آموزش داده شده برای قطع تبلیغات شیائومی را دوباره اجرا کنید.

آیا حذف تبلیغات در دستگاه‌های شیائومی تغییرات دیگری در دستگاه ایجاد می‌کند؟

حذف تبلیغات در دستگاه‌های شیائومی تغییرات دیگری در دستگاه ایجاد نمی‌کند. فقط باعث محافظت از حریم خصوصى، عمر بیشتر باترى و عملکرد سریعتر رابط کاربری خواهد شد.

آیا می‌توانیم نوع تبلیغاتی که در گوشی نمایش داده می‌شود را تغییر دهیم؟

بله، با استفاده از قابلیت تنظیمات اختصاصی تبلیغات در MIUI، می‌توانید نوع تبلیغاتی که مشاهده می‌کنید را تنظیم کنید.

آیا استفاده از اپلیکیشن‌های حذف تبلیغات معتبر است؟

بله، اپلیکیشن‌های حذف تبلیغات معتبر مانند AdLock و Blockada می‌توانند به شما کمک کنند تبلیغات را در گوشی های شیائومی مسدود کنید.

آیا به روزرسانی سیستم عامل می‌تواند تعداد تبلیغات را کاهش دهد؟

بله، به روزرسانی رابط کاربری MIUI به آخرین نسخه، ممکن است باعث بهبود مسائل امنیتی و کاهش تعداد تبلیغات شود اما عکس این قضیه نیز صادق است. در حالت کلی باید این فرضیه به صورت موردی بررسی شود.

چگونه می‌توان از مرورگرهای جانبی برای مسدودسازی تبلیغات استفاده کرد؟

با نصب مرورگرهای ثالث مثل Kiwi Browser یا Brave Browser، می‌توانید تبلیغات را در وب گردی مسدود کنید. در واقع در این حالت به دلیل تبادل داده از مسیری به جز مسیر پیش فرض مرورگر شیائومی، دیگر تبلیغاتی پیش روی شما قرار نخواهند گرفت.

چگونه می‌توانم تبلیغات در برنامۀ Mi Browser گوشی شیائومی را حذف کنم؟

برای حذف تبلیغات در برنامۀ Mi Browser، پس از باز کردن آن به قسمت Settings سپس Privacy security رفته و گزینۀ Personalized services را غیرفعال کنید.

چگونه می‌توانم تبلیغات در برنامۀ Mi File Manager گوشی شیائومی را حذف کنم؟

برای حذف تبلیغات در Mi File Manager، برنامه را باز کنید و به قسمت Settings و پس از آن About مراجعه کرده و گزینۀ Recommendations را غیرفعال کنید.

چگونه می‌توانم تبلیغات در صفحۀ قفل گوشی شیائومی را حذف کنم؟

برای حذف تبلیغات در صفحۀ قفل گوشی شیائومی، به قسمت Settings و پس از آن Lock screen رفته د و گزینۀ Wallpaper carousel را غیرفعال کنید.

چگونه می‌توانم تبلیغات در پنل اعلان‌های گوشی شیائومی را حذف کنم؟

برای حذف تبلیغات در پنل اعلان‌های گوشی شیائومی، به قسمت Settings و پس از آن Notifications status bar مراجعه کرده و گزینۀ Show on lock screen را غیرفعال کنید.

چگونه می‌توانم تبلیغات در صفحۀ خانگی گوشی شیائومی را حذف کنم؟

برای حذف تبلیغات در صفحۀ خانگی یا هوم گوشی شیائومی، به قسمت Settings و بعدتر Home screen مراجعه کرده و گزینۀ Recommendations را غیرفعال کنید.

چگونه می‌توانم تبلیغات در برنامۀ Mi Security گوشی شیائومی را حذف کنم؟

برای حذف تبلیغات در Mi Security، برنامه را باز کنید و به قسمت Settings و Receive recommendations مراجعه نموده و آن را غیرفعال کنید.

چگونه می‌توانم تبلیغات در برنامۀ Mi Music گوشی شیائومی را حذف کنم؟

برای حذف تبلیغات موزیک پلیر شیائومی، برنامه می موزیک را باز نموده و به قسمت Advanced settingsSettings/ مراجعه و گزینۀ Receive recommendations را غیرفعال کنید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!