آمازون با هوش مصنوعی Q رسماً به رقابت چت‌بات‌ها وارد شد


آمازون با هوش مصنوعی Q رسماً به رقابت چت‌بات‌ها وارد شد

شرکت آمازون از دستیار هوش مصنوعی Amazon Q رونمایی کرده است. این ابزار سازمانی یک چت‌بات سطح بالا به شمار می‌آید که به داده‌ها و پایگاه‌ّای اطلاعاتی سازمانی دسترسی داشته و می‌تواند علاوه بر پاسخ به سوالات پیچیده، وظیفه کدنویسی و رفع باگ را هم...

شرکت آمازون از دستیار هوش مصنوعی Amazon Q رونمایی کرده است. این ابزار سازمانی یک چت‌بات سطح بالا به شمار می‌آید که به داده‌ها و پایگاه‌ّای اطلاعاتی سازمانی دسترسی داشته و می‌تواند علاوه بر پاسخ به سوالات پیچیده، وظیفه کدنویسی و رفع باگ را هم برعهده بگیرد.

آمازون اخیراً به چیزی بیش از یک فروشگاهی بزرگ آنلاین تبدیل شده و سرویس‌های مختلف آن در حال گسترش در سراسر جهان هستند. به عنوان مثال، می‌توان به سیستم ابری خدمات وب آمازون (AWS) اشاره کرد که زیرساخت‌های اصلی فناوری اطلاعات را برای مشاغل بزرگ و کوچک فراهم می‌کند.

آمازون با هوش مصنوعی Q رسماً به رقابت چت‌بات‌ها وارد شد

حالا گزارش شده که AWS در حال راه‌اندازی یک سیستم هوش مصنوعی جدید به نام Amazon Q است که به کسب‌وکارهای مختلف اجازه می‌دهد روش انجام کار کارمندان خود را تغییر دهند.

چت‌بات و دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون

به گزارش وب‌سایت INC، پست وبلاگی منتشر شده در رابطه با این موضوع حاکی از آن است که آمازون Q قدرتمندترین دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) برای تسریع روند توسعه نرم‌افزار و استفاده از داده‌های داخلی شرکت‌ها به شمار می‌آید.

آمازون با هوش مصنوعی Q رسماً به رقابت چت‌بات‌ها وارد شد

به گفته برخی افراد نزدیک به آمازون، هوش مصنوعی Amazon Q بسیار قدرتمند است و با تمام تبلیغات پیرامون آن تطابق دارد. از آنجا که این پروژه آمازون در یک ابزار هوش مصنوعی سازمانی سطح بالا محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد که بیشتر تأثیر را بر روی روند فعالیت شرکت‌ها و تیم‌های کوچک خواهد داشت.

چت‌بات Amazon Q به عنوان یک دستیار هوشمند عمل کرده می‌کند. از آنجا که این AI به داده‌ها و فرایندهای سازمانی دسترسی دارد، می‌تواند به سؤالات کارکنان سازمان‌ها و ادارات به راحتی پاسخ دهد. علاوه بر این، گفته شده که کاربران آمازون کیو می‌توانند سؤالات خود را پیرامون کدنویسی، منابع انسانی یا تدارکات از این هوش مصنوعی بپرسند.

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون Q در حال حاضر در سه نسخه توسعه‌دهنده (Developer)، تجاری (Business) و اپلیکیشن‌ها (Apps) در دسترس قرار گرفته است.

آمازون با هوش مصنوعی Q رسماً به رقابت چت‌بات‌ها وارد شد

اولین نسخه برای توسعه‌دهندگان کاربر داشته و آن‌ها می‌توانند با کمک چت‌بات مورد بحث و ارائه توضیحات متنی، به کدنویسی بپردازند. به گفته آمازون این نسخه قابلیت برنامه‌ریزی و استدلال چند مرحله‌ای داشته و می‌تواند درخواستی متعدد را در کنار یکدیگر قرار دهد. به زبان ساده‌تر، کارهای خسته‌کننده مرتبط با برنامه‌نویسی مانند آزمایش کد‌ها، عیب‌یابی و رفع باگ را به سادگی برعهده بگیرد.

در همین رابطه بخوانید:

- آمازون هم با سرویس Bedrock پا به دنیای ربات‌های هوشمند گذاشت؛ ترکیبی از چند مدل هوش مصنوعی موفق
- بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی برای گوشی های اندروید و آیفون

نسخه‌های تجاری و اپلیکیشن Amazon Q نیز با تمرکز بر وظایف سازمانی آموزش دیده‌اند و با دسترسی به منابع، داده‌ها و سیستم‌های سازمانی می‌توانند به ساده‌ترین شکل با کارمندان ارتباط برقرار کنند. یکی از قابلیت‌های جالب این دو نسخه امکان ساخت یک ابزار هوش مصنوعی اختصاصی با استفاده از توضیحات متنی است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تحریم‌ هواوی، در دولت بایدن ادامه خواهد داشت